مبل پایه فلزی بهتره یا پایه چوبی؟

مبلمان به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان دیزاین و دکوراسیون منازل و لوازم آسایش افراد شناخته می‌شود. امروزه مبلمان نیز همانند فرش‌ها، موکت‌ها و … انواع مختلفی داشته و از تنوع بالایی برخوردارند. یکی از مهم‌ترین چالش‌های افراد برای خرید مبلمان انتخاب مبل‌های پایه چوبی یا فلزی است. هر کدام از این نوع مبلمان می‌توانند ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند. فاکتورهای مختلفی می‌توانند در انتخاب مبلمان مؤثر باشند اما در اصل سلیقه افراد و دکوراسیون داخلی خانه مهم‌ترین فاکتورها هستند. در ادامه این مطلب از قالیشویی نوین بررسی خواهد شد که مبل پایه فلزی بهتره یا چوبی و این که هر کدام از این مبل‌ها چه مزایا و معایبی دارند.

اهمیت مبلمان در دکوراسیون داخلی منازل

مبلمان علاوه بر راحتی و آسایشی که برای ساکنین منازل ایجاد می‌کنند می‌توانند به عنوان یک ابزار اصلی برای ایجاد نمایی متفاوت در خانه استفاده شوند. طراحان حرفه‌ای برای دکوراسیون و دیزاین داخلی منازل حساب ویژه‌ای بر روی مبلمان باز می‌کنند چرا که این لوازم کمک می‌کنند که آیتم‌های دیگر چیدمان فضا نظم و ترتیب بهتری پیدا کنند. مبلمان می‌تواند ظاهر مناسبی به منزل و محیط کار بدهد و زیبایی فضا را افزایش بدهد. البته باید توجه داشت که شناسایی سبک‌های مبلمان و تناسخ آن با طراحی و دکوراسیون داخلی منازل اهمیت بسیار زیادی دارد.


مزایا و معایب مبل پایه فلزی

همانطور که گفته شد برای آنکه مشخص شود مبل پایه استیل بهتره یا پایه چوبی باید به ویژگی‌ها، مزایا و معایب آنها توجه کرد. مبل‌های پایه استیل در سال‌های اخیر جایگاه و محبوبیت ویژه‌ای در میان مردم پیدا کرده چرا که از دوام و ماندگاری بیشتری برخوردار بوده و تمیز کردن آن نیز راحت‌تر است. این مبلمان از لحاظ بهداشتی می‌توانند نسبت به مبلمان پایه چوبی برتری داشته باشند و این می‌تواند برای سالمندان و افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند یک امتیاز ویژه باشد.
آهن، آلومینیوم و فولاد ضد زنگ از جمله فلزاتی هستند که برای پایه مبلمان استفاده می‌شوند و از استحکام و طول عمر بالای برخوردارند. البته باید توجه داشت ترکیبات شیمیایی و عملیات حرارتی که بر روی فلز انجام می‌شود می‌تواند در کیفیت و دوام آنها مؤثر باشد. پایه‌های آهنی پتانسیل بیشتری برای خوردگی و پوسیدگی در اثر رطوبت دارند در حالی که پایه‌های گالوانیزه می‌توانند مقاومت بالایی در برابر رطوبت و خوردگی داشته باشند.
هر چند که از لحاظ علمی مدارکی وجود ندارد که نشان دهد پایه‌های فلزی در برابر آفات مختلف از پایه‌های چوبی مقاوم‌ترند اما تمیز کردن این پایه‌ها ساده‌تر بوده و آفت‌کش‌ها را به خود جذب نمی‌کنند و شستشوی مبل فلزی راحت‌تری است. می‌توان از همه مواد تمیزکننده برای تمیز کرد مبلمان فلزی و استیل  استفاده کرد در حالی که فلزات دچار تاب خوردگی و … نمی‌شوند. این مبلمان معمولاً قیمت بیشتری از مبلمان پایه چوبی دارند اما کیفیت و طول عمر آنها نیز بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نحوه رفع کوببیدگی فرش

مزایا و معایب مبل پایه چوبی

چوب همواره در زندگی بشر نقش ویژه‌ای داشته و با توجه به تجدیدپذیر و قابل بازیافت بودن محبوبیت بالایی دارد. مبلمان چوبی نیز می‌توانند زیبایی، جذابیت، مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند و بسیاری از افراد آنها را به مبلمان فلزی ترجیح می‌دهند.
اگرچه چوب یک ماده طبیعی و با دوام است اما پایه‌های چوبی مبلمان می‌توانند دچار شکستگی، تاب خوردگی و پوسیدگی شوند خصوصاً اگر از چوب‌های ارزان، نرم و معمولی استفاده شده باشد. چوب درختانی همچون گردو، افرا، توس، بلوط و بامبو بیشترین استفاده را در مبل‌سازی دارند هرچند که ممکن از چوب‌های دیگری نیز استفاده شود. از آنجایی که چوب در اثر رطوبت و خیس شدن می‌تواند دچار پوسیدگی و … شود شستن مبل باید توسط یک قالیشویی معتبر انجام شود. قیمت مبلمان پایه چوبی از مبلمان پایه فلزی و یا پایه استیل کمتر است و اگر فرد از نظر قیمت بررسی کند که مبل پایه فلزی بهتره یا چوبی در نهایت مبلمان پایه چوبی را انتخاب خواهد کرد.

تفاوت مبل پایه چوبی و پایه فلزی

مبل پایه چوبی بهتر است یا فلزی؟

همانطور که گفته شد برای پاسخ دادن به این پرسش که مبل پایه چوبی بهتره یا فلزی باید به موارد و نکات مختلفی همچون سلیقه افراد، سبک دکوراسیون و دیزاین داخلی منازل، میزان بودجه افراد برای خرید، محیط جغرافیایی و میزان رطوبت محیط، محل مورد استفاده از مبلمان و … توجه داشت اما به صورت کل می‌توان گفت با توجه به آنکه امروزه از فلزات مقاومت و با طول عمر بالا در مبلمان استفاده می‌شود، مبلمانی که دارای پایه فلزی هستند می‌توانند گزینه بهتری برای منازل، محیط کار و … باشند هرچند که مبلمان پایه چوبی نیز می‌تواند زیبایی‌های خود را داشته باشند. همچنین امروزه برای خشکشویی مبل نیز می‌توان از خدمات شرکت‌های قالیشویی استفاده کرد و چالش و دغدغه‌ای در مورد آسیب دیدن مبلمان وجود نخواهد داشت.

جمع‌بندی نهایی

مبلمان نقش و جایگاه ویژه‌ای در دیزاین و دکوراسیون داخلی منازل دارند و امروزه انواع مختلفی از مبلمان در دسترس افراد قرار دارند. در پاسخ به این سؤال که مبل پایه فلزی بهتره یا پایه چوبی باید گفت مبل‌هایی که دارای پایه‌های فلزی هستند به دلیل داشتن استحکام و طول عمر بالا، زیبایی ویژه، تمیز کردن و مبل شویی ساده و … می‌تواند انتخاب بهتری باشد هرچند که مبلمان پایه چوبی نیز می‌توانند استفاده‌های متعددی در منازل و محیط کار داشته باشند. علاوه بر این برای شستشوی انواع این مبل‌ ها میتوان از خدمات سفارش آنلاین قالیشویی استفاده کرد.

4 1 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442