بهترین دکوراسیون پهن کردن فرش در منزل

ایرانی ها ذاتا به فرش علاقه دارند و در خانه هر ایرانی می توانید چندین فرش سنتی یا مدرن پیدا کنید. فرش کردن خانه نقش پررنگی در زیبایی دکوراسیون منزل دارند و استفاده درست از آنها می تواند جلوه این دکوراسیون را دوچندان کند. 

طراحان دکوراسیون داخلی همواره نقش و طرح و شیوه انداختن فرش ها را در طراحی های خود لحاظ کرده و از آن بهره می برند. در واقع انتخاب درست فرش و سپس به کار گیری درست آن، می تواند تاثیر بسزایی در فضای خانه شما داشته باشد. 

نحوه درست چیدمان دکوراسیون می تواند خانه شما را گرم و دلنشین و خوشایند کند، جایی که دلتان بخواهد مدت زیادی در آن بمانید و تمدد اعصاب کنید. همچنین تمیزی فرش ها در زیبایی آنها تاثیر زیادی دارد و بهتر است در صورت چرک شدن فرش آن را به یک مرکز معتبر قالیشویی بسپارید. 

اما در ادامه این نوشته قصد داریم درباره نحوه پهن کردن فرش حرف بزنیم. این سوالی است که خیلی از صاحب خانه ها را درگیر خود کرده. اینکه فرش را چطور پهن کنیم که به قول معروف بهتر در فضای خانه بنشیند و آن را گرم و زیبا کند. تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

روش‌های پهن کردن فرش در منزل

دقت در انتخاب ابعاد فرش

اغلب خانه های این روزها با کف پوش های زیبا مثل پارکت یا سرامیک پوشیده شده اند و بنابراین بهتر است فرشی را انتخاب کنید که ابعادی کوچک تر از ابعاد کف داشته باشد. بدین صورت اگر کناره های فرش حدود سی سانت خالی بماند، کف پوش زیبای خانه خودنمایی می کند و ترکیب زیبایی با فرش شما خلق می کند. به خصوص برای پر کردن فضاهای کوچک تر می توانید نه از فرش، بلکه از قالیچه استفاده کنید و زیبایی چشمگیری به محیط ببخشید. 

پهن کردن فرش در زیر مبلمان

در وهله اول بهتر است فرشی را انتخاب کنید که کوچک تر از فضای مبلمان باشد و زیر پایه های آنها قرار نگیرد. این باعث می شود که فضای شما بزرگ تر از آنچه هست نشان داده شود. مثلا سعی کنید فرش از هر طرف حدود سی سانت با مبلمان فاصله داشته باشد. هرچه فاصله فرش از مبلمان بیشتر باشد فضا بزرگ تر به نظر می رسد. 

اما گاهی اندازه فضا یا فرش ما به گونه ای است که ناچاریم آن را زیر پایه مبلمان بگذاریم. در این صورت سعی کنید فقط پایه های جلویی مبل ها را روی فرش بگذارید و پایه های عقبی روی زمین باشند تا فشار کمتری به فرش وارد شود و آسیب نبیند. این کار باعث می شود فضا هم بزرگ تر به نظر بیاید. همچنین بهتر است هر چند وقت یکبار مبلمان را بلند کنید و جای فرورفتگی را با کشیدن یخ به صورت اول درآورید تا فرورفتگی به مرور عمیق نشود. اگر فرش شما در اثر جای پایه مبلمان دچار تورفتگی و یا سیاهی شد می توانید با در نظر گرفتن نرخ قالیشویی  به یک قالیشویی ارزان برای شستشو و ترمیم سفارش دهید. 

انداختن فرش زیر میز ناهار خوری

اگر دوست دارید در فضایی که میز ناهارخوری را قرار داده اید فرش بیندازید، بهتر است برای پهن کردن فرش این نکته را در نظر بگیرید: فرش شما باید بزرگتر از ابعاد میز و صندلی ها باشد تا میز و صندلی ها کامل روی آن قرار بگیرند. به این شکل می توانید شکل بسیار زیبایی به این قسمت از دکوراسیون خود بدهید. اما از انداختن فرش کوچک تر زیر میز و صندلی ها پرهیز کنید چون جلوه خوشایندی ندارد. 

با توجه به سبک مدرن زندگی امروزی بیشتر افراد امروزه آپارتمان نشین هستند و در نتیجه این شرایط کمتر خونه‌های بزرگ و با متراژ بالامیبینیم، چیدمان خانه‌هایی با فضای کمتر دشوار تر میباشد چون فضای کمتری برای دکوراسیون وجود دارد. حتما برای شما هم پیش آمده است که هنگام خرید و انتخاب فرش مناسب برای محیط کوچک ئچار استیصال شده‌اید، چرا که فرش نقش کلیدی در دکوراسیون منزل افراد به خصوص ایرانیان ایفا میکند.ما در مقاله چگونگی انتخاب فرش برای محیط کوچک نکاتی را  که توسط طراحان دکوراسیون داخلی برای دیزاین بهتر محیط های کوچک مطرح شده است را لیست و بررسی کرده‌ایم

انداختن فرش در اتاق خواب

اگر اتاق خواب شما بزرگ است می توانید از فرشی استفاده کنید که ابعادش از تخت شما بزرگ تر باشد و از هر طرف حدود پنجاه سانت بیرون بماند. بدین ترتیب می توانید جلوه قشنگی به اتاق خواب ببخشید. اما اگر اتاق خواب شما کوچک و جمع و جور است بهتر است به جای فرش از قالیچه یا گلیم کوچکی استفاده کرده و آن را در فضای بین تخت و دیوار بیندازید. اگر اتاق شما کف پوش زیبایی ندارد و کوچک است، بهتر است از پهن کردن فرش یا قالیچه صرف نظر کرده و در عوض اتاق را موکت کنید. 

انداختن فرش در راهروهای خانه

راهرو معمولا محل رفت و آمد افراد خانه است و همچنین اتاق هایی مثل حمام و دستشویی و اتاق خواب در اطراف راهروها قرار دارند. برای راهروها بهتر است فرش هایی بیندازید که از دیوارها فاصله داشته باشند. همچنین بهتر است جلوی اتاق هایی مثل حمام و دستشویی از پادری استفاده کنید. 

انداختن فرش در اتاق نشیمن

بهتر است فرشی که می خواهید در اتاق نشیمن و در فضای بین کاناپه و تلویزیون بیندازید با اندازه های مساوی از این دکوراسیون فاصله داشته باشد. بدین صورت فضای نشیمن شما می تواند بزرگ تر به نظر برسد و همچنین کف پوش زیبای خانه هم دیده شود. فرش های اتاق نشیمن هم به دلیل رفت و آمد و گذران وقت زیاد در این مکان، هر چند وقت یک بار نیاز به شستشوی فرش دارند. 

ترکیب قالیچه های کوچک

یکی از ایده هایی که می تواند برای پهن کردن فرش در خانه مورد استفاده قرا بگیرد استفاده از قالیچه های کوچک است. اگر خانه شما متراژ بزرگ و کف پوش زیبایی دارد لازم نیست حتما از فرش هایی با ابعاد بزرگ استفاده کنید. بلکه می توانید از چندین قالیچه استفاده کرده و آنها را با فاصله در جاهای مختلف خانه بیندازید. دقت کنید که قالیچه ها از لحاظ طرح و رنگ با هم همخوانی داشته باشند. 

 

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم درباره پهن کردن فرش در منزل برای شما توضیح دهیم و بهترین ایده هایی که می تواند برای زیباتر نشان دادن فضا و دکوراسیون مورد استفاده قرار بگیرد را بازگو کنیم. 

بدیهی است که استفاده از هریک از این اصول بستگی به ابعاد و دکوراسیون خانه شما دارد. با در نظر گرفتن جزئیات خانه و دکوراسیون و همچنین سلیقه و بودجه خود می توانید بهترین فرش ها را انتخاب کرده و به بهترین و زیباترین شکل در قسمت های مختلف خانه پهن کنید. اگر همچنان برای این کار دچار مشکل شدید و مردد ماندید می توانید با یک طراح دکوراسیون مشورت کنید و ایده بگیرید. 

 

1.5 2 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442