چگونه پرز موکت را از بین ببریم؟

خریدن موکت یا فرش تازه هیجان و شور زیادی دارد و جلوه نو و درخشانی به فضای خانه می بخشد. اما این هیجان و لذت، گاهی با دردسرهای کوچکی هم همراه می شود. پرز دادن موکت و فرش نو یکی از این دردسرهای کوچک است.
حتما برایتان پیش آمده که موکت یا فرش نو بخرید و تا مدتی از پرز دادن و چسبیدن پرز آنها به لباس هایتان کلافه شوید. مخصوصا اگر لباس شما تیره باشد این پرزها حسابی خودنمایی می کنند. مدتی طول می کشد که مشکل پرز دادن فرش و موکت به طور طبیعی کاهش پیدا کرده و حل شود. اما این دردسر کوچک به خریدن موکت و فرش نو و زیبا می ارزد، درست نیست؟
از طرفی، برای این مشکل راه حل وجود دارد. شما می توانید با اجرای چند راهکار ساده برای از بین بردن پرز موکت یا فرش اقدام کنید. در این نوشته قصد داریم این راه حل ها را به شما معرفی کنیم.

روشهای از بین بردن پرز موکت

استفاده از جاروبرقی

دم دست ترین و کاربردی ترین وسیله ای که می توانید برای این منظور از آن استفاده کنید جاروبرقی است. به خصوص اگر جاروبرقی شما سالم باشد و مکش قوی داشته باشد می تواند شما را از شر پرزها راحت کند. زمانی که موکت نو یا فرش نو خریدید، به طور مکرر از جاروبرقی استفاده کنید تا پرزهای موکت را کاهش دهید. یادتان باشد که جاروبرقی را در جهت خواب الیاف موکت یا فرش بکشید. اگر موکت یا فرش را در جهت مخالف جارو کنید پرزها جمع نمی شوند.

استفاده از پارچه مرطوب

یک وسیله ساده دیگر که می تواند برای از بین بردن پرز موکت به شما کمک کند پارچه یا دستمال خیس است. کافی است یک پارچه یا دستمال تمیز را مرطوب کنید و به طور متناوب روی موکت بکشید. این پارچه پرزهای موکت را به خود جذب می کند. اگر با یکی دو بار پارچه کشیدن پرزها به طور کامل جذب نشدند این کار را ادامه دهید. مراقب باشید که پارچه را زیاد از حد خیس نکنید که موکت یا فرش شما خیس باقی نماند و آسیب نبیند.

شستن موکت

یکی دیگر از راه حل هایی که باعث از بین رفتن پرزها می شود شستشوی موکت است. معمولا یک بار شستشوی موکت یا فرش می تواند پرزها را به طور کامل از بین ببرد. در بعضی موارد هم نیاز است که چند بار موکت یا فرش شسته شود. سفارش شستشو از طریق یک مرکز قالی شویی ارزان و معتبر بهترین گزینه است. این مراکز می توانند با تخصص و مهارت پرزهای موکت یا فرش شما را از بین ببرند.

استفاده از فرچه خیس

پیش از هر چیز در نظر داشته باشید که استفاده از فرچه سفت و خشک برای از بین بردن پرز موکت می تواند به الیاف موکت شما آسیب بزند. بنابراین بهتر است از فرچه های نرم تری استفاده کنید و اینکه حتما فرچه را مرطوب کنید. پرزها به رطوبت بیشتر جذب می شوند.
کشیدن فرچه روی موکت می تواند پرزهای موکت را به خود جذب کند. دقت کنید که فرچه را نباید خیلی محکم و خشن روی موکت بکشید و به الیاف آن آسیب بزنید. فرچه را نرم و آرام بکشید تا پرزها به راحتی جذب و جمع شوند.

استفاده از پرزگیر فرش و موکت

پرزگیر فرش و موکت را می توانید از بازار خریداری کنید. این وسیله اصولا برای همین کار ساخته شده و می تواند بدون آسیب زدن به موکت یا فرش، پرزها را جمع کرده و به شما کمک کند. یک وسیله کاربردی و جمع و جور برای اینکه بتوانید پرزها را جمع کرده و کاهش دهید.
در صورتی که فرصت کافی برای کاهش دادن پرزها را نداشتید پیشنهاد ما استفاده از خدمات قالیشویی است.

پرزگیر فرش و موکت

استفاده از شانه فرش

یک راه دیگر برای از بین بردن پرز موکت یا فرش استفاده از شانه فرش است. این شانه ها موهای نرم و زیادی دارند که با کشیدن آن روی موکت می توانید پرزها را به آسانی جمع کنید. اگر می خواهید نتیجه بهتری بگیرید می توانید شانه را کمی مرطوب کنید. همانطور که گفتیم معمولا پرزها به شیء مرطوب بیشتر جذب می شوند.از این طریق میتوان برای شستشوی فرش و تمیزی فرش نیز استفاده کرد.

استفاده از چسب کاغذی

چسب های کاغذی وسیله دیگری هستند که می توانند برای این کار به شما کمک کنند. کافی است مقداری چسب کاغذی را روی موکت بگذارید. سپس با فشار دست آن را به موکت بچسبانید. بعد از گذشت یکی دو دقیقه چسب را بکنید. پرزها همراه چسب جمع می شوند. مراقب باشید که چسب را خیلی محکم نچسبانید که الیاف موکت هم آسیب نبینند.

استفاده از غلتک چسبناک

غلتک ها فقط برای نقاشی ساختمان به کار نمی روند. غلتک انواع مختلفی دارد. می توان از نوع غلتک چسبناک برای از بین بردن پرز فرش ها و موکت ها استفاده کرد. این غلتک ها به صورت یک رول هستند که نوار چسبناکی دورش پیچیده شده است. غلتک های چسبناک در فروشگاه ها وجود دارند و می توانید این وسیله را تهیه کرده و با کشیدن آن در جهت خواب فرش یا موکت از شر پرزها خلاص شوید. از این غلتک ها می توانید استفاده های دیگری مثل پرزگیری مبلمان یا پرزگیری لباس هم بکنید. چسب این غلتک ها قابل تعویض هستند.

استفاده از کیسه حمام

کیسه حمام وسیله دم دستی و رایج دیگری است که می توانید از آن برای از بین بردن پرز موکت استفاده کنید. کیسه را کمی نمدار کنید و در جهت خواب الیاف موکت بکشید. کیسه نمدار پرزهای موکت را به خود جذب می کند. این کار را هفته ای سه چهار بار می توانید انجام دهید تا پرزهای موکت رفته رفته کاهش یابند.

سخن آخر

در این نوشته سعی کردیم راهکارهای از بین بردن پرز موکت را به شما معرفی کرده و درباره هریک توضیح مختصری دهیم. با استفاده از این راه حل های خانگی و ساده می توانید میزان پرزدهی موکت یا فرش خود را تا حد قابل توجهی کاهش دهید.
پرزدهی موکت یا فرش معمولا مشکلی نیست که حل نشود و شما را برای مدت طولانی به دردسر بیندازد. اما اگر در موارد نادر با موکت یا فرشی مواجه شدید که پرزدهی مداوم و تمام نشدنی دارد، یا اینکه وقت کافی برای انجام راهکارهای ذکر شده را نداشتید، بهتر است از خدمات قالیشویی معتبری بهره بگیرید. این مراکز با بهره گیری از کارکنان با تجربه و متخصص و تجهیزات مدرن و مواد مرغوب، می توانند مشکل پرز دادن موکت یا فرش شما را حل کنند.

 

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442