ترفندهای تميز كردن ريشه فرش در خانه

یکی از دغدغه‌های اصلی پس از شستن فرش ها زرد شدن ریشه های فرش است. این مشکل معمولاً بر اثر آلودگی هوا، رطوبت، و همچنین جمع شدن باقیمانده آب های پس از شستشو ایجاد می شود. این موضوع موجب می شود تا ظاهر فرش کدر و کهنه به نظر برسد و دیگر زیبایی گذشته را نداشته باشد.

شستن ریشه فرش در قالیشویی و منزل می تواند به شما کمک کند تا باری دیگر ظاهر از دست رفته فرش را ترمیم کنید. در این مقاله از قالیشویی نوین می توانید با روش های شستن و ترمیم ریشه فرش در قالیشویی و منزل آشنا شوید.

علت آلوده شدن ریشه فرش

به طور معمول زرد شدن ریشه فرش معمولاً بعد از شستشوی اشتباه و یا استفاده از شوینده های نامناسب اتفاق می افتد. میتوانید در باره علت زرد شدن فرش شسته شده و راهکارهای رفع آن در مقاله مرتبط مطالعه فرمایید. اما به هر حالت عدم آشنایی با روش های مراقبت از ریشه فرش نیز می تواند در بروز این مشکل دخیل باشد. 

تميز كردن ريشه فرش دستباف در منزل

ریشه فرش - قالیشویی نوین

برای این که بتوان ریشه های فرش دستباف را به خوبی تمیز کرد، ابتدا باید فرش را روش سطحی صاف پهن کنید. سپس ریشه های فرش را صاف و مرتب کنید. حال می توانید ریشه ها را کمی خیس نمایید و آن را با مقداری سفید کننده بشویید. بعد از این کار باید ریشه فرش را به خوبی آبکشی نمایید و اجازه دهید به خوبی خشک شود.  برای شستن ریشه فرش در خانه از شوینده ها و تمیز کننده های خانگی استفاده نمایید، سرکه سفید بهترین گزینه است. 

از دیگر روش تميز كردن ريشه فرش دستباف که معمولا استفاده میشود و بسیار بسیار مؤثر است، استفاده از شامپو فرش می باشد. در این روش باید تميز كردن ريشه هاي فرش را هدف اصلی قرار دهید. سپس در یک ظرف مقداری شامپو فرش بریزید و آن را خوب هم بزنید تا کف کنید. سپس می توانید با استفاده از یک فرچه یا برس ریشه های فرش را به خوبی تمیز نمایید. این روش نیاز به آبکشی ندارد و از همین رو معمولاً ساده تر است. این روش یکی از  راهکارهای های موثر در سفید کردن ریشه فرش میباشد.

 چند راهکار برای تمیز نگه داشتن ریشه‌های فرش

بعد از اینکه به معرفی و توضیح روش‌هایی برای تمیز کردن ریشه‌های فرش پرداختیم، بد نیست راهکارهایی را در جهت سفید نگه داشتن ریشه‌ها و جلوگیری از کثیف شدن آنها ارائه دهیم. اگر بتوانیم ریشه‌های فرش را همواره پاک و تمیز نگه داریم، دردسر شستن آنها را از سر خود کم کرده‌ایم. 

 استفاده از کاور برای ریشه فرش

یکی از رایج‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها استفاده از کاور ریشه فرش است. این کاورها معمولا توری هستند و به کاور شیشه‌ای معروفند. بنابراین ریشه‌ها همچنان دیده می‌شوند و از زیبایی فرش کم نمی‌شود. هنگام خرید کاور به جنس و برند آن دقت کنید، چون بعضی از کاورهای بی‌کیفیت باعث پوسیدگی ریشه‌های فرش می‌شوند. 

نصب کاور به این صورت است که شما باید ریشه‌های فرش را به دقت در داخل کاور قرار دهید و سپس لبه‌های کاور را با چسب نواری به هم بچسبانید و وصل کنید. 

 لفافه دوزی کردن ریشه‌ها

لفافه دوزی هم روش خیلی موثری برای تمیز نگه داشتن ریشه‌های فرش است. برای لفافه دوزی معمولا از پارچه‌های متقال، برزنت، و یا جاجیم‌هایی که با ماشین بافته شده‌اند، استفاده می‌شود. در این روش، ریشه‌های فرش تا می‌شوند و هر دو سمت پارچه به ابتدای بافت وصل می‌شود. 

پارچه‌هایی که برای لفافه دوزی استفاده می‌شوند به خاطر جنس نخی و مشبک خود، جلوی جریان هوا را نمی‌گیرند. بنابراین باعث پوسیدگی یا آسیب دیدن ریشه‌های فرش نمی‌شوند. 

گذاشتن چسب پهن روی ریشه‌ها

روش سومی که برای تمیز نگه داشتن ریشه و جلوگیری از شستشوی آن به کار می‌رود، چسب گذاری است. معمولا خیلی از افراد بعد از خرید فرش یا گرفتن آن از قالیشویی ریشه‌ها را با چسب می‌پوشانند تا مانع کثیف شدن آنها شوند. یادتان باشد که هنگام جدا کردن این چسب‌ها دقت کنید تا باعث آسیب به ریشه‌های فرش نشود. 

در مراکز قالیشویی بعد از شستشو و تمیز کردن ریشه و دیگر مراحل، این چسب‌ها را به کمک آب از ریشه‌ها جدا می‌کنند تا کندن ناگهانی چسب باعث ایجاد خرابی و آسیب به ریشه نشود. 

شستن ريشه فرش در قالیشویی

شستن ریشه فرش دستباف در منزل همیشه آن طور که باید فرش های شما را تمیز نمی کند. درواقع استفاده از روش نامناسب و همچنین مواد شوینده نامرغوب و نادرست می تواند ظاهری کدر و زرد رنگ به ریشه ها ببخشد. برای شستن ریشه فرش در قالیشویی معمولاً کارشناس مربوطه جنس فرش را تشخیص می دهد. سپس از روش مناسبی برای شستن ریشه فرش در قالیشویی استفاده می شود.

به طور معمول تمیز کردن و ترمیم ریشه فرش در قالیشویی با استفاده از تجهیزات و دستگاه های مدرن و پیشرفته انجام می شود. از همین رو فرش بعد از ترمیم و تعمیر در قالیشویی بدون هیچ لکه و مشکلی تمیز و شفاف می شود.

قالیشویی نوین یکی از معتبرترین قالیشویی های سطح تهران است که به دلیل داشتن تجربه زیاد و همچنین کمک گرفتن از تجهیزات مناسب فرش های شما را با بالا ترین کیفیت تمیز می کند. کلیه خدمات شستشو و ترمیم ریشه فرش در قالیشویی نوین با استفاده از به روز ترین دستگاه ها انجام می شود و از همین رو کیفیت بسیار بالایی دارد. شما می توانید با ثبت سفارش خود به صورت آنلاین در وب سایت قالیشویی نوین از تخفیف 20 درصدی قالیشویی برخوردار شوید.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
Call Now Buttonتماس 1442