بهترین مکان برای خرید فرش دستبافت

فرش دستبافت از جمله انواع فرش‌ها است که برخلاف فرش‌های ماشینی توسط بافنده‌ها و به‌صورت دستی بافته می‌شوند و محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم دارند هرچند که قیمت بسیار زیادی نسبت به فرش‌های ماشینی دارند. فرش‌های دستبافت هر کدام از مناطق ایران می‌توانند ویژگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فردی داشته باشند و بر اساس مواد اولیه، طرح به کار رفته در آن‌ها، نوع رنگ، بافت و … به انواع مختلفی تقسیم شوند. از آنجایی که صنعت فرش گستردگی بسیار زیادی دارد بستر مناسبی برای افراد سودجو فراهم می‌کند به همین دلیل برای خرید این نوع از فرش‌ها باید دقت و حساسیت زیادی داشت و به فاکتورهای مختلفی توجه داشت. در ادامه مطلب به بررسی بهترین مکان برای خرید فرش دستبافت پرداخته می‌شود.

بهترین اماکن خرید فرش دستباف

مهم‌ترین نکات در خرید فرش دستبافت

همان‌طور که گفته شد امروزه تنوع و تعدد محصولات در صنعت فرش بسیار زیاد است. به همین دلیل ممکن است افراد عادی به راحتی قادر به تشخیص فرش‌های باکیفیت نباشند. بسیاری از فاکتورها و پارامترها هستند که می‌توانند نقش راهنمای خرید فرش دستباف را داشته باشند و توجه به آن‌ها می‌تواند در انتخاب و خرید درست افراد مؤثر باشد. از جمله مهم‌ترین نکات که در خرید فرش دستبافت باید به آن‌ها توجه داشت می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • بافت فرش اهمیت زیادی دارد و فرش‌های دستبافت ایرانی معمولاً دارای بافت‌های مختلفی همچون بافت کرمان، خراسان، کردستان، اصفهان، کاشان، تبریز و … دارند. هرکدام از این روش‌های بافت می‌توانند ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته باشند.
  • ابعاد و اندازه فرش می‌تواند اهمیت بالایی داشته باشد. فرش‌های دستبافت برخلاف فرش ماشینی تنوع کمتری از نظر اندازه دارند و افراد انتخاب‌های محدودتری خواهند داشت.
  • طرح فرش دستبافت بسیار مهم است چرا که این فرش‌ها در انواع طرح‌های ماهی درهم، شاه‌عباسی، اسلیمی، افشان، بته‌جقه، درختی، خشتی، شکارگاه، گلدانی و … بافته می‌شوند.
  • نوع مواد اولیه نیز بسیار مهم است چرا که در بافت این فرش‌ها از انواع مواد و الیاف مختلف استفاده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها پشم، پنبه، نخ و … هستند.
  • اطمینان از ثبات رنگی می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد چرا که اگر فرش ثبات رنگی نداشته باشد می‌تواند به راحتی و با خیس شدن دچار تغییر رنگ شود.
  • باید حتماً به سلامت فرش توجه شود چرا که امکان دارد فرش‌های دستبافت دچار پوسیدگی، خوردگی و … شده باشند.
  • نوع و تعداد گره‌های فرش نیز اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که می‌تواند در کیفیت و مرغوبیت آن مؤثر باشد. در مقاله‌ای تحت عنوان قالی بیجار چیست به بررسی فرش‌های دستبافت بیجار به‌عنوان یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین فرش‌های دستبافت ایران پرداخته شده و می‌توان اطلاعات مفیدی از آن دریافت کرد.

بهترین مکان برای خرید فرش دستبافت

همان‌طور که گفته شد برای خرید یک فرش دستبافت مناسب حتماً باید به نکات و فاکتورهایی همچون ابعاد و اندازه، نوع و جنس فرش، نوع بافت، رنگ، تراکم فرش، تقارن شکل و رنگ، یکنواختی رنگ و اندازه پرز و… توجه شود هرچند که در کل انتخاب و خرید یک فرش دستبافت خوب می‌تواند بسیار سخت و چالش‌برانگیز باشد. همان‌گونه که استفاده از راهنمای خرید فرش ماشینی اهمیت زیادی در خرید این فرش‌ها دارد برای خرید فرش دستبافت نیز حتماً باید از افراد متخصص و ماهر کمک گرفت. به‌صورت کلی بهترین مکان برای خرید فرش دستبافت باید ویژگی‌هایی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • اولین نکته در تعیین بهترین مکان برای خرید فرش دستبافت میزان بودجه و هزینه‌ای است که قرار است برای فرش پرداخته شود. چرا که هر کدام از فرش‌های دستبافت با توجه به ویژگی‌های مختلف خود و کیفیتی که دارند می‌توانند قیمت‌های متفاوتی داشته باشند.
  • دومین نکته برای انتخاب بهترین مکان برای خرید فرش دستبافت تعیین نوع قالی است. امروزه فرش‌های دستبافت تنوع بالایی داشته که مهم‌ترین آن‌ها قالی تمام پشم، قالی چله پشم، قالی تمام ابریشم، قالی کف ابریشم، قالی گل ابریشم و … هستند و هرکدام از آن‌ها می‌توانند قیمت و ویژگی‌های مختلفی داشته باشند.
  • مکان فروش فرش باید از اعتبار سابقه مناسبی برخوردار باشد و بتواند اصالت فرش‌ها را تضمین کند. به همین دلیل خرید فرش دستبافت از شهرهایی که خود تولیدکننده فرش دستبافت هستند منطقی‌تر است. چرا که تاجران و فروشنده‌های معتبرتری دارند.
  • فروشگاه و عرضه‌کننده فرش باید از کارشناسان متخصص و ماهر برخوردار باشند تا بتوانند اطلاعات دقیق و کاملی از محصولات مختلف به مشتریان خود ارائه کنند. در حقیقت تشخیص فرش‌های اصل و باکیفیت کار بسیار سختی است و حتماً باید از راهنمایی‌های یک فرد متخصص و ماهر استفاده کرد.
  • بهترین مکان برای خرید فرش دستبافت مکانی است که در صورت نارضایتی مشتری امکان بازگشت کالا داشته باشد.
  • فروشگاه فرش باید از سایت انحصاری و شبکه‌های اجتماعی برخوردار باشد تا افراد بتوانند به‌سرعت و به راحتی اطلاعات کافی از محصولات مورد نظر خود دریافت کنند و با بررسی کامل محصول اقدام به خرید آن بکنند.
  • بهترین مکان برای خرید فرش دستبافت مکانی است که تنوع محصول کافی داشته باشد تا رضایت حداکثری مشتریان جلب شود. در حقیقت در این مکان باید امکان خریدوفروش انواع فرش‌های دستبافت، تابلو فرش‌ها و … وجود داشته باشد.
  • دسترسی به مکان باید برای افراد و مشتریان ساده باشد تا مشتریان بتوانند به راحتی و بدون مشکل برای خرید فرش مراجعه کنند.

اماکن خرید فرش دستباف

انتخاب بهترین مکان برای خرید انواع فرش دستبافت

در حقیقت نمی‌توان یک مکان و محل مشخص را به‌صورت قطعی و با یقین کامل به‌عنوان بهترین مکان برای خرید فرش دستبافت معرفی کرد. چرا که در انتخاب محل خرید فرش حتماً باید به مواردی همچون ابعاد و اندازه فرش، نوع بافت فرش، طرح و رنگ فرش، میزان هزینه و بودجه افراد و … توجه داشت. افراد می‌توانند برای اطلاعات بیشتر از خدمات مشاوره‌ای قالیشویی در تهران استفاده کنند. چنانچه هر کدام از فاکتورهای عنوان شده برای افراد در خرید فرش اهمیت داشته باشد باید به مکان‌های متفاوتی مراجعه کنند. در اصل نمی‌توان یک مکان خاص را به‌عنوان بهترین و معتبرترین فروشگاه فرش دستبافت عنوان کرد.

جمع بندی نهایی

برخلاف گذشته امروزه فرش‌های دستبافت نیز همانند انواع فرش‌های ماشینی از تنوع و تعدد بسیاری بالایی برخوردار هستند. به‌گونه‌ای که تشخیص آن‌ها می‌تواند برای افراد کار سختی باشد. برای انتخاب بهترین مکان برای خرید فرش دستبافت باید به نکاتی همچون میزان بودجه و هزینه، نوع طرح فرش، نوع بافت فرش، رنگ فرش، ابعاد و اندازه و … توجه شود. کسانی که قصد خرید فرش دستبافت را دارند حتماً باید از دانش و اطلاعات افراد متخصص و کارشناسان با سابقه استفاده کنند تا بهترین انتخاب و خرید ممکن را داشته باشند.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442