چگونگی از بین بردن لکه سوختگی از  موکت

برخی سوختگی‌ها در موکت سطحی و کم هستند و به‌راحتی با چند روش ساده از بین می‌روند؛ اما بعضی سوختگی‌ها عمیق بوده و روی ظاهر موکت تاثیر می‌گذارند، بنابراین باید موکت را عوض کنید.

در واقع برای انتخاب روش پاک‌کردن سوختگی‌های موکت باید به نوع لکه‌ها توجه داشته باشید. شما باید اول جنس و نوع لکه را بشناسید تا بعدا بتوانید آن را از روی موکت پاک کنید.

شما می‌توانید خودتان در خانه سوختگی‌های موکت را با چند ترفند خاص از بین ببرید؛ همچنین می‌توانید موکت‌ها را به مراکز شسشتوی فرش و قالیشویی بفرستید تا به‎‌شکل حرفه‌ای‌تری سوختگی‌هایشان را از بین ببرند.

انواع سوختگی موکت و روش از بین بردن آنها

در ادامه انواع لکه‌های سوختگی برای موکت‌ها را نام می‌بریم و روش‌های از بین بردن‌شان را می‌گوییم. بنابراین اگر می‌خواهید از سپردن موکت به مراکز شستشوی موکت و فرش یا خرید دوباره آن راحت شوید، راهکارهایی را که در ادامه می‌گوییم، امتحان کنید:

سوختگی موکت با قابلمه

برای از بین‌بردن جای سوختگی موکت با قابلمه می‌توانید از یخ استفاده کنید.

برای این کار ابتدا یخ‌ها را روی بکشید و سپس اجازه دهید موکت خشک شود. حالا یک برسی بردارید و موکت را شانه کنید. به‌همین‌راحتی جای سوختگی قابلمه هم از بین می‌رود.

رفع لکه سوختگی اتو

سوختگی موکت با اتو

استفاده از پیاز برای از بین‌بردن جای سوختگی اتو روی موکت موثر است. برای این کار ابتدا باید یک پیاز را از وسط نصف کنید، سپس دو تکه را روی لکه به‌وجود آمده بکشید. این کار باعث از بین‌رفتن جای سوختگی می‌شود.

سوختگی موکت با شمع

اگر سوختگی روی موکت به‌دلیل ریخن شمع بود، ابتدا باید با استفاده از یک قاشق مواد شمع را از روی موکت جمع کنید.

حالا باید یک پارچه سفید‌رنگ بردارید و روی جای سوختگی بیندازید. روی پارچه را اتو بکشید تا مواد شمع کاملا جذب پارچه شوند. اکنون می‌توانید پارچه را بردارید.

شستشوی موکت با شامپو‌فرش بعد از کارهایی که گفتیم، باعث از بین‌رفتن تمام لکه‌ها می‌شود.

سوختگی موکت با زغال یا سیگار

اگر موکت با سیگار سوخته، می‌توانید از کاغذهای سمباده‌ای استفاده کنید. برای پاک‌کردن لکه‌ها ابتدا سمباده را روی لکه بکشید تا پرزهای سوخته کنار بروند. حالا اگر باز هم جای سوختگی نماند، یک قیچی کوچک بردارید و پرزهای سوخته را ببرید. با این کار جای سوختگی از بین می‌رود.

لکه سوختگی سیگار موکت

از بین بردن سوختگی موکت پشمی

برای از بین‌بردن لکه‌ها و سوختگی‌های موکت پشمی می‌توانید از آب ولرم استفاده کنید. استفاده از لکه‌برهای قلیایی یا آمونیاک برای این مدل موکت‌ها به‌هیچ‌عنوان پیشنهاد نمی‌شود. لکه‌برها به موکت‌ها آسیب می‌زنند و بافت‌شان را از بین می‌برند.

نکته‌های مهم برای از بین بردن لکه سوختگی موکت

چند نکته مهم و اساسی وجود دارد که با دقت آنها سوختگی‌های موکت را به‌راحتی می‌توانید ترمیم کنید یا بپوشانید. در ادامه این نکته‌ها را می‌گوییم:

  • تکه‌های کوچک موکت را که بعد از خرید برش می‌زنید، نگه دارید. این تکه‌ها ممکن است در آینده با سوختگی موکت به کارتان بیایند. کافیست تا تکه‌های کوچک را روی آثار سوختگی‌های عمیق بگذارید تا نقص موکت پوشانده شوند.
  • شما می‌توانید با استفاده از یک کاتر، لایه رویی موکت‌ها را برش دهید، به‌شرط اینکه به لایه زیرین آسیبی نرسد. حالا می‌توانید یک تکه موکت دیگر را جایگزین لایه بالایی کنید. به‌همین‌راحتی امان از بین‌بردن لکه سوختگی موکت وجود دارد. برای چسباندن تکه موکت چسب سیمان پیشنهاد می شود.

جمع بندی

اگر طبق راهکارهایی که در این مطلب گفتیم، پیش بروید، می‌توانید بسیاری از سوختگی‌های سطح موکت را از بین ببرید. برای سوختگی‌های عمیق‌تر می‌توانید از مراکز شستشوی فرش و قالیشویی‌ها کمک بگیرید. یک قالیشویی معتبر با استفاده از ابزار، تجهیزات، مواد مناسب و نیروی کار حرفه‌ای تمام این لکه‌ها و سوختگی‌ها را از بین می‌برد.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442