شستن موکت با دستگاه در محل چطور انجام میشود؟

مکان‌های مختلفی وجود دارند که برای پوشش کف ساختمان از موکت استفاده می‌کنند. هر فردی سلیقه‌ای داشته و برخی از پارکت و سنگ برای کف استفاده کرده و برخی دیگر نیز موکت و فرش را ترجیح می‌دهند. انتخاب موکت به عنوان کفپوش، باعث می‌شود گرمای بیشتری در ساختمان حفظ شده و راه رفتن روی آن آسان‌تر باشد، اما مسئله‌ای که باید به آن توجه کرد این است که انتخاب موکت به عنوان کفپوش ساختمان، نیاز به تمیز شدن مداوم داشته و در بسیاری از موارد لازم است که یک تیم خدماتی برای شستشوی موکت به محل شما بیایند.

آیا می‌توان شستشوی موکت را خودمان انجام دهیم؟

کف بسیاری از خانه‌های ایرانی موکت بوده و از این پوشش برای گرم نگه داشتن محیط استفاده می‌شده و از طرفی به دلیل قیمت مناسب‌تر نسبت به فرش، استفاده از موکت میان اقشار مختلف مردم مرسوم‌تر است. بسیاری از افرادی که باغ یا خانه‌هایی خارج از شهر دارند نیز ترجیح می‌دهند کف خانه را موکت کنند. استفاده از موکت مزایای بسیار زیادی دارد. 

جدا از گرم کردن کف ساختمان، موکت باعث می‌شود راه رفتن روی آن احساس نرمی و راحتی بهتری داشته و از طرفی اگر بچه‌ای در خانه وجود داشته باشد، در صورت زمین خوردن آسیب بسیار کمتری خواهد دید. با توجه به مد روز، بسیاری از ادارات و شرکت‌ها نیز از موکت به عنوان کفپوش منتخب خود استفاده می‌کنند. سوالی که اغلب برای استفاده کنندگان از این محصول پیش می‌آید این است که آیا می‌توان شستشوی موکت را خودمان انجام دهیم؟ 

باید گفت بله، انجام اینکار توسط خودتان نیز امکان پذیر است، اما مراحل آن سخت و طولانی بوده و اگر به اصول اینکار آشنا نباشید، ممکن است به بافت موکت آسیب برسانید. مهم‌ترین نکته این است که پس از شستن موکت باید آن را به خوبی خشک کرده و اگر اینکار را به درستی انجام ندهید، باعث کپک زدن آن خواهید شد. همچنین استفاده از اسکاچ‌های آشپزخانه باعث نابودی بافت موکت شده و باید حتما از ابرهای دستی مناسب موکت استفاده کنید. در نهایت اگر کل کار شستشوی موکت را به یکی از بهترین قالیشویی  ممکن در منطقه خود بسپارید، کار بسیار سریع‌تر و مطمئن‌تر انجام می‌شود.

در چه مواردی نیاز است شستشوی موکت در محل انجام شود؟

شرایط مختلفی وجود دارد که امکان جابجایی موکت‌های کف را برای شستشو را به صاحب ساختمان نداده و مجبور خواهید بود که از یک تیم مخصوص برای تمیز کردن موکت استفاده کنید. در صورتی که روی موکت لوازم سنگین قرار گرفته باشد که امکان جابجایی آن وجود نداشته باشد، چاره‌ای جز این نیست که شستشوی موکت در محل انجام شود. از طرفی در بسیاری از مکان‌های عمومی، موکت‌ها را به منظور جلوگیری از تکان خوردن به کف ساختمان چسبانده و دیگر مقدور نیست که به صورت چندباره آن را برای شستشو از زمین جدا کرد. 

حتی در صورتی که تعداد موکت‌های کف زیاد بوده و امکان انتقال تمام آن‌ها وجود نداشته باشد، بهترین گزینه پیش روی افراد تماس با یک قالیشویی مجهز بوده تا بتوان به سرعت در همان محل آن را تمیز کرد. بسیاری از موسسات و شرکت‌ها به صورت قراردادی با قالیشویی‌ها همکاری کرده و چند روز در ماه و پس از ساعت اداری، تمام موکت‌ها به کمک دستگاه شسته می‌شوند. بهتر است چه برای خانه خود و چه برای محل کار یک برنامه زمانی معین را برای شستشو مشخص کرده و روزهای مورد نیاز برای حضور تیم شستشوی موکت را از قبل رزرو کنید تا خللی در برنامه‌های شما پیش نیاید.

شستن موکت چسبیده

چه مکان‌هایی بیشتر از همه به خدمات شستشوی موکت در محل نیاز دارند؟

بسیاری از ساختمان‌های مسکونی و مجتمع‌های چند واحدی برای تمیز کردن موکت‌های خود از خدمات شستشوی موکت در محل استفاده کرده و نیاز دارند تا از کمک قالیشویی‌ها بهره ببرند. اما اگر بخواهیم بر اساس آمار و ارقام صحبت کنیم، ساختمان‌ها و خانه‌های مسکونی در پایین لیست مصرف‌ کنندگان این نوع خدمات قرار می‌گیرند. اگر قرار باشد لیستی از مکان‌هایی که از موکت به عنوان کفپوش استفاده می‌کنند و بیشتر از همه از خدمات شستشوی آن در محل بهره می‌برند تهیه کنیم، به موارد زیر خواهیم رسید.

  • ادارات
  • شرکت‌ها
  • مساجد
  • هتل‌ها
  • مدارس
  • سالن‌های همایش
  • تئاترها و سینماها
  • سالن‌های برگزار کننده مراسمات

این دسته از مکان‌ها به این دلیل که دارای مساحت بیشتری بوده و از طرفی در معرض رفت و آمد افراد قابل توجهی قرار دارند، سریع‌تر آلوده شده و نیاز است که در فواصل زمانی کوتاه‌تری به وضعیت موکت آنجا رسیدگی شود. اگر به تمام گزینه‌های موجود نگاه شود، شستشوی موکت در محل هم از نظر هزینه و هم از نظر سرعت عمل گزینه مقرون به صرفه‌تری بوده و هر مسئولی آن را انتخاب خواهد کرد.

انتخاب یک قالیشویی برای شستشوی موکت

شستشوی موکت باید با دقت فراوانی انجام شود و دو مورد اصلی در انجام آن رعایت گردد. در درجه اول باید از نیروی انسانی آموزش دیده استفاده شود که تجربه کار با موکت را داشته و از طرفی با صبر و حوصله اقدام به تمیز کردن موکت‌های کف اتاق کنند.  مورد بعدی که بسیار قابل توجه است، استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزاتی است که برای تمیز کردن موکت استفاده شده و جزو لوازم استاندارد اینکار به حساب می‌آید. 

در هنگام انتخاب یک قالیشویی مناسب باید به این موضوع دقت کرده و از آنجا بخواهید که تصاویر و فیلم‌های مربوط به شستشوی موکت خود را در اختیار شما قرار دهد تا به عنوان نمونه کار بررسی شده و سپس بتوانید تصمیم درستی بگیرید. از طرفی بسیاری از قالیشویی‌های محلی ظرفیت کار در مکان‌های بزرگ را نداشته و یا اینکه نمی‌توانند در زمان‌های دلخواه شما در محل حاضر شوند. از این رو بهتر است از برندهای نام آشنا و معتبرتری مانند قالیشویی نوین کمک گرفته و از آن‌ها بخواهید تا طبق شرایط مورد نیاز شما اقدام به پاکسازی موکت‌ها کنند.

 

از چه دستگاهی برای شستشوی موکت در محل استفاده می‌شود؟

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که شستشوی موکت در محل و با دستگاه به چه شکل انجام شده و روند انجام اینکار چگونه است. حتی برخی اطلاعی از نوع دستگاه‌های به کار رفته در شستشوی انواع موکت‌ها نداشته و فکر می‌کنند که حتما موکت را باید با دست شست. دستگاه اصلی که حکم شستشو را برای موکت ایفا می‌کند، به دستگاه پولیشر معروف بوده و به کمک حرکت چرخشی فرچه‌های زیر دستگاه، تمام قسمت‌های موکت را به یک اندازه تمیز می‌کند. 

مواد تمیز کننده موکت نیز در داخل این دستگاه قرار گرفته و با حرکت دستگاه روی موکت پخش می‌شود. پس از اینکه مراحل اولیه شستشو انجام شد، از دستگاه مکنده صنعتی به منظور خشک کردن موکت استفاده می‌شود. این وسیله تمام آب، کف و گرد و خاک موکت را جارو کرده و هیچ اثری از کثیفی باقی نمی‌گذارد. با استفاده از این دو دستگاه به صورت همزمان، موکت‌ها همانند روز اولی خواهند شد که خریداری شده‌ بودند.

برای شستشوی موکت در محل به کجا مراجعه کنیم؟

بهترین کار این است که به سابقه فعالیت مراکز قالیشویی دقت کرده و از طرفی به تصاویر نمونه آن‌ها نگاه کنید تا یک قالیشویی خوب را برای تمیز کردن موکت‌های خود پیدا کنید. کارخانه قالیشویی نوین با استفاده از تجهیزات روز دنیا و بهترین مواد تمیز کننده، آماده پاکسازی موکت‌های شما در محل است. می‌توانید برای ارتباط سریع‌تر با شماره قالیشویی  1442 تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز خود را از کارشناس مربوطه دریافت نمایید.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442