قیمت قالیشویی در سال 99

کسب اطلاع از قیمت قالیشویی مصوب از سوی اتحادیه قالیشویان می‌تواند به همشهریان عزیز ما در جلوگیری از ضرر و زیان مادی بسیار کمک کننده باشد.

بعد از کیفیت ‌شست‌وشو و نحوه تحویل شاید دومین موردی که مشتریان در انتخاب یک قالیشویی به آن توجه می‌کنند؛ قیمت قالیشویی باشد. با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال این مورد ممکن است تحت تاثیر نوسانات بازارعرضه و تقاضا دستخوش تغییرات افزایشی شود. اما آیا واقعاً این افزایش قیمت منطقی و قانونی است؟ مشتریان برای اطلاع از قیمت قالیشویی و نرخ هزینه‌های جانبی آن به کدام مرجع باید مراجعه نمایند؟ 

 قیمت قالیشویی چگونه برآورد می‌شود؟

با پیشرفت تکنولوژی، تجهیزات قالیشویی نیز پیشرفته‌تر شده است. از این رو امروزه خدمت قالیشویی بسیار راحت‌تر از گذشته شده است. ممکن است همه ما تجربه‌های ناخوشایندی از شست و شوی فرش توسط قالیشویی‌های فاقد اعتبار در خاطرمان داشته باشیم. اما این موضوع دلیل نمی‌شود تا نیاز به شست و شوی فرش و قالی نادیده گرفته شود. به همین خاطر است که اهمیت‌ شست‌وشوی قالی توسط قالیشویی با تجربه و مورد اطمینان، باید یکی از مهم‌ترین موارد مورد توجه مشتریان باشد. در غیر این صورت در هنگام تحویل گرفتن فرش و قالی، مواجه شدن با مواردی مانند پارگی فرش، کج شدن شیرازه، رنگ ریشه، بوی نامطبوع و اجتناب‌ ناپذیر است. 

قالیشویی

از آنجا که شست و شوی فرش یک کار  تخصصی است و از سویی با توجه به شرایط موجود در منازل آپارتمانی، عملا ‌شست‌وشوی فرش‌ها در منزل بدون کمک گرفتن از خدمات قالیشویی غیر ممکن شده است. به همین علت افراد به دنبال پیدا کردن بهترین قالیشویی با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت هستند. اما شبهات زیادی در نحوه محاسبه قیمت قالیشویی در تهران وجود دارد. شاید بسیاری از همشهریان ما هنوز در جریان نباشند که نحوه محاسبه نرخ قالیشویی تهران قانونا و اساساً باید بر اساس نرخ‌های اعلام شده از سوی اتحادیه صنف قالیشویی تهران باشد. این نرخ تنها مختص به سال ۹۹ نمی‌باشد و چندین سال است که روال قیمت گذاری هزینه‌های شست‌وشوی قالی در قالیشویی‌ها بر اساس نرخ اعلام شده از سوی اتحادیه می‌باشد. بر همین اساس هرگونه قیمت‌گذاری خارج از این مصوبه عملاً غیرقانونی است. 

 چه عواملی بر قیمت قالیشویی موثر است؟

بدیهی است که قالیشویی‌ها باید از نرخ‌های ‌شست‌وشوی اعلام شده از سوی اتحادیه قالیشویی تبعیت کنند. اما همانطور که می‌دانید حتی خود اتحادیه نیز در مواردی استثناعاتی را در نظر گرفته است. در برخی موارد نیز مبنای تعیین قیمت را بر اساس توافق طرفین قرار داده است. این تفاوت قیمت گذاری بر اساس آیتم‌های مختلفی مانند موارد زیر می‌باشد.

 جنس فرش در قیمت قالیشویی

 کاملاً واضح و روشن است که برای‌ شست‌وشوی انواع فرش با الیاف مختلف شرایط ‌شست‌وشو نیز تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال مواد و شرایط شست‌وشوی فرش دستباف با الیاف طبیعی بسیار متفاوت‌تر از یک فرش با الیاف اکریلیک است. این شرایط شست‌وشو نه تنها به مواد شوینده فرش مربوط می‌شود؛ بلکه تجهیزات قالیشویی نیز بنا بر نوع فرش تغییر خواهد کرد. معمولاً در کارخانه‌های مدرن قالیشویی از دستگاههای تمام اتوماتیک که دارای دقت و ظرافت زیادی هستند برای شست و شوی انواع فرشهای دستباف استفاده می‌شود. در برخی از موارد نیز مانند شست‌وشوی فرش‌های عتیقه و نفیس این مسئله بسیار حساس‌تر می‌شود. از این رو بدیهی است نرخ‌ شست‌وشو نیز تغییر کند.

ابعاد فرش در قیمت قالیشویی

 یکی از مواردی که  قیمت شستن فرش را تعیین می‌کند؛ ابعاد و اندازه‌های فرش و قالی است.  بدیهی است که قیمت قالیشویی یک فرش ۹ متری از یک فرش ۱۲ متری  ارزانتر است. مبنای محاسبه قیمت ‌شست‌وشو بر اساس یک متر مربع  است. بنابراین هرچه این ابعاد افزایش پیدا کند؛ نرخ‌ شست‌وشو نیز افزایش می‌یابد. این قیمت از متری 7000 تومان برای فرش ماشینی و متری 15000 تومان برای فرش دستباف می تواند متغیر باشد. این نرخ قالیشویی تهران است.

نوع شستشوی فرش بر هزینه قالیشویی

شستن فرش و قالی با توجه به نوع لک و کثیفی که فرش یا قالی دارد، روی نحوه شستن و لکه بری آن در قالیشویی موثر است.

مطالعه مقاله پاک کردن لکه خون روی فرش در منزل یا قالیشویی

نحوه شست‌و‌شوی فرش در قیمت قالیشویی

 نحوه شست‌و‌شوی فرش یکی از مهمترین شاخصه‌های تاثیرگذار بر قیمت قالیشویی است. از آنجا که خدمات  قالیشویی عموما به دو نوع  نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک ارائه می‌شود؛ انتخاب هر کدام از این روش‌ها برای شست‌و‌شو قالی بر اساس تشخیص کارشناس فرش صورت می‌پذیرد. در مواردی نیز بنا به درخواست مشتریان فرش‌ها به شکل اعلا شویی و یا ‌شست‌وشوی معمولی، شسته می‌شوند. از این رو نرخ شست‌وشو در هر یک از این موارد متفاوت است.

مکان‌ شست‌وشوی فرش در هزینه قالیشویی

این روزها به دلیل مجهز شدن کارخانه‌های قالیشویی به انواع تجهیزات مدرن شست و شو، دیگر تنها راه شستن فرش‌ها، در کارخانه نیست. گاهی مشتری‌ها بنا به شرایطی مانند کثیفی سطحی قالی‌هایشان ترجیح می‌دهند  فرشها در منزلشان  به وسیله دستگاه قالیشویی شسته شود. این تفاوت در مکان‌ شست‌وشوی فرش‌ها سبب  تغییر در قیمت قالیشویی می‌شود. از این جهت روش‌ شست‌وشوی فرش‌ها در کارخانه و یا خارج از کارخانه نقش مهمی ‌در قیمت گذاری ‌شست‌وشوی فرش دارد.

مواد شوینده و خدمات جانبی در قیمت قالیشویی

 یکی دیگر از عوامل مهم تاثیرگذار بر قیمت قالیشویی نوع مواد و محلول‌های شوینده است که بنا بر تشخیص کارشناسان فرش در قالیشویی، متناسب با نوع فرش انتخاب می‌شود. در کنار این مورد عامل تاثیرگذار دیگر که در تعیین قیمت قالیشویی نقش بسزایی دارد، خدمات جانبی ارائه شده از سوی قالیشویی است. به عنوان مثال اگر فرش شما نیاز به ریشه بافی، چرم دوزی، پرزگیری، دارکشی، ترمیم سوختگی، رفوگری، پرداخت و…  داشته باشد؛ هزینه ‌شست‌وشوی فرش افزایش پیدا می‌کند.

موادشوینده فرش-قالیشویی نوین

ترمیم فرش بر قیمت قالیشویی

ممکن است زمانی که فرش شما برای شستشو برده می شود، احتیاج به رفو کردن،

مطالعه مقاله برای رفع کوبیدگی فرش با پایه مبل چه کنیم؟

قیمت اعلاشویی قالی

اعلاشویی فرش بر هزینه قالیشویی موثر است. قیمت قالیشویی سال ۹۹ برای اعلاشویی قالی و فرش به صورت جدا برآورد می شود.

مقاله اعلاشویی فرش چیست؟

 اما به طور کلی آنچه که تعیین کننده قیمت پایه ‌شست‌وشوی فرش و قالی است؛ نرخ‌های مصوب و اعلام شده از سوی اتحادیه قالیشویان است. توصیه می‌کنیم چنانچه  قصد‌ شست‌وشوی فرش و قالی‌های خود را دارید برای اطلاع از قیمت قالیشویی به وبسایت اتحادیه قالیشویان تهران مراجعه کرده  و از این طریق هم نام قالیشویی مورد نظر خود را در لیست قالیشویان مجاز استعلام نموده و هم از قیمت گذاری‌های ‌شست‌وشوی فرش این مرجع آگاهی پیدا کنید. در ادامه جدول قیمت گذاری خدمات قالیشویی اعلام شده از سوی اتحادیه را آورده ایم.

 

نرخ قیمت قالیشویی مصوب کمیسیون نظارت تهران برای سال ۱۳۹۹

 

ردیف

خدمات قالیشویی نرخ معمولی

(به ریال)

نرخ مصوب درجه یک (شستشوی کامل با کلیه مواد لازم) 

1399 ( ریال)

1

شستشوی انواع فرش ماشینی (هر متر مربع) 5/500 100/000

2

شستشوی فرش دستباف (هرمترمربع)

83/000

170/000

3

شستشوی فرش دستباف روشن اعلاء کاشان، اردکان (هرمترمربع)

105/000

240/000

4

شستشوی فرش گل ابریشم (هرمترمربع)

_

450/000

5

شستشوی انواع موکت معمولی ( هرمترمربع)

22/000

37/000

6

شستشوی موکت پرزدار و گل برجسته (هرمترمربع)

30/000

46/000

7

کرایه رفت و برگشت در سراسر تهران بابت هر چند تخته فرش (برای ایک آدرس)

                            20/000

8

اجرت‌ شست‌وشوی فرش کهنه و عتیقه و تمام ابریشم تبریز و اصفهان (اکسترا) و صادراتی

رنگبرداری و لکه برداری انواع فرش ماشینی و دستبافت و موکت دارکشی، پرداخت، رفو

با توافق طرفین قرارداد فی مابین

پیشنهادات

9

هزینه بسته بندی و کاور هر متر مربع ۱۵۰۰۰ ریال در صورت درخواست مشتری

10

هزینه دریافت خدمات نانو در صورت تائید و توافق مشتری می‌باشد.

11

هزینه ایاب و ذهاب تا سقف ۴۰ متر بابت هر متر مربع ۵۰۰۰ ریال می‌باشد که به ردیف شماره ۷اضافه می‌گردد. ضمنأ مازاد ۴۰ متر مبلغی اخذ نمی‌گردد.

12

واحد قالیشویی موظف است طبق درخواست مشتری نسبت به‌شست‌وشوی قالی با نرخ معمولی یا درجه یک اقدام نماید.

 مشتریان می‌توانند در صورتی که نام قالیشویی مورد انتخابشان در لیست قالیشویی‌های مجاز اتحادیه باشد؛ نسبت به ثبت تخلفات و شکایات خود به اتحادیه قالیشویان  مراجعه نمایند. 

قالیشویی نوین به عنوان یکی از بهترین قالیشویی های تهران، بهترین کیفیت خدمات را با قیمت مناسب ارائه می دهد و با سفارش آنلاین می توانید تخفیف هم بگیرید.

2 1 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442