دلایل کدر شدن فرش

فرش ها از مهم ترین المنت ها و اجزای دکوراسیون داخلی هستند که تأثیر زیادی بر جلوه بخشیدن به فضای منزل دارند. اما به هر حال رفت و آمدهای زیاد و همچنین ریختن مواد غذایی و رنگی روی این فرش های می تواند به مرور موجب کدر شدن فرش شود. به طور معمول هر فرشی باید با توجه به جنس و بافتی که دارد لکه برداری شود.

این کار از آسیب دیدن به فرش جلوگیری می کند و موجب می شود تا باری دیگر ظاهر زیبا و درخشانی پیدا کند. مهم ترین موضوعی که باید در مورد لکه بری فرش مد نظر قرار دهید، اقدام سریع برای از بین بردن آن است. این کار از نفوذ لکه به عمق فرش جلوگیری می کند و فرآیند لکه بری فرش در منزل را آسان تر می سازد. 

در صورتی که نتوانستید لکه های روی فرش را به روش های خانگی تمیز کنید، باید برای برطرف کردن لکه ها از بهترین قالیشویی کمک بگیرید. در ادامه این مقاله از قالیشویی نوین می توانید با علت کدر شدن فرش و همچنین روش های از بین بردن آن آشنا شوید.

علت کدر شدن فرش

لکه بری در قالیشویی - قالیشویی نوین

با گذشت زمان و استفاده مکرر از فرش گرد و غبار و آلودگی های زیادی روی سطح فرش می نشیند. این امر موجب می شود تا فرش به مرور زمان کدر شود و ظاهری نامناسب پیدا کند. از طرف دیگر ایجاد لکه های مختلف روی فرش و همچنین راه رفتن با کفش خاکی روی فرش می تواند ظاهر فرش را کدر کند. در ادامه به مهم ترین عواملی که موجب کدر شدن فرش می شوند، اشاره شده است.

خیساندن نادرست فرش در فرآیند شستشو

استفاده از آب داغ برای خیساندن فرش موجب می شود تا بافت فرش آسیب ببیند و ظاهری کدر پیدا کند. برای شستشوی فرش سعی کنید به دمای آب توجه کنید و از آب ولرم برای این کار استفاده نمایید.

استفاده از شوینده نامناسب برای شستشوی فرش

برای شستشوی هر نوع فرشی باید از شوینده مناسبی استفاده کنید. استفاده از شوینده های قلیایی یا اسیدی می تواند ظاهر فرش را کدر کند و موجب آسیب دیدن تار و پود فرش شود. برای شستن فرش سعی کنید از شوینده های خنثی استفاده نمایید.

آبگیری نادرست و ناقص فرش

یکی از مهم ترین دلایلی که موجب کدر شدن فرش می شود، آبگیری نامناسب است. بعد از شستن فرش باید فرش را به طور کامل آبگیری کنید. در غیر این صورت آب داخل فرش باقی می ماند و به مرور موجب ایجاد لکه های زرد رنگ روی فرش می شود.

جلوگیری از کدر شدن فرش

شستن فرش - قالیشویی نوین

لکه گیری فرش در قالیشویی یکی از مهم ترین فرآیندهای شستشوی فرش است که باید حتماً با تخصص و دقت زیادی انجام شود. زمانی که لکه هایی روی فرش ایجاد می شود، فرآیند لکه بری باید با توجه به جنس و بافت و نوع لکه تمیز شود. لکه بری باید با توجه به نوع حلال تمیز شود و برای تمیز کردن آن از حلال مناسبی استفاده شود. در صورتی که در مورد لکه بری انواع فرش آشنایی ندارید، بهتر است برای این کار از بهترین قالیشویی استفاده کنید.

لکه بری در قالیشویی

لکه بری در قالیشویی باید توسط فردی کارشناس انجام شود. در واقع کارشناس بعد از بررسی جنس فرش و نوع لکه از شوینده و روش مناسبی برای لکه بری انتخاب می کند. در قالیشویی فرآیند لکه بری معمولاً با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک انجام می شود. برای از بین بردن هر نوع لکه از روی فرش باید از روش مشخصی استفاده شود. برای از بین بردن هر نوع لکه در قالیشویی از روش مناسبی استفاده می شود. در ادامه به برخی از رایج ترین روش های لکه بری در قالیشویی اشاره شده است.

از بین بردن لکه قیر در قالیشویی

در صورت ریختن قیر روی فرش ابتدا باید فرش را به بهترین قالیشویی محلتان ببرید. از آن جایی که در مراکز قالیشویی هر روز تعداد زیادی فرش شسته می شود، از همین رو متخصصینی که در قالیشویی هستند، با تشخیص نوع لکه و جنس فرش بهترین روش شستشو را انجام می دهند.

برای تمیز کردن لکه قیر در قالیشویی ابتدا باید با استفاده از دستگاه های مخصوص قیر را از روی فرش بردارند. سپس فرش را با استفاده از شوینده مخصوص آغشته به نفت سفید ماساژ می دهند. این روش شستشو موجب می شود تا هیچ آسیبی به پرز و بافت فرش ایجاد نشود و فقط لکه روی فرش از بین ببرد.

از بین بردن رنگ های جوهری در قالیشویی

برای از بین بردن لکه جوهر از فرش باید شستشوی فرش را در همان ساعات اولیه به بهترین قالیشویی بسپارید. این کار از نفوذ رنگ به بافت و عمق فرش جلوگیری می کند. برای از بین بردن لکه جوهر از فرش ابتدا باید اضافه های جوهر را بردارید. سپس پودر هیدروسولفیت را روی جوهر می ریزند و فرش را با دستگاه مخصوص شستشو می دهند تا لکه رنگ از روی فرش تمیز شود.

از بین بردن لکه نفت یا روغن در قالیشویی

در صورتی که فرش شما به وسیله نفت یا روغن کثیف شده است، بهتر است در اولین فرصت فرش را به یکی از معتبرترین و بهترین قالیشویی های اطرافتان ببرید. زیرا لکه برداری در قالیشویی با استفاده از تجهیزات حرفه ای و شوینده های مخصوص انجام می شود و از همین رو لکه ها راحت تر برطرف می شوند و ظاهر فرش شما کدر نخواهد شد.

لکه بری فرش در منزل

از بین بردن برخی لکه های فرش در خانه بسیار راحت است. تنها لازم است برای تمیز کردن هر لکه از محلول و شوینده مناسبی استفاده نمایید. شما می توانید با استفاده صحیح از شامپو فرش اکثر فرش ها را تمیز کنید. عدم استفاده از روش درست برای لکه بری فرش در منزل موجب تثبیت لکه و کدر شدن ظاهر فرش می شود. در ادامه می توانید با انواع لکه ها و محلول مخصوص برای تمیز کردن آن آشنا شوید.

از بین بردن لکه مواد غذایی از فرش در منزل

اگر فرش ما به وسیله مواد غذایی، انواع شربت و مایعات رنگی کثیف شده است، بهترین روش برای از بین بردن این لکه های استفاده از شامپو فرش است. برای تمیز کردن فرش های روشن و دستباف می توانید از محلول آب و سرکه نیز استفاده کنید.

از بین بردن لکه خون

برای پاک‌ کردن لکه خون ابتدا پارچه نخی را روی لکه خون تازه قرار دهید. زمانی که خون را به خود جذب کرد آن را با آب و صابون شستشو بدهید.  

از بین بردن لکه مواد پروتئینی

معمولاً لکه بری فرش در منزل زمانی که با مواد پروتئینی لک شده باشد، کمی مشکل است. برای این موضوع قبل از هر چیزی باید به سرعت اقدام به تمیز کردن لکه کنید. زیرا به جا ماندن مواد پروتئینی روی فرش موجب ایجاد بوی نامطبوع و لکه های سخت می شود.

بهترین روش برای تمیز کردن لکه پروتئینی از روی فرش استفاده از پاک کننده های آنزیمی است. به یاد داشته باشید که یکی از مهم ترین دلایل کدر شدن فرش بعد از لکه بری فرش در منزل استفاده از شوینده های نامناسب و به کار گرفتن روش نامناسب برای تمیز کردن فرش است.

قالیشویی نوین یکی از معتبرترین قالیشویی های تهران است که به دلیل داشتن چندین سال سابقه درخشان و همچنین استفاده از مدرن ترین تجهیزات برای شستشوی فرش، فرآیند شستن فرش ها را با بالاترین کیفیت ممکن انجام می دهد. شما می توانید با ثبت سفارش خود به صورت آنلاین در وب سایت این قالیشویی از مزایای 20 درصد تخفیف ویژه نیز برخوردار شوید.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
Call Now Buttonتماس 1442