بهترین روش جمع کردن مو از فرش و موکت

فرش و موکت از جمله رایج‌ترین زیراندازهایی هستند که زیبایی، سلامت و جذابیت آنها می‌تواند تحت تأثیر عوامل و فاکتورهای مختلفی قرار بگیرد و همواره باید محافظت و نگهداری شوند. یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و معضلاتی که افراد برای نگهداری از فرش‌ها و موکت‌ها دارند جمع‌آوری موهای ریخته شده انسان و حیوانات خانگی از روی آنها است چرا که مو می‌تواند به راحتی به داخل بافت و الیاف فرش‌ها و موکت‌ها نفوذ کند و باعث ایجاد آلرژی، آلودگی، بیماری و … شود. در حقیقت مشاهده مو بر روی فرش و موکت باعث ایجاد احساس ناخوشایندی در افراد می‌شود و باعث می‌شود که از زیبایی و جذابیت آنها کاسته شود. در ادامه مطلب این مطلب قالی شویی به بررسی بهترین راهکارهای جمع کردن مو از فرش و موکت پرداخته خواهد شد.

نحوه جمع‌آوری مو از روی فرش و موکت

مشاهده کردن مو بر روی فرش، موکت، مبلمان، خوشخواب و … در منازل خصوصاً منازلی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند امری طبیعی است اما از آنجایی که باعث ایجاد آلرژی و بیماری می‌شود لازم است که حتماً مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته و توسط روش‌های مختلف تمیز و جمع‌آوری شود. البته باید توجه داشت که موها به سختی به بافت و الیاف فرش 1200 شانه و 1500 شانه نفوذ می‌کنند اما تمیز کردن مو از فرش‌هایی با تعداد شانه و تراکم کمتر می‌تواند سخت‌تر باشد چرا که مو می‌تواند به راحتی به داخل بافت فرش نفوذ کند. به صورت کلی می‌توان روش‌ها و راهکارهای مختلف و متعددی برای جمع‌آوری موها از روی فرش‌ها و موکت‌ها استفاده کرد که مهم‌ترین آنها به شرح زیر می‌باشند.

استفاده از جاروبرقی

جاروبرقی به عنوان بهترین و کاربردی‌ترین وسیله تمیزکاری روزانه در منزل شناخته می‌شود و با توجه به آنکه سری‌های متعددی دارد می‌توان با استفاده از آن انواع لوازم خانگی را تمیز نمود. جاروبرقی به واسطه قدرت مکشی که دارد می‌توان حتی آلودگی‌هایی که به سطح فرش چسبیده و یا وارد بافت آن شده‌اند را تمیز کند. برای تمیز کردن هر کدام از فرش‌ها، موکت‌ها، مبلمان و … می‌توان از سری‌های مختلفی در جاروبرقی استفاده کرد و حتی سری‌های مخصوصی نیز برای جمع‌آوری موها طراحی شده‌اند که می‌توان با استفاده از آنها به خوبی موهای روی فرش و موکت را تمیز نمود. در مقاله‌ای تحت عنوان جمع کردن موی حیوانات خانگی از روی فرش می‌توان اطلاعات دقیق و مناسبی در مورد نحوه جمع‌آوری موهای حیوانات از روی فرش و موکت و … کسب کرد.

نحوه جمع کردن مو از فرش

استفاده از برس‌ پلاستیکی

یکی دیگر از بهترین و موثرترین راهکارهای جمع کردن مو از فرش و موکت استفاده از برس‌های پلاستیکی است. برای این کار می‌توان با تهیه کردن یک برس پلاستیکی که دارای ریشه‌های بلندی است استفاده کرد و موهای موجود در سطح فرش را با آن تمیز کرد. باید توجه داشت که برس بسیار نرم نباشد تا بتواند به خوبی موها را جمع‌آوری کند.

استفاده از تی

استفاده از تی‌های نخی نیز از جمله راهکارها و روش‌های کاربردی در تمیز کردن مو از سطح فرش و موکت است. در این روش ابتدا یک تی نخی تمیز را انتخاب کرده و توسط اسپری مرطوب می‌شود. رطوبت ایجاد شده روی ریشه‌های تی باعث می‌شود که موهای ریخته شده روی فرش و موکت به راحتی جذب شوند. استفاده از تی می‌تواند مزایای متعددی همچون عدم ایجاد آلودگی صوتی و عدم نیاز به انرژی برق داشته باشد و در هر زمانی می‌توان از آن بهره برد.

استفاده از غلتک موگیری

غلتک موگیری از جمله لوازمی است که در فروشگاه‌ها به راحتی در دسترس است و می‌تواند گزینه بسیاری خوبی برای تمیز کردن انواع موی انسان و حیوان از روی فرش و موکت باشد. به کمک این وسیله می‌توان به راحتی موهای روی فرش و موکت را تمیز کرد.

جمع کردن مو از فرش با نرم‌کننده لباس

استفاده از نرم‌کننده‌ها نیز می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های رایج در تمیز کردن موها از سطح فرش و موکت باشد. در این روش ابتدا باید با استفاده از جاروبرقی سطح فرش و موکت تمیز شود و بعداً با استفاده از چند قطره نرم کنند و یک برس پلاستیکی یا جارو دستی اقدام به تمیز کردن سطح فرش نمود. بهترین روش مخلوط کردن نرم‌کننده با آب و اسپری کردن آن بر روی سطح مورد نظر و سپس جارو یا برس کشیدن آن است. در مقاله دیگری از سایت قالیشویی نوین با عنوان آشنایی با فرآیند آهار و تکمیل در فرش ماشینی می‌توان به صورت کامل آشنا شد.

استفاده از بخارشوی

دستگاه بخارشوی از جمله تجهیزاتی است که می‌تواند کاربردها و قابلیت‌های متعددی داشته باشد و یکی از بهترین وسایل برای تمیز کردن مو از سطح فرش و موکت و … است. برای استفاده از دستگاه بخارشوی ابتدا باید سطح فرش یا موکت را با استفاده از جاروبرقی تمیز کرد و حجم آلودگی‌ها را به حداقل میزان ممکن رساند. دستگاه بخارشوی می‌تواند علاوه بر پاک‌سازی موها، گرد و غبار و آلودگی‌های دیگر را نیز از روی فرش تمیز کرد و به نوعی آن را ضدعفونی نماید. البته بهتر است که شستشوی موکت و فرش را بدست افراد متخصص بسپارید.

روش جمع کردن مو از فرش و موکت

استفاده از دستکش

دستکش و لوازم پلاستیکی می‌توانند به دلیل ایجاد الکتریسیته ساکن پرزها و موهای مختلف را به خود جذب کنند از این رو می‌توان با استفاده از آنها به راحتی موهای موجود در سطح فرش و موکت را جمع‌آوری کرد. برای جمع کردن مو از فرش در این روش فقط لازم است که یک دستکش پلاستیک را پوشیده و تمامی قسمت‌های آلوده به مو را لمس کرد تا موها جمع‌آوری شوند. در مقاله‌ای تحت عنوان فرش شگی چیست؟ می‌تواند اطلاعات جامعی در مورد فرش‌های شگی که امروزه محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند به دست آورد.

استفاده از تیغه شیشه پاک‌کن

تیغه‌های شیشه پاک‌کن که برای تمیز کردن پنجره‌ها و … استفاده می‌شوند این قابلیت را دارند که موهای ریخته شده روی فرش و موکت را نیز تمیز کنند. برای این کار فقط کافی است که تیغه را روی فرش کشیده و موها را در یک نقطه جمع کرده و در نهایت آنها را تمیز کرد.

استفاده از شامپو فرش

شامپوفرش در اصل یک ماده تخصصی برای تمیز کردن و شستشوی انواع فرش‌ها است که می‌تواند انواع آلودگی‌های مختلف را از بین ببرد. برای جمع کردن مو از فرش می‌توان مقداری شامپوفرش را با کمی آب مخلوط کرده و با استفاده از یک اسفنج تمیز اقدام به پاک کردن سطح فرش‌ها و جمع‌آوری موها کرد. این کار علاوه بر حذف موها می‌تواند باعث درخشندگی و تمیزی بیشتر فرش و موکت شود.
در کنار تمامی روش‌های گفته شده یک روش معتبر و مطمئن دیگر استفاده از خدمات شرکت‌های قالیشویی است چرا که این شرکت‌ها به تجهیزات مدرن، مواد شوینده معتبر و نیروهای متخصص مجهز هستند و به بهترین شکل ممکن آلودگی‌ها را از سطح فرش و موکت تمیز خواهند کرد.

اگر به تمیزی فرش خود حساسید بهتر است سری به مقاله ترفندهای شستن ریشه فرش در خانه نیز بزنید.

جمع‌بندی نهایی

جمع کردن مو از فرش می‌تواند چالش‌ها و دغدغه‌های متعددی برای افراد ایجاد کند چرا که مو می‌تواند باعث بروز آلرژی و بیماری‌های مختلف در افراد خصوصاً کودکان و کهن‌سالان شود. استفاده از جاروبرقی، استفاده از بخارشوی، استفاده نرم‌کننده لباس و شامپوفرش، استفاده از برس‌های پلاستیکی و … از جمله راهکارهایی هستند که می‌توانند برای تمیز کردن مو از سطح فرش به کار گرفته شوند.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442