روش و چگونگی شستن مبل نجس

مبلمان خانه یکی از بخش هایی است که به فواصل زمانی کوتاه کثیف می شود و همواره در معرض انواع آلودگی ها قرار دارد. از خرده های غذا و خوراکی و نوشیدنی گرفته تا پرز و مو و گرد و خاک. این آلودگی ها می توانند ظاهر مبل را لکه دار و ناخوشایند کنند.
اما یکی از اتفاقاتی که گاهی، به خصوص برای خانواده هایی که کودک خردسال دارند، پیش می آید نجس شدن مبل با ادرار یا مدفوع بچه است. در این موارد صاحب خانه معمولا استرس بیشتری می گیرد و به سرعت در صدد شستشو و تمیز کردن مبل بر می آید.
اما چطور باید مبل را شست و پاک کرد؟ این سوالی است که خیلی از افراد می پرسند. در این نوشته قصد داریم راهکارهایی برای شستشوی مبل نجس به شما ارائه دهیم. اگر این موضوع جزو دغدغه های شما هم هست، حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

راهکارهایی برای شستشوی مبل نجس

در صورت مواجهه با مبل نجس شده می توانید فورا برای سفارش شستشو به یک قالیشویی معتبر اقدام کنید. مراکز قالیشویی و مبل شویی می توانند با تبحر و تجربه و استفاده از مواد مناسب، مبل شما را کاملا شستشو داده و از نجاست پاک کنند.
اما ممکن است به هر دلیلی امکان استفاده از خدمات این مراکز را نداشته باشید. در این صورت باز هم می توانید با اقداماتی در منزل مبل نجس شده را شستشو دهید. در این قسمت شما را با مفیدترین این راهکارها آشنا می کنیم.

تمیز کردن لکه نجاست

پیش از شستشو باید با استفاده از پارچه یا دستمال تمیزی محل لکه نجاست را تا جایی که می توانید تمیز کنید. در این صورت هنگام شستشو نجاست پخش نمی شود و مبل خیلی سریع تر تمیز می شود.

شستشوی مبل نجس با آب کر

شستشو با آب کر یکی از راه های شستن مبل نجس است. شما باید مبل را در سطحی شیبدار قرار دهید و سعی کنید محل نجس شده را به زمین نزدیک کنید و سپس مستقیما با آب کر بشویید. منظور از آب کر آب های لوله کشی است.
شما می توانید این کار را در حیاط یا پشت بام خانه انجام دهید. آب را بریزید و روی محل نجس شده دست بکشید تا کاملا شسته شده و نجاست برطرف شود. بعد از اینکه کاملا محل را شستشو دادید باید مبل را فشار دهید تا آب های آلوده کاملا از آن خارج شوند. این کار را تا جایی ادامه دهید که دیگر آبی در مبل باقی نماند. در این صورت مبل شما کاملا از نجاست پاک شده است.

شستشوی مبل نجس با آب قلیل

شستشو با آب قلیل یکی دیگر از راهکارها برای شستشوی مبل نجس است. برای انجام این کار نظرات گوناگونی از جانب مراجع تقلید داده شده که می توانید با استناد به یکی از آنها اقدام کنید.
شیوه شستن مبل های نجس با آب قلیل نیز مانند شستشوی مبل نجس با آب کر است و تنها تفاوت آن این است که عملیات شستشو باید حدود سه یا چهار بار تکرار شود. تعداد دفعات تکرار بستگی به نظر مرجع تقلید شما دارد. بر همان اساس شما باید هر چند بار که لازم است مبل را شستشو دهید تا کاملا از نجاست پاک شود.

شستن مبل نجس در خانه

شستشوی مبل نجس با دستگاه بخارشوی

حین شستن مبل نجس با بخارشوی به دلیل مجزا بودن مخزن آب کثیف و تمیز در این دستگاه، نجاست به راحتی از مبل شما پاک و برطرف می شود. البته دستگاه های ضعیف ممکن است باعث پخش شدن آب شوند. بنابراین سعی کنید از دستگاه های پیشرفته و قوی برای این کار استفاده کنید.

🧽 حال که به دنبال تمیزی هر چه بیشتر  و شستن مبلمان خود در منزل هستید و میخواهید کمترین آسیب را به مبلمان بزنید و در نهایت هیچ لکه ای بر جا نماند بهتر است مقاله ای که روش شستن مبل به همراه آموزش تصویری مرحله به مرحله را در آن آموزش داده ایم را مطالعه بفرمایید تمام مراحل شستشو به صورت تصویری توضیح داده شده است. 🧽

شستشوی مبل در قالیشویی

ممکن است شستشوی مبل نجس در منزل برای شما امکان پذیر نباشد یا نتوانید به طور کامل نجاست را از مبل پاک کنید زیرا به لایه های زیرین مبل نفوذ کرده است در این حالت بهترین راه سپردن مبل نجس به قالیشویی برای شستن مبل است.

برای از بین بردن نجاست از روی مبل، باید مبل را کاملا آبکشی کنید و شستشو دهید. همانطور که پیش تر اشاره کردیم، قبل از آبکشی باید همه لکه هایی را که روی مبل ایجاد شده اند به خوبی پاک کنید تا مبل بعد از شستشو کاملا تمیز و درخشان شود.

 

پاک کردن مبل نجس

برای شستشوی مبل نجس با آب باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

خیلی از افراد می پرسند که آیا شستشوی مبل با آب باعث خراب شدن مبل نمی شود؟ پاسخ این است که در صورت رعایت یک سری نکات و اصول شما می توانید بدون آسیب زدن به مبل این کار را انجام دهید.

1.اگر مبل شما دارای قسمت های چوبی است، هنگام شتشو با آب سعی کنید که آب با قسمت های چوبی برخورد نکند چون می تواند باعث پوسیدن و خراب شدن چوب شود. در صورت برخورد آب با این قسمت ها حتما بعد از شستشو آنها را کاملا خشک کنید.
2. مبل ها به لحاظ ساختار و مدل خود با فرش و موکت فرق دارند و بنابراین شیوه شستن آنها نیز متفاوت است. سعی کنید تا جایی که می توانید سطح مبل را بشویید و اجازه ندهید که آلودگی به عمق مبل نفوذ کند. در این صورت می توانید آلودگی و نجاست را از مبل خارج کنید.
3. اول لکه های روی مبل را با دستمال تا جایی که می توانید تمیز کنید و بعد شروع به شستن مبل با آب کر یا آب قلیل کنید.
4. اگر بعد از شستشو مبل را کاملا خشک کنید مبل شما در هیچ قسمتی آسیب نمی بیند. بنابراین سعی کنید پس از شستشو مبل را به صورت شیبدار قرار دهید تا آب اضافی کاملا از آن خارج شود و بعد آن را در فضای باز بگذارید تا خشک شود.

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم راهکارهایی را برای تمیز کردن و شستشوی مبل نجس شده به شما آموزش دهیم. با به کار گیری این روش ها به صورت صحیح، می تواننید نجاست را به طور کامل از مبل خود خارج کرده و پاکی و درخشندگی را به آن برگردانید.
اگر فضای مناسب یا امکانات کافی برای این کار را نداشتید بهتر است برای شستشوی مبل نجس از طریق یک مرکز قالیشویی و مبلشویی معتبر اقدام کنید.

3.3 9 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442