شستشوی فرش با مواد نانو

فرش‌ها به عنوان ابزارهایی کاربردی و پراستفاده شناخته می‌شوند که نقش ویژه و قابل توجهی در تزئین و دکوراسیون منازل دارند. اکثر مواقع با ورود به منزل اولین چیزی که به چشم می آید، قالی و فرش است؛ به همین دلیل تمیزی و پاکیزگی آن بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل امروزه نانوشویی با استقبال زیادی مواجه شده است. هرچقدر که به محافظت و مراقبت از فرش‌ها توجه و دقت شود بعد از مدتی نیاز به شستشو پیدا می‌کنند. انتخاب روش شستشوی فرش و مواد شوینده اهمیت بسیار زیادی دارد. شستشوی فرش با مواد نانو یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌های شستشو است که باعث می‌شود فرش‌ها برای مدتی طولانی تمیزی خود را حفظ کرده و به سختی گردوغبار و آلودگی را به خود جذب کنند.

شستشوی فرش با مواد نانو

افراد می‌توانند فرش‌های خود را به شکل سنتی و یا به روش مدرن و با استفاده کردن از خدمات قالیشویی شستشو دهند. شیوه سنتی به فضا، زمان، انرژی و آب زیادی نیاز دارد و به همین دلیل امروزه منسوخ شده و مردم ترجیح می‌دهند که از خدمات قالیشویی استفاده کنند. تعداد زیادی از این قالیشویی ها از مواد نانو برای شستن فرش‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه مطلب به بررسی شستشوی فرش با مواد نانو و مزایای آن پرداخته خواهد شد.

شوینده نانو چیست؟

به صورت کلی برای شستشوی موکت، فرش‌ها و … می‌توان از مواد مختلفی همچون انواع صابون‌ها، انواع شامپوها، انواع اسپری‌ها، انواع ژل‌ها، لکه برها و … استفاده کرد که هر کدام دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی هستند و می‌توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. امروزه و با پیشرفت علوم و فناوری‌ها شوینده‌های نانو در دسترس مردم قرار گرفته‌اند. در اصل مواد نانو موادی هستند که از واحدهای کوچک بین 1 تا 100 نانومتر حداقل در یک بعد ساخته شده‌اند. در تولید شوینده‌های نانو از نانوامولسیون تری­ گلیسیرید بر پایه آب استفاده می‌­شود و در آنها الکل به کار نرفته است و به همین دلیل آسیب و ضرری به فرش‌ها وارد نمی‌کند. مواد نانو دارای خواص آنتی استاتیک بوده و به گردوغبار اجازه نمی‌دهند بر روی سطح فرش تجمع کنند.

نحوه شستشوی فرش با مواد نانو

مواد نانو دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند و معمولاً افراد عادی و قالیشویی‌هایی که به شیوه سنتی اقدام به شستشوی فرش‌ها می‌کنند از این مواد استفاده نمی‌کنند و این مواد بیشتر در کارخانه‌های قالیشویی مدرن به کار گرفته می‌شود. همان‌طور که گفته شد به دلیل خاصیت آنتی استاتیک بودن این شوینده‌ها شستن فرش با مواد نانو مانع از کثیف شدن مجدد فرش‌ها و تجمع آلودگی‌ها می‌شود. همچنین این مواد دارای خاصیت آنتی باکتریال هستند و زمانی که از آنها برای شستن فرش‌ها استفاده می‌شود میزان رشد قارچ‌ها و میکروب‌ها می‌تواند تا 99 درصد کاهش پیدا کند.

شستشوی فرش با مواد نانو باعث می‌شود که تمامی لکه‌های قدیمی و کهنه‌ای که به راحتی از بین نمی‌روند به‌سادگی تمیز شوند. مواد شوینده نانو در مقایسه با مواد شوینده معمولی از قیمت بالاتری برخوردار هستند به همین دلیل معمولاً برای فرش‌های گران‌قیمت و فرش‌های دستبافت استفاده می‌شوند و این فرش‌ها را کاملاً تمیز و براق می‌کنند. برخی از افراد بر این باورند که برای شستن فرش با مواد نانو در کارخانه ها با دستگاه‎های خاصی صورت می گیرد اما در واقع این عمل یک عمل کاملاً دستی اما تخصصی است که با استفاده از الیاف فرش صورت می گیرد. از همین بهتر است شستشوی فرش با مواد نانو را به قالیشویی های معتبر بسپارید.

شستن فرش با مواد نانو

مزایای استفاده از شوینده‌های نانو

شستشوی فرش با مواد نانو قطعاً در مقایسه با شوینده‌های معمولی می‌تواند نتایج بهتری داشته باشد. این مواد می‌توانند مزایا و معایب مختلفی داشته باشد. از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از شوینده‌های نانو برای شستن فرش شگی و انواع فرش‌های دیگر می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • شوینده‌های نانو به راحتی می‌توانند تمامی لکه‌ها خصوصاً لکه‌های قدیمی را از بین ببرند.
  • فرش‌هایی که با شوینده‌های نانو شسته می‌شوند هیچ‌گونه بوی بدی نخواهند داشت.
  • میزان و احتمال کثیف شدن مجدد فرش‌ها بسیار کاهش می‌یابد.
  • همچنین این مواد از ورود قارچ و میکروب و بید خوردگی فرش تا حدود 99 درصد جلوگیری می کند. مواد نانو با ایجاد یک لایه ضد حساسیت و ضد بو، سبب ضد عفونی کردن فرش می شود و از رشد قارچ و انواع میکروب‎ها برای مدت طولانی جلوگیری می کند.
  • این مواد می‌توانند به نرم شدن فرش‌ها کمک ویژه‌ای بکنند.
  • این مواد می‌توانند یک لایه ضد بو و ضد حساسیت بر روی سطح فرش ایجاد کنند که باعث ضدعفونی شدن فرش‌ها می‌شوند.
  • شوینده‌های نانو باعث افزایش میزان ماندگاری الیاف فرش‌ها و افزایش طول عمر آنها می‌شود.
  • استفاده از مواد نانو در شستن فرش به این صورت است که پس از اعلاشویی و تمیز کردن فرش از مواد نانو استفاده می شود.

معایب استفاده از مواد نانو

شوینده‌های نانو در کنار تمامی مزیت‌هایی که دارند می‌توانند ایرادات و معایبی نیز داشته باشند که مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر هستند:

  • شوینده‌های نانو در مقایسه با شوینده‌های معمولی قیمت بسیار بیشتری دارند و معمولاً فقط در شرکت‌های قالیشویی معتبر استفاده می‌شوند.
  • هرچند که ادعاهای متعددی وجود دارد که شستن فرش‌ها باعث می‌شود که هیچ‌وقت کثیف نشوند اما این ادعا کاملاً بی‌اساس است و اگر به‌خوبی از فرش‌ها مراقبت نشوند دوباره کثیف خواهند شد.

چرا باید از شوینده‌های نانو برای شستن فرش‌ها استفاده کرد؟

فرش‌ها از جمله وسایلی هستند که رفت‌وآمد و نشست‌وبرخاست بر روی آنها بسیار زیاد است و در مقایسه با سایر لوازم خانه استعداد بیشتری برای کثیف شدن دارند و ممکن است آلودگی‌های بسیاری به بافت و الیاف آنها نفوذ کنند و در نهایت باعث بروز بیماری‌ها و حساسیت‌های مختلفی برای افراد شوند. شوینده‌های نانو به عنوان بهترین مواد شوینده برای فرش‌ها شناخته می‌شوند چرا که به صورت کامل انواع آلودگی‌ها را از بین برده و امکان آلوده شدن مجدد فرش‌ها را به حداقل می‌رسانند. این مواد شوینده همچنین باعث می‌شوند که احتمال رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها نزدیک به صفر شود و طول عمر فرش‌ها افزایش پیدا کند. امروزه قالیشویی‌های معتبر از مواد شوینده نانو برای شستن انواع فرش‌ها، شستشوی مبل و … استفاده می‌کنند.

تمیز کردن فرش مواد نانو

شستشوی مبل با مواد نانو

امروزه علاوه بر شستشوی فرش با مواد نانو مبلمان خانگی نیز با استفاده از این مواد شسته می‌شوند. این روش شستشو باعث می‌شود لکه‌ها و آلودگی‌های موجود بر روی مبلمان به صورت کامل از بین برود و کثیف شدن مجدد آن احتمال کمتری داشته باشد. شستشوی مبلمان با مواد نانو نیز بیشتر در شرکت‌های قالیشویی انجام می‌شود.

نکاتی که باید درباره شستشوی فرش با مواد نانو بدانید.

نکاتی در خصوص شستن فرش با مواد نانو وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آن اشاره می کنیم.

  • با توجه به اینکه آلودگی‎های زیادی اعم از لکه هایی که به چشم می آیند و موارد و آلودگی‎هایی مانند میکروب که با چشم دیده نمی شود و موجب بروز بیماری می شود و با شست و شو به روش قدیم و استفاده از مواد شوینده عادی این آلودگی ‎ها از بین نمی رود. 
  • شستن فرش با مواد نانو تمامی این آلودگی‎ها از بین می رود و موجب ضدعفونی شدن فرش و کمتر کثیف شدن فرش در زمان استفاده از آن می شود. 
  • نکته بعدی در خصوص استفاده از مواد نانو در شستن فرش این است که احتمال بیدزدگی و رشد قارچ و میکروب مجدد در فرش را از بین می برد. همچنین از بوی بد فرش جلوگیری می کند و دوام و ماندگاری الیاف فرش را افزایش می دهد. اما در روش شستن فرش با مواد نانو هزینه شست و شوی آن نسبت به سایر روش‎های شست و شوی عادی بالاتر و بیش تر است.
  • از مواد نانو می‌توان برای شستشوی پرده نیز استفاده کرد.

جمع‌بندی نهایی

تمیز و پاکیزه بودن فرش‌ها می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت فرش‌ها داشته باشد. امروزه مواد و شوینده‌های مختلفی برای شستشوی انواع فرش‌ها در دسترس افراد قرار دارند که هر کدام دارای ویژگی‌ها و خواص منحصربه‌فردی بوده و کاربردهای متعددی دارند. شستشوی فرش با مواد نانو می‌تواند در افزایش طول عمر فرش، کاهش رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها، کاهش احتمال کثیف شدن دوباره و ضدعفونی کردن فرش‌ها مؤثر باشد. این شوینده‌ها معمولاً از قیمت بالاتری برخوردار بوده و بیشتر برای فرش‌های دستبافت و گران‌قیمت استفاده می‌شوند.

برای شستن بهتر و با کیفیت تر فرش خود بهتر است به قالیشویی های خوب و سرشناس اعتماد کنید و فرش خود را به آنها بسپارید تا نتیجه بهتری دریافت کنید. قالیشویی نوین یکی از باکیفیت ترین قالیشویی های تهران است که با استفاده از مدرن ترین تجهیزات و بهترین شوینده‌های نانو فرش های شما را شستشو می کند.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمیترین
جدیدترین رای بیشتر
نظرات
مشاهده همه نظرات
سحر یاری

مطلب جالبی بود ممنون

2
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442