روش پاک کردن لکه شکلات از روی فرش و مبل

فرش‌ها یکی از لوازمی هستند که در منازل ایرانی‌ها بسیار پر استفاده و پرکاربرد می‌باشد. با توجه به این امر که فرش‌ها معمولاً در محلی پر رفت و آمد و شلوغ گذاشته می‌شوند، به شدت در معرض آلودگی و کثیف شدن هستند. یکی از کثیفی‌هایی که مخصوصاً در منازلی که دارای فرزند کوچک هستند بسیار زیاد برای فرش‌ها به وجود می‌آید، لک شدن آن توسط شکلات است. بچه‌های کوچک که عاشق شکلات هستند، ممکن است پس از خوردن آن، دست و صورت آلوده و شکلاتی خود را به فرش و مبل بزنند و باعث آلودگی آن‌ها شوند. پاک کردن لکه شکلات از روی فرش نیاز به کمی مهارت و آگاهی دارد. شما عزیزان می‌توانید با کسب کمی آگاهی، هرگونه آلودگی و لکه‌ای را از روی فرش و مبل خود به راحتی پاک و تمیز کنید.

از بین بردن لکه شکلات روی فرش

ما در این مقاله از وبلاگ قالیشویی نوین تلاش کردیم تا روش‌هایی را به شما آموزش دهیم تا شما عزیزان با مطالعه مطالب آن بتوانید در مواقع نیاز به راحتی لکه‌های شکلات باقی مانده بر روی فرش و مبل خود را پاک و تمیز کنید و عملکرد خوب و موفقی را تجربه نمایید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و در صورت نداشتن مهارت کافی می توانید برای پاک کردن لکه شکلات از فرش خود از یک قالیشویی معتبر کمک گیرید.

روش‌های پاک کردن لکه شکلات از روی فرش و مبل

برای از بین بردن و پاک کردن لکه شکلات از روی فرش روش‌های مختلفی وجود دارد. برای انجام این کار مراحل مختلفی وجود دارد. اما دانستن نکاتی پیش از انجام این کار خالی از لطف نیست. مورد اول که در ابتدا و پیش از انجام هر کاری باید به آن توجه نمود، آن است که پاک کردن لکه شکلات از روی فرش باید به موقع و بلافاصله پس از ایجاد لکه باشد، تا به خوبی لکه به وجود آمده پاک شود.

مورد بعدی که در پاک کردن لکه شکلات از روی فرش باید به آن توجه کنید، آن است که به هیچ عنوان نباید در معرض حرارت قرار بگیرد. زیرا این ‌کار سبب تثبیت لکه بر روی فرش می‌شود. این امر در خصوص پاک کردن لاک از روی فرش نیز صادق است. به‌گونه‌ای که زمانی که این لکه‌ها در معرض حرارت قرار بگیرند، وارد بافت آن شده و به سختی قابل پاک شدن و از بین رفتن می‌شوند. با کسب آگاهی از این نکات در مرحله بعد برای از بین بردن لکه روی فرش می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده نمود. به عنوان مثال برای پاک کردن لکه شکلات از روی فرش می‌توان از مواد شوینده شیمیایی و یا مواد خانگی نظیر سرکه و یا با استفاده از یک چاقو این کار را انجام داد. در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

پاک کردن لکه شکلات روی مبل

تمیز کردن لکه شکلات با استفاده از چاقو

اولین مرحله برای پاک کردن لکه شکلات از روی فرش برداشتن شکلات از روی فرش است که این کار را با استفاده از چاقو انجام می‌دهیم. با کمک یک چاقو شکلات اضافی را از روی فرش برمی‌داریم. اما باید توجه کنید که چاقوی مورد استفاده برای این کار خیلی تیز و یا دندانه‌دار نباشد. زیرا در غیر این صورت به بافت فرش آسیب وارد می‌کند و سبب خرابی آن می‌گردد. پس از انجام این کار به وسیله یخ سعی کنید باقی مانده شکلات را از روی فرش بردارید. به صورتی‌که یخ را درون پارچه‌ای تمیز بگذارید و به آرامی بر روی لکه فرش بکشید، این کار باعث راحت‌تر کنده شدن شکلات و در نتیجه پاک کردن لکه شکلات از روی فرش می‌شود.

تمیز کردن لکه شکلات از روی فرش با سرکه

روش دیگری که برای پاک کردن لکه شکلات از روی فرش می‌توان از آن استفاده نمود، استفاده از سرکه است. در این روش از محلولی از ترکیب سرکه و مقداری آب ولرم و کمی مایع ظرفشویی بسازید. به طوری که یک قاشق غذاخوری از سرکه و مایع ظرفشویی را با یک فنجان آب ولرم مخلوط می‌کنید. سپس با استفاده از یک پارچه تمیز و سفید و یا تکه‌ای اسفنج تمیز محلول ساخته شده را بر روی لکه شکلات قرار داده و بکشید. این کار را برای چند بار انجام دهید تا جایی که لکه به خوبی از روی فرش و یا مبل شما پاک شود. سرکه موادی است که در عین تمیز کردن فرش، سبک بوده و به بافت آن آسیب وارد نمی‌کند.

از بین بردن لکه شکلات از روی فرش با شامپو فرش

روش دیگری که برای پاک کردن لکه شکلات از روی فرش می توان از آن استفاده نمود، به کارگیری شامپو فرش است. برای انجام این کار باید حدود یک چهارم پیمانه شامپو فرش را با آب ولرم ترکیب کنید و به وسیله دستمالی تمیز و یا با استفاده از یک اسفنج بر روی لکه شکلات بمالید. این کار را تا زمانی که لکه از روی فرش پاک شود، ادامه دهید. بهتر است پس از انجام این کار و پاک کردن لکه شکلات از روی فرش، زیر لکه تشتی قرار دهید و روی فرش آب گرم بریزید تا کثیفی‌ها از زیر وارد تشت شده و فرش به خوبی تمیز گردد.

پاگ کردن لکه شکلات از روی فرش

جمع بندی نهایی

همان‌طور که پیش‌تر و در متن این مقاله به آن اشاره نمودیم، فرش‌ها با توجه به پرمصرف بودن در منزل به شدت در معرض آلودگی و کثیفی قرار دارند. به همین دلیل دانستن و آگاهی داشتن از راه حل‌هایی به منظور رفع این آلودگی‌ها خالی از لطف نیست. شستشوی موکت و فرش امری است که نیاز به تخصص و مهارت دارد و بدون دانستن اطلاع کافی از آن نمی‌توان اقدام به انجام آن نمود. برای پاک کردن لکه شکلات می‌توان از روش‌های مختلفی کمک گرفت. از جمله این روش‌ها استفاده از مواد شوینده شیمیایی و خانگی نظیر سرکه است که در متن این مقاله به طور کامل به بررسی آن پرداختیم.

در صورت نداشتن وقت و مهارت کافی بهتر است از قالیشویی برای شستشوی مبل و فرش برای انجام این کار کمک بگیرید. قالیشویی نوین یک قالیشویی آنلاین معتبر و شناخته شده است که با به کارگیری افراد ماهر و متخصص اقدام به ارائه خدمات به مشتریان خود نموده است. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت‌ها با همکاران ما در قالیشویی نوین تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی‌های آن‌ها بهره مند شوید.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442