براق کردن فرش

شستن فرش را هم می توان در منزل و به وسیله شامپو فرش انجام داد و هم می توان آن را به قالیشویی ‎های معتبر سپرد تا براق و تمیز شود. بیشتر افراد در صورت نداشتن فضای کافی و وقت خالی ترجیح می دهند تا شستن فرش و براق کردن فرش خود را به قالیشویی تهران بسپارند.

اما روش ‎هایی نیز وجود دارد تا بتوانید فرش خود را در منزل بشورید و به خوبی آن را براق و تمیز کنید. ما در این مقاله از قالیشویی نوین تلاش کردیم تا شما را با نکاتی در خصوص شستن فرش و براق کردن فرش آشنا کنیم تا شما عزیزان با مطالعه مطالب آن و به کارگیری مطالب آن از فرش خود به درستی مراقبت کرده و در شست و براق کردن فرش خود موفق باشید و در نتیجه عمر فرش خود را افزایش دهید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

روش صحیح براق کردن فرش

براق کردن فرش در قالیشویی - قالیشویی نوین

همان طور که پیش تر به آن اشاره نمودیم برای شستن فرش و براق کردن فرش خود هم می توانید در منزل اقدام کنید و هم می توانید آن را به قالیشویی ‎های معتبری بسپارید. در این قسمت از مقاله قصد معرفی روش ‎هایی برای براق کردن فرش و شستن فرش در منزل را داریم.

جارو کشی فرش

براق کردن فرش در واقع انجام یک سری اقدامات برای شستن فرش و تمیز کردن آن است. این عملیات سبب شفافیت و درخشندگی فرش همانند روز اول می شود. اول از همه تمیز کردن و پاک کردن فرش از گرد و غبار و خاک است که به وسیله جارو کردن فرش،باید این گرد و خاک را از الیاف فرش پاک کرد، زیرا این گرد و خاک بر روی فرش خود سبب کدر شدن و تیرگی رنگ بافت و الیاف فرش می شود.

تمیز کردن لکه فرش

در مرحله بعد در صورت وجود لکه بر روی فرش، قبل از هرچیز لکه موجود بر روی آن را به خوبی پاک کنید. این لک می توانید اعم از رنگ، آدامس، روغن، ای و قهوه و …. باشد. و ماندگاری زیاد این لکه ‎ها بر روی فرش سبب دیر پاک شدن و عدم براقیت کامل فرش شود، پس بهتر است در صورت بروز لکه بر روی فرش به سرعت اقدام به پاک کردن انواع لکه روی فرش و شستن فرش کنید تا به بافت و رنگ فرش آسیب نزند. برای از بین بردن لکه و شستن فرش بهتر از ترکیب آب ولرم، سرکه سید و جوش شیرین استفاده کنید. سپس به وسیله پارچه ای نم دارو مرطوب اقدام به شستن و برق انداختن فرش کنید. 

در برخی از موارد ممکن است پس از پاک کردن و شستن لکه فرش، آن قسمت نسبت به سایر قسمت‎ها رنگ روشن تر و براق تری بگیرد که در این صورت بهتر است به وسیله همین ترکیب (آب ولرم، جوش شیرین و سرکه سیب ) تمام سطح فرش را با دستمالی مرطوب بشورید تا یکنواخت شود.

مراحل از بین بردن لکه‌ها

همچنین می توانید برای از بین بردن لکه و یا شستن فرش و براق کردن فرش از لکه برهای شیمیایی و شامپو فرش استفاده کنید. برای تمیز کردن و براق کردن لبه ‎های فرش نیز می توانید از برس دستی مخصوص استفاده نموده و گرد و غبار و خاک و پرزهای باقی مانده بر لبه‎ های فرش را نیز از بین برده و پاک کنید. به منظور براق کردن فرش خود می توانید از شامپو فرش استفاده کنید. شامپو را با آب و شامپو تخم مرغی ترکیب کنید. همچنین قبل و بعد از زدن آن بر روی فرش جارو بکشید.

این عمل باعث شفافیت و براق کردن فرش می شود. به این صورت که تمام سطح فرش را به شامپو فرش آغشته کنید. سپس با یک پارچه تمیز مواد شامپو فرش را از روی فرش تمیز کرده و جارو بکشید. سپس بگذارید تا خشک شود. این عمل سبب شفایت و براق شدن فرش می شود.

برق انداختن فرش بدون شستن

براق و تمیز کردن فرش - قالیشویی نوین

روش تمیز کردن و برق انداختن فرش بدون شستن آن بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد. انجام آن از کثیف شدن مداوم فرش و کدر نشان دادن فرش جلوگیری می کند. یکی از راهکارهای برق انداختن فرش، تمیزکاری و گردگیری مداوم منزل است تا گرد و خاک کم شود و بر روی فرش باقی نماند. به منظور جلوگیری از ایجاد گرد و خاک بهتر است مرتباً و در فاصله زمانی کوتاه اقدام به جاروکشی فرش خود کنید. با این کار گرد و غبار و خاک از روی فرش زدوده شود. همچنین فرش شما براقیت و تازگی خود را به خوبی حفظ کند. 

راهکار دوم برای براق شدن فرش

راه کار دوم برای براق کردن فرش بدون شستن آن این است که از یک سری پاک کننده‎های طبیعی جهت از بین بردن لکه ‎های فرش استفاده کنید. بهتر است در صورت بروز لکه بر روی فرش سریعاً اقدام به پاک کردن و تمیز کردن آن کنید. در غیر اینصورت ممکن است به بافت و الیاف فرش آسیب برسد.

قالیشویی نوین یکی از معتبرترین قالیشویی ‎ها بوده که با به کارگیری افراد مجرب و ماهر و به کارگیری دستگاه‎ های پیشرفته اقدام به شستن فرش و براق کردن فرش‎های شما می کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت‎ها با همکاران ما در قالیشویی نوین تماس حاصل فرمایید.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمیترین
جدیدترین رای بیشتر
نظرات
مشاهده همه نظرات
رضا نیسانی

ممنون بابت قالیشویی خوبتون خدا خیرتون بده ما که راضی بودیم ازتون.

2
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442