ترفندهای کاربردی از بین بردن لکه های موکت

موکت یکی از رایج ترین و محبوب ترین کفپوش های خانگی به حساب می آید. البته استفاده از موکت تنها به خانه مربوط نمی شود. در بسیاری از اماکن عمومی مثل سینما و نمایشگاه و غیره هم از موکت استفاده می شود تا جلوه زیباتری به فضا داده شود.
موکت هم مانند فرش در معرض انواع آلودگی ها قرار دارد و باید در فواصل زمانی معین برای شستشوی آن اقدام کرد. مراکز قالیشویی می توانند با استفاده از مواد مناسب و با تخصص بالایی از پس این کار برآیند.
اما گاهی ممکن است به هر دلیلی امکان استفاده از این خدمات را نداشته باشید. در این موارد می توانید با روش های خانگی به لکه گیری موکت بپردازید و ظاهر موکت خود را دوباره تمیز و درخشان کنید. در این نوشته قصد داریم درباره راه های از بین بردن لکه از روی موکت صحبت کنیم. اگر شما هم به این مشکل مواجه هستید حتما تا پایان این نوشته با ماه همراه باشید.

از بین بردن لکه از روی موکت

موکت ها در طرح ها و رنگ های و جنس های مختلفی در بازار موجود اند، مثل موکت های ساده و کبریتی یا موکت های پرزدار. از بین بردن لکه موکت تا حد زیادی بستگی به نوع لکه و جنس موکت دارد. اما در هر صورت اقدام به موقع می تواند در از بین بردن لکه بسیار موثر باشد. هر چه سریع تر برای زدودن لکه و شستشوی موکت ایجاد شده روی موکت اقدام کنید، در پاک کردن آن لکه موفق تر خواهید بود. اما برای لکه های قدیمی و سمج بهتر است از طریق یک قالیشویی معتبر اقدام کنید. در این قسمت قصد داریم شیوه پاک کردن رایج ترین لکه هایی که ممکن است روی موکت ایجاد شوند را به شما بیاموزیم.

پاک کردن لکه چربی از روی موکت

یکی از سخت ترین و پر دردسر ترین موارد برای لکه گیری موکت لکه های روغن و چربی هستند. این لکه ها می توانند روی موکت ماندگار شوند و جلوه ناخوشایندی ایجاد کنند. برای شستشوی موکت و زدودن این لکه ها می توانید از ترکیب مایع ظرفشویی و آب استفاده کرده و آن را در محل لکه اسپری کنید. سپس با استفاده از یک فرچه لکه را پاک کنید.

از بین بردن لکه خون از روی موکت

در مورد لکه خون خیلی مهم است که سریعا اقدام کنید. این لکه ها می توانند وارد بافت موکت شوند و جذب شوند و همانجا بماند. هرچه زمان بیشتری بگذرد پاک کردن لکه سخت تر خواهد شد. اما اگر زود دست به کار شوید، خون را می توانید به آسانی با آب خالی تمیز کنید. توجه داشته باشید که اصلا نباید از آب داغ یا ولرم استفاده کنید چون اوضاع را خراب تر می کند. آب سرد اما می تواند در پاک کردن لکه خونی که هنوز خشک نشده موثر واقع شود.

پاک کردن لکه خون از موکت

پاک کردن لکه ادرار و مدفوع حیوانات خانگی

برای این کار شما می توانید از محلول آب و سرکه سفید استفاده کنید. کافی است این محلول را در محل لکه اسپری کنید و به تمیز کردن آن بپردازید. همچنین این محلول می تواند بوی نامطبوع ادرار یا مدفوع حیوان خانگی را از بین ببرد و باعث شود که حیوان خانگی شما دیگر در آن محل خرابکاری نکند. استفاده از شامپو فرش هم می تواند برای پاک کردن لکه، در صورتی که زود اقدام کرده باشید، موثر باشد.

از بین بردن لکه قهوه از روی موکت

در این مورد هم سرعت عمل شما نقش اساسی بازی می کند. چای و قهوه می توانند لکه های ماندگار و سمجی روی موکت ایجاد کنند. ابتدا باید دستمال تمیزی را روی لکه قرار دهید تا رطوبت و رنگ را تا جای ممکن به خود جذب کند.
بعد مقداری ماءالشعیر را روی دستمال تمیز دیگری بریزید و با آن روی لکه ضربه بزنید. مراقب باشید که دستمال را روی لکه نکشید چون لکه را پخش تر می کند. چندین بار این کار را تکرار کنید تا لکه به طور کامل پاک شود و بعد محل را با آب سرد تمیز کنید. اگر برای لکه گیری موکت موفق نبودید، خدمات قالیشویی می تواند به شما کمک کند.

پاک کردن لکه جوهر از روی موکت

برای از بین بردن لکه جوهر از روی موکت می توانید از الکل ایزوپروپیلین استفاده کنید. هرچه سریع تر اقدام کنید، از جذب شدن جوهر به الیاف موکت جلوگیری کرده اید و کار شما ساده تر می شود. الکل را روی پارچه تمیزی بریزید و به محل لکه ضربه بزنید تا به مرور جوهر را جذب و پاک کند.

سخن آخر
در این نوشته سعی کردیم درباره لکه گیری موکت با استفاده از روش های مختلف برای شما توضیح دهیم و تعدادی از رایج ترین این روش ها را به شما معرفی کنیم. در صورتی که با لکه سمج و سختی مواجه بودید بهتر است کار لکه بری را به مرکز قالیشویی بسپارید.

3.8 5 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442