7 مایع برای شستن مبل سفید و رنگی در خانه [حلّال کثیفی های مبلتان]

مبلمان به عنوان اصلی ترین بخش دکوراسیون منزل، نقش پررنگی در زیبایی فضای خانه دارد. بنابراین درخشندگی و تمیزی این وسایل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از طرفی مبلمان به خاطر استفاده روزانه و مکرر، بیش از هر چیز دیگری در معرض انواع آلودگی ها قرار دارد.
منظره مبلی که لکه دار و چرک شده، وجهه ناخوشایندی به خانه می دهد و تحملش برای اکثر صاحب خانه ها، به خصوص آنهایی که به تمیزی و شیک بودن منزل اهمیت می دهند، سخت است. بنابراین یکی از کارهایی که هر فرد خانه داری باید انجام دهد، تمیز کردن مبلمان و زدودن لکه ها و کثیفی ها از روی آن است البته لازم به ذکر است که برای برخی از مبلمان استفاده از خدمات بهترین قالیشویی موجود گزینه بهتری است تا شستشو در منزل.
اما برای شستن مبلمان از چه مایعی می توانیم استفاده کنیم که هم کارکرد خوبی داشته باشد و هم به پارچه مبل آسیب نزند؟ در ادامه این نوشته قصد داریم بهترین گزینه ها برای مایع شستشوی مبل را به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر تمیز کردن و شستن مبلمان جزو دغدغه های شما هم هست، حتما تا پایان این نوشته با ماه همراه باشید.

محلول شستشوی مبل

همانطور که اشاره کردیم شما می توانید با برخی از مواد به شستشوی مبل خود بپردازید و درخشندگی و تمیزی اولیه را به آن برگردانید. اگر آلودگی یا لکه روی مبل شما خیلی سمج تر و سخت تر این حرف ها بود، و یا از بی ضرر بودن مایع برای جنس مبل خود اطمینان نداشتید بهتر است از طریق یک قالیشویی آنلاین برای شستشوی مبلمان خود اقدام کنید.
مراکز قالیشویی با در اختیار داشتن نیروهای متخصص و مواد شوینده مخصوص می توانند به خوبی کثیفی مبلمان شما را از بین ببرند. اما در این قسمت قصد داریم به بهترین محلول هایی که می توانید برای تمیز کردن مبل خود تهیه کنید، اشاره کنیم.

مایع شستشوی مبل خانگی 🧴

محلول هایی که در اینجا معرفی می کنیم همه خانگی و قابل تهیه در منزل هستند. شما می توانید بعد از بررسی جنس مبلمان خود، از هر کدام از این ترکیبات مایع برای شستشوی مبل کمک بگیرید و آن را تمیز کنید.

 آب و صابون مایع

یکی از دم دست ترین و ساده ترین محلول هایی که می توانید برای شستشوی مبل درست کنید، ترکیب آب و صابون مایع است. به خصوص اگر زود برای پاک کردن لکه و کثیفی مبل اقدام کنید و اجازه ندهید به عمق مبل نفوذ کند، این مایع می تواند تاثیر خوبی روی تمیز کردن مبل داشته باشد. آب را با مقداری صابون مایع مخلوط کنید و خوب هم بزنید. سپس این مایع را روی لکه یا قسمت های آلوده ریخته و با پارچه تمیزی خوب پاک کنید.

الکل سفید

دومین مایعی که می تواند در شستن مبل موثر باشد الکل سفید است. اگر لکه های شما سخت تر و عمقی تر باشند الکل سفید می تواند بیشتر به کمک شما بیاید. اما اول باید جنس روکش مبل خود را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که الکل سفید به آن آسیب نمی زند. در صورتی که از این مورد مطمئن شدید، کافی است مقداری از الکل را روی دستمال تمیزی بریزید و محل لکه ها را پاک کنید.

آب و نشاسته

یک محلول دیگر که می تواند به شما در شستشوی مبل کمک کند، محلول آب و نشاسته است. کافی است این ترکیب را روی لکه ها و قسمت های چرک مبل بریزید و کمی صبر کنید تا لکه را شل کند. بعد می توانید لکه را پاک کنید. مراقب باشید که لکه را بیشتر روی مبل پخش نکنید. برداشتن لکه در این روش باید با دقت بیشتری همراه باشد.

سرکه سفید

هر جا که صحبت از نظافت و تمیزکاری باشد حتما نام سرکه سفید هم به میان می آید. در اینجا نیز سرکه سفید می تواند به عنوان مایع شستشوی مبل موثر و کارآمد باشد. کافی است پارچه تمیزی را به مقداری سرکه سفید آغشته کنید و روی لکه ها بکشید تا آنها را پاک کند. مراقب باشید که سرکه را زیاد استفاده نکنید تا مبل شما بوی سرکه نگیرد. در صورتی که برای زدودن لکه ها موفق نبودید شماره قالیشویی معتبری را پیدا کرده و برای سفارش مبل شویی تماس بگیرید. این مراکز می توانند با ارائه خدمات در محل کمک فراوانی به شما نمایند.

محلول سرکه سفید و آب

آب و شامپو

یکی دیگر از محلول هایی که می توانید برای شستن مبل از آن بهره بگیرید محلول آب و شامپو است. کافی است آب را با مقداری شامپو ترکیب کنید و روی محل لکه ها و کثیفی ها اسپری کنید. با استفاده از یک اسفنج نرم این مایع شستشوی مبل را روی لکه ها بکشید. این کار را ادامه دهید تا لکه ها به طور کامل پاک شوند. بعد می توانید به کمک یک اسفنج تمیز و مرطوب، کف را از روی مبل پاک کنید.

🧽 پاک کردن مبلمان با آب و صابون در منزل دردسرهای خودش را دارد گاهی اوقات مجبور هستیم تا از آب و صابون برای پاک کردن آن لکه استفاده کنیم  ولی دار برخی موارد میتوان مبل پارچه‌ای را بدون نیاز به آب تمیز کرد. قبل از استفاده از روش پاک کردن لکه از روی مبل بدون نیاز به آب و صابون باید از نوع مبل خود با توجه به برچسب روی مبل و روش‌های شتشوی آن مطلع باشید.🧽

شستن مبل با پودر لباسشویی

شما می توانید مقداری آب ولرم را با پودر لباسشویی مخلوط کرده و از آن برای تمیز کردن مبل استفاده کنید. فقط حتما قبل از شستشو، این محلول را در قسمتی از پارچه مبلمان که توی دید نیست امتحان کنید تا مطمئن شوید به مبل آسیب نمی زند.

برای شستشوی مبلمان باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر به نکات و اصول شستن مبل آشنا نباشید ممکن است باعث صدمه دیدن مبلمان خود شوید. بنابراین بهتر است قبل از اقدام برای شستشوی مبل با هر مایعی، ابتدا نکات احتیاطی را در نظر بگیرید. و در صورتی که آگاهی یا مهارت لازم را نداشتید، از طریق مراکز قالی شویی اقدام کنید. در این قسمت قصد داریم به مهم ترین نکاتی که برای شستن مبل باید به آنها توجه کنید اشاره کنیم.

1.قبل از هر کاری، ابتدا سطح مبلمان خود را تمیز کنید. یعنی به کمک جاروبرقی تمامی سطح مبلمان، لای درزها و غیره را کاملا تمیز کنید و آشغال ها و خرده های غذا و مو و پرز را جمع کنید. در غیر این صورت این آشغال ها هنگام شستشو بیشتر روی مبل پخش می شوند و آن را کثیف تر می کنند.
2. به جنس مبل خود توجه کنید! استفاده از برخی مواد شوینده یا مایع شستشوی مبل ممکن است برای مبل شما ضرر داشته باشد و به آن آسیب بزند. بنابراین حتما جنس مبل را در نظر بگیرید و سعی کنید برچسب راهنمای آن را پیدا کرده و بخوانید. مثلا برای مبل های چرمی باید از مواد متفاوتی جهت شستشو استفاده کرد و بعضی از پارچه های کتان تحمل برخی از ماده ها را ندارند و آسیب می بینند.
3. نوع لکه ایجاد شده روی مبل را در نظر بگیرید. توجه کنید که علاوه بر جنس مبل، نوع لکه نیز در انتخاب شیوه شستشو موثر است. هر لکه ای ماده حلال و روش تمیز کردن خودش را دارد. اگر لکه ایجاد شده خیلی سمج و سخت بود، بهتر است به جای آسیب زدن به مبل کار شستشو و لکه بری را به یک مرکز قالیشویی معتبر بسپارید.
4. اگر مبلمان شما دارای قسمت های چوبی است، هنگام شستشو مایع شستشو و آب را به قسمت های چوبی مبلمان خود نزنید. چرا که می تواند به چوب آسیب بزند و باعث خرابی یا پوسیدن آن شود.

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم درباره بهترین مایع شستشوی مبل صحبت کنیم و راه تمیز کردن مبلمان را به شما یاد دهیم. بدیهی است که در صورت نداشتن مهارت لازم یا مطمئن نبودن از همخوانی جنس مبل با مایع شستشو، باید از خدمات قالیشویی اقدام کنید تا به مبلمان خود آسیب نزنید. امیدواریم که خواندن این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

4.3 6 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442