جمع کردن موی حیوانات خانگی از روی فرش و مبل

امروزه بسیاری از افراد از حیوانات مختلف خانگی مانند سگ، گربه، همستر و … نگهداری می‌کنند و علاقه زیادی به آنها دارند اما این حیوانات در کنار زیبایی و جذابیتی که دارند می‌توانند چالش‌هایی نیز برای افراد ایجاد کنند. ریخته شدن موی آنها و چسبیدن آنها به سطوح فرش، موکت، مبلمان و … می‌تواند ظاهر ناپسندی داشته باشد و حتی ممکن است باعث ایجاد آلرژی و بیماری در کودکان و افراد کهن‌سال شود. برای جمع کردن موی حیوانات خانگی از روی فرش می‌توان از روش‌های متعددی استفاده کرد که در ادامه مطلب به بررسی کامل آنها پرداخته خواهد شد.

جمع کردن موی حیوانات از روی فرش و مبل

چگونه موی حیوانات را از روی فرش و مبلمان جمع کنیم ؟

به صورت کلی می‌توان گفت روش جمع کردن موی حیوانات شبیه جمع کردن موی انسان است هرچند که ممکن است کمی سخت‌تر باشد چرا که موی حیوانات ضخامت و طول کمتری نسبت به موی انسان دارد و می‌تواند به راحتی به داخل بافت و الیاف فرش‌ها و مبلمان نفوذ کند. ریخته شدن مو بر روی فرش و مبلمان می‌تواند باعث ایجاد آلرژی و مشکلات مختلفی برای افراد شود. از جمله مهم‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های جمع کردن موی حیوانات خانگی از روی فرش می‌توان موارد زیر را عنوان نمود:

1) جمع کردن موی حیوانات توسط رطوبت

استفاده از رطوبت می‌تواند یک روش ساده و خانگی برای تمیز کردن موها باشد. در این روش ابتدا باید فرد دستان خود را خیس کرده و سپس به آرامی دست خود را بر روی فرش یا مبل بکشد. در این حالت موها به صورت توپ در آمد و در کف دست فرد جمع می‌شوند. موی حیوانات در این حالت خیس و سنگین می‌شوند و به راحتی جمع می‌شوند. همچنین در این حالت به علت الکتریسیته ساکن موها به لباس افراد نخواهند چسبید. استفاده از یک وسیله مانند اسفنج می‌تواند کمک زیادی به جمع‌آوری موهای حیوانات بکند و حتی فرش‌های کم تراکم به‌خوبی تمیز می‌شوند.

2) جمع کردن موی حیوانات خانگی از روی فرش با استفاده از چسب

استفاده از چسب‌های نواری پهن نیز می‌تواند یکی از روش‌های کاربردی برای جمع‌آوری انواع موهای ریخته شده روی فرش و مبل باشد. در این روش می‌توان چسب را به سطح مورد نظر چسباند و بعد از جدا کردن آن موهای موجود بر روی سطح فرش و مبل تمیز می‌شوند. این روش حتی می‌تواند به غبارگیری فرش نیز کمک کند.

3) جذب مغناطیسی برای جمع کردن موی حیوانات خانگی

در این روش نیز فرد می‌تواند یک دستکش لاتکسی بپوشد و سپس دست خود را بر روی سطح فرش و مبل بکشد. البته می‌توان از دستکش‌های پارچه‌ای نیز استفاده کرد. چنانچه دستکش‌ها کمی مرطوب شده باشند کارایی بیشتری خواهند داشت. در یک روش دیگر می‌توان از بادکنک‌ها استفاده کرد و با کشاندن آن بر روی سطح فرش و مبل موها را جمع کرد. الکتریسیته ساکن بادکنک موها را جمع می‌کند و فرش و مبل را تمیز می‌کند.

  • در روش دیگری از جذب مغناطیسی می‌توان از جاروهای پلاستیکی استفاده کرد چرا که این جاروها نیز می‌توانند الکتریسیته ساکن ایجاد کنند.
  • روش بعدی استفاده از کفی‌های پلاستیکی است. افراد می‌توانند با پوشیدن این کفی‌ها و راه رفتن بر روی فرش موها را جمع‌آوری کنند.

4) استفاده از جاروبرقی

جارو کردن فرش در حقیقت بهترین روش برای تمیز کردن و از بین بردن انواع آلودگی‌های آن است. جاروبرقی از قدرت مکش بالایی برخوردار است و می‌تواند حتی آلودگی‌هایی که به الیاف و بافت فرش‌ها نفوذ کرده‌اند را تمیز کند. جاروبرقی‌ها از سری‌های مختلفی برخوردارند و هرکدام از آنها می‌توانند برای اهداف مختلفی استفاده شوند. سری‌های جدید جاروبرقی‌ها می‌توانند در موگیری نقش ویژه‌ای داشته باشند.

جمع کردن موی حیوانات

 >>چگونگی پاک کردن لکه ادرار حیوانات از روی فرش<<

4) استفاده از بخار شوی

استفاده از بخارشوها نیز می‌تواند در پاک کردن موی حیوانات خانگی از سطوح تأثیر زیادی داشته باشد. بخارشوها همانند جاروبرقی می‌توانند در تمیز کردن سطوح مختلف مانند فرش و مبلمان کارایی خوبی داشته باشند. البته باید توجه داشت که برای استفاده از بخارشوها ابتدا باید سطوح توسط جاروبرقی تمیز شود. تا آلودگی‌ها به حداقل میزان خود برسد. بخارشو علاوه بر تمیز کردن موها می‌تواند در از بین بردن انواع آلودگی‌های دیگر نیز مؤثر باشد.

5) استفاده از شامپو فرش

شستشوی فرش با مواد نانو و شامپوفرش‌ها نیز می‌تواند یک روش کاربردی و مفید برای جمع کردن موی حیوانات خانگی از روی فرش و مبلمان باشد. شامپوها و مواد شوینده نانو به صورت تخصصی برای تمیز کردن آلودگی‌های فرش، موکت، مبل و … تولیدشده‌اند. در این روش نیز ابتدا لازم است که سطوح با استفاده از جاروبرقی تمیز شود و سپس با استفاده از یک اسفنج به‌خوبی پاک گردد.

6) استفاده از نرم‌کننده لباس

نرم‌کننده‌های لباس نیز از دیگر موادی هستند که می‌توانند در تمیز کردن موهای جذب شده به فرش و مبل مؤثر باشند. در این روش نیز ابتدا باید توسط جاروبرقی سطح فرش و مبل تمیز شود و سپس با استفاده از چند قطره نرم‌کننده و یک جارو یا برس پلاستیکی زبر اقدام به تمیز کردن کامل سطوح آنها نمود. نرم‌کننده باید در داخل آب مخلوط شود و سپس به سطح مورد نظر اسپری شود و در نهایت با جارو یا برس تمیز شود. برای جمع کردن موی حیوانات از روی فرش و شستن مبل همچنین می‌تواند از خدمات شرکت‌های قالیشویی در تهران استفاده نمود. این شرکت‌ها برای تمیز کردن هر نوع آلودگی از سطح فرش و مبل از روش‌ها، تجهیزات و مواد مخصوص استفاده می‌کنند.

علاوه بر روش‌های گفته شده برای جمع کردن موی حیوانات از روی مبل و فرش می‌توان از روش‌های دیگری همچون استفاده از طی، استفاده از جوش‌شیرین، استفاده از غلتک‌های موگیر، استفاده از طی‌های شیشه‌شوی و … استفاده کرد.

نکات مهم در جمع کردن موی حیوانات خانگی از روی فرش

تمیزی مبلمان و فرش‌ها می‌تواند اهمیت و ارزش بسیار زیادی در جذابیت دکوراسیون داخلی منازل داشته باشد. برای تمیز کردن مبلمان و فرش باید به نکات مختلفی توجه داشت که مهم‌ترین آنها به شرح زیر هستند:

  • برای جذب کمتر موها به فرش و مبل باید توجه ویژه‌ای به شانه کردن موها و نظافت حیوانات داشت.
  • در صورتی که هر کدام از روش‌ها برای تمیز کردن موها کافی نبودند می‌توان از ترکیبی از چند روش استفاده کرد.
  • بهتر است که فرش‌ها و مبلمان به صورت مستمر تمیز شوند تا آلودگی‌ها به الیاف و بافت آنها نفوذ نکند.
  • نباید به حیوانات خانگی اجازه داد که در تمامی فضای منزل رفت‌وآمد داشته باشند و باید در یک جای مخصوص نگهداری شوند.

جمع‌بندی نهایی

ریخته شدن موی حیوانات خانگی بر روی فرش و مبلمان می‌تواند علاوه بر ایجاد آلودگی باعث بروز حساسیت‌ها و آلرژی‌های مختلف در افراد شود. برای تمیز کردن موی حیوانات می‌توان از روش‌های مختلفی همچون استفاده از چسب، استفاده از نرم‌کننده لباس، استفاده از مواد شوینده، استفاده از انرژی مغناطیسی، استفاده از جاروبرقی و بخارشو … استفاده کرد. چنانچه هر کدام از این روش‌ها پاسخگو نبود می‌توان از خدمات شرکت‌های قالیشویی بهره برد و علاوه بر تمیز کردن فرش و مبلمان از شیرازه دوزی فرش، رفوگری، ترمیم و تعمیر و … نیز استفاده نمود.

1.7 3 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
Call Now Buttonتماس 1442