پودر تمیز کننده فرش و موکت

نزدیک سال نو و خانه‌تکانی عید نوروز که می‌شود، برخی کارها و کالا‌ها هستند که بیش از سایرین در اولویت ما قرار می‌گیرند و پیدا کردن پودر تمیز کننده فرش مناسب هم یکی از این موارد است. فرش‌ها از جمله کالاهایی هستند که چه در منزل و چه در محیط کار، بیش از سایر اقلام در معرض آلودگی خواهد بود. برای همین استفاده از یک پودر شستشو فرش معتبر و کاربردی کار بسیاری از افراد را راحت‌تر می‌کند.

با همه‌گیری ویروس کرونا، توجه به شستن فرش‌ها و ضدعفونی کردن آن‌ها مورد توجه زیادی قرار گرفته است. فرش‌ها دائما در معرض پاخوردگی بوده و بخصوص افرادی که دارای حیوان خانگی، حساسیت و آلرژی و همچنین کودک کم سن و سال هستند، باید توجه ویژه به بهداشت آن‌ها داشته باشند. استفاده از پودر شستشو موکت به‌صرفه و در عین حال قوی، ما را از نگرانی ابتلا به کلیه بیماری‌ها آسوده خاطر کرده و همچنین تمیزی را برایمان به ارمغان خواهد آورد.

برای شستن فرش های خود با بهترین دستگاه ها و مواد شوینده، فرش های خود را به به قالیشویی نوین، بهترین قالیشویی تهران بسپارید. قالیشویی نوین انواع قالی، فرش، موکت، مبلمان را با بهترین کیفیت به همراه تخفیف به مشتریان عزیز ارائه می دهد.

پودر تمیز کننده فرش

پودر شستن فرش - قالیشویی نوینپودر شستشو فرش یکی از مواد بسیار ضروری در هر خانه است. معمولا همه به دنبال محصولی هستند که توانایی پاک کردن لکه‌های چای، روغن، آب میوه و جوهر را داشته باشد. برای مثال پودر بوراکس هنگامی که با جوش شیرین ترکیب شود، قابلیت پاک کردن انواع لکه‌ها را خواهد داشت. بوراکس تمیزکننده‌ای محبوب است که قابلیت سازگاری بسیاری با محیط زیست داشته و لکه‌ها را نیز به بهترین نحو پاک می‌کند.

در صورتی که یک فنجان جوش شیرین را با یک فنجان پودر بوراکس ترکیب کنید و با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری سبزیجات خشک و چند قطره روغن یک محلول شستشوی خارق‌العاده خواهید ساخت. این پودر تمیز کننده فرش قادر خواهد بود کلیه لکه‌ها را از فرش زدوده و آن را همچون روز اول تمیز و پاکیزه نماید. استفاده از اسطوخودوس در انتها، می‌تواند بوی خوشی نیز به فرش‌های شما ببخشد.

نکات مهم در خصوص پودر شستشو فرش

در صورتی که قصد تولید یک پودر تمیز کننده فرش قوی در منزل را دارید یا می‌خواهید از محصولات بازار خریداری نمایید، حتما باید جنس فرش خود را مد نظر داشته باشید. مهم است که ماده شوینده به بافت فرش آسیب نزده و موجب از بین رفتن تار و پود آن نشود. در فرش‌های دستباف با توجه به اینکه از رنگ‌های طبیعی استفاده شده است، به کار بردن مواد شیمیایی، اسیدی و قلیایی آسیب‌های جبران‌ناپذیری به این کالای گران‌قیمت خواهد زد.

همچنین در خصوص نحوه شستشو نیز همواره باید دقت کنید که پس از ترکیب پودر تمیز کننده فرش با محلول شستشو و یا آب، حتما از اسفنج و یا پارچه تمیز استفاده کرده و آرام به سطح فرش بمالید. این مواد با نفوذ به عمق بافت فرش، لکه‌ها را جدا کرده و از بین می‎برد. حتما پیش از انجام این کار از سلامت فرش خود نیز مطمئن شوید. در صورتی که فرش شما کهنه است یا خرابی دارد، انجام عملیات شستشو ممکن است به ضرر آن باشد.

بیشتر بدانید: تمیز کردن فرش ابریشم

پودر تمیز کننده موکت

موکت یکی از انواع کفپوش‌های محبوب بین افراد مختلف و بخصوص نسل جوان است که در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار موجود است. یک پودر تمیز کننده موکت خوب باید بتواند در عین بردن لکه‌های مختلف از روی آن رنگ موکت را نیز از بین نبرد و آن را دو رنگ نکند. مهم است که پودر شستشو موکت قابلیت جلوگیری از ایجاد قارچ و کپک را داشته و مانع پوسیدگی الیاف تشکیل دهنده موکت شود. 

برای استفاده از پودر تمیز کننده موکت باید آن را با آب رقیق کنید و سپس با حوله به آرامی روی موکت بمالید. جوش شیرین یکی از مواد خوراکی است که معمولا به عنوان پودر برای شستشوی موکت نیز استفاده می‌شود. در صورتی که آن را با سرکه سفید مخلوط کنید، یک پاک‌کننده قوی خواهید داشت که می‌تواند کلیه لکه‌ها را نابود کند. می‌توانید این مواد را با مایع ظرفشویی و آب گرم ترکیب کرده و به آرامی با حوله تمیز روی موکت خود بمالید.

روش شستشو با این پودرها

روش شستشو با انواع پودر تمیز کننده فرش بسیار ساده است. برای مثال هنگام استفاده از پودر بوراکس، تنها کافی است آن را با سرکه و کمی نمک ترکیب کرده و با دستمال تمیز روی فرش بمالید، سپس بعد از آنکه کمی از رطوبت آن کاسته شد، با جاروبرقی یا بخار شوی روی آن بکشید. یکی از مزایای این روش علاوه بر نابودی کک‌ها و کشتن حشرات موذی درون فرش، از بین بردن بوی بد فرش است.

بد نیست بدانید که پودر ذرت نیز معمولا به عنوان پودر شستشو موکت و فرش استفاده می‌شود. تنها کافی است یک پیمانه از آن را با یک پیمانه بوره و یک دوم پیمانه جوش شیرین مخلوط کنید و روی فرش بپاشید. سپس با کشیدن پارچه‎‌ای مرطوب یا اسفنج روی فرش را تمیز کنید. بهتر است بعد از اندک زمانی روی آن را جاروبرقی بکشید. در نهایت در صورت خرید انواع پودر تمیز کننده فرش از بازار، حتما به شرایط استفاده آن دقت کنید تا آسیبی به فرش نزنید.

بیشتر بدانید: پاک کردن لکه جوهر

نکات مهم هنگام استفاده از پودر تمیز کننده موکت و فرش

انواع پودر شستشو فرش این مزیت را دارند که موجب صرفه‎جویی در وقت شده و در مواقع ضروری به کار می‌آیند، اما در صورت استفاده اشتباه از آن‌ها خسارات جبران‌ناپذیری به کالاهای گران‌قیمت و ارزشمند خود وارد کرده‌اید. برای مثال حتما دقت داشته باشید که دمای آب برای شستن فرش چقدر باید باشد. در فرش‌های ابریشمی که از حساسیت بالایی برخوردار هستند، دمای بالا موجب آسیب زدن به تار و پود فرش خواهد شد.

نکته دیگری که باید هنگام استفاده از انواع پودر شستشو فرش مد نظر داشته باشید، میزان ترکیب پودر با آب است. در صورتی که پودر بیش از اندازه استفاده شود و نسبت پودر و مایع برابر نباشد، ترکیب بیش از اندازه قوی شده و ممکن است به کالای شما آسیب بزند. در نهایت توجه داشته باشید که شستن فرش و موکت کار بسیار حساسی است، در صورتی که به درستی انجام نشود، خرابی به بار خواهد آمد، پس اگر تخصص کافی در این زمینه ندارید، بهتر است این کار را به یک قالیشویی معتبر بسپارید.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442