از بین بردن بو و لکه ادرار حیوانات از روی فرش و مبل

امروزه افراد زیادی تمایل دارند در خانه خود از حیوانات خانگی مراقبت کنند. اما مراقبت از این حیوانات دوست داشتنی دردسرهایی هم دارد. از دردسرهای بازیگوشی آن‌ها می‌توان به کثیف کردن فرش و موکت‌ها اشاره کرد. یکی از این دردسرها مسئله ادرار و کثیف‌کاری این حیوانات است یکی از چالش ها از بین بردن بوی ادرار گربه از روی مبل و فرش میباشد.
البته نمی‌توان برای جلوگیری از این اتفاق، حیوانات خانگی خود را در فضای خاصی محبوس کنیم. آن‌ها هم جاندارانی هستند که سرپرستی‌شان بر عهده گرفتید و نیاز به بازی و تحرک دارند. بنابراین این حق آن‌هاست که حداقل در فضای آپارتمان آزادانه بازی کنند. اما ویژگی مثبت گربه و سگ، قدرت یادگیری آن‌هاست. شما می‌توانید به آن‌ها یاد دهید که در جاهای به خصوصی که برایشان در نظر گرفته‌اید بازی کنند یا غذا بخورند. اما گاهی با همه این تربیت‌ها باز هم شیطنت آن‌ها گل می‌کند و کار دستمان می‌دهد.
برای پاک کردن لکه بدون دردسر پیشنهاد می‌کنیم با قالیشویی نوین تماس بگیرید تا علاوه بر لکه برداری، بوی نامطبوع را هم از روی فرش شما حذف کنند.
نگران این موضوع نباشید هر اتفاقی راه چاره‌ای دارد. ما در این مقاله شما را راهنمایی می‌کنیم تا در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی، مراحل رفع آن را پیش بگیرید فرشتان را مانند روز اول تمیز و بدون لک کنید.

نکات احتیاطی پیش از پاک کردن لکه 

بهتر است قبل از ارائه این راهکارها با یک سری از نکات احتیاطی آشنا شویم. توجه به جزئیات همیشه در انجام اینگونه کارها مهم بوده و از آسیب به فرش یا موکت شما جلوگیری می کند. قبل از اینکه دست به اقدام برای از بین بردن بوی ادرار سگ از روی فرش و رفع لکه ادرار بزنید بهتر است این نکات را مد نظر داشته باشید و رعایت کنید:

  1. پاک ‌کننده‌ ها و لکه ‌برهای مختلفی در بازار و فروشگاه ‌ها وجود دارند، اما بدون آگاهی از جنس فرش، خرید نکنید. چون ممکن است استفاده از یک شوینده نامناسب به فرش شما صدمه بزند. اما اگر فرش را به قالیشویی می سپارید خیالتان می تواند بابت این موضوع راحت باشد، چون نیروهای متخصص مراکز قالیشویی از شوینده مناسب استفاده خواهند کرد.
  2.  سعی کنید پارچه، اسفنج یا حوله‌ ای را که استفاده می‌ کنید، یکدفعه روی لکه نکشید چون این کار می‌ تواند لکه را پخش ‌تر کند. خیلی آرام این کار را انجام دهید و پارچه را از قسمت های بیرونی به داخل لکه بکشید. 
  3.   سعی کنید زودتر برای از بین بردن لکه اقدام کنید. هرچه زودتر اقدام کنید در زدودن لکه موفق‌ تر خواهید بود. لکه در صورت ماندن، به عمق الیاف فرش نفوذ می‌ کند و آنگاه پاک کردن و از بین بردن بوی لکه ادرار از روی فرش سخت‌ تر خواهد شد. 
  4.  در صورتی که موفق به پاک کردن ادرار سگ از روی فرش یا  رفع بوی ادرار نشدید، دست به امتحان مواد شیمیایی مختلف نزنید. در عوض، کار زدودن لکه و رفع بو را به یک قالیشویی معتبر بسپارید. اقدام ناآگاهانه می تواند باعث صدمه دیدن فرش شما شود. 
  5.  از خیس کردن بیش از حد فرش بپرهیزید. رطوبت زیاد می تواند باعث ایجاد خرابی در الیاف فرش و همچنین ایجاد باکتری و آلودگی بیشتری شود.

محلول ‌هایی برای پاک کردن لکه ادرار از روی فرش

در ادامه قصد داریم با معرفی محلول ‌هایی برای پاک کردن ادرار از روی فرش و شیوه استفاده از این محلول ‌ها شما را راهنمایی کنیم. می توانید با امتحان کردن هر یک از این روش ها برای زدودن لکه اقدام کنید. اگر با یک بار نتیجه نگرفتید، چندین بار عمل را تکرار کنید.
از محلول هایی که می توانید برای این کار از آنها استفاده کنید می توان به آب اکسیژنه، شامپو فرش، مواد شوینده آنزیم دار و سرکه و جوش شیرین اشاره کرد. برای آشنایی با نحوه استفاده محلول ها و روش های پاک کردن لکه در ادامه این نوشته با ما همراه باشید. برای از بین بردن بوی ادرار سگ از روی مبل نیز میتوان از همین روش‌ها نیز استفاده کرد

از بین بردن بوی ادرار سگ از روی فرش

نحوه پاک کردن لکه ادرار حیوانات خانگی از روی فرش

برای پاک کردن لکه هر چقدر سریع‌تر اقدام کنید به نفع شماست و کارتان ساده‌تر انجام می‌شود. در واقع این گونه بگویم که آب دستتان است زمین بگذارید و برای رفع لکه فرش با ارزشتان بشتابید. از بین بردن لکه‌های تازه بسیار راحت‌تر از لکه‌های قدیمی پاک می‌شوند.
با استفاده از یک دستمال تمیز خیسی لکه را بگیرید. این کار را با استفاده از یک حوله هم می‌توانید انجام دهید. مهم این است که نهایت سعی خود را بکنید تا رطوبت لکه کم شود. سپس مقداری آب اکسیژنه بر روی لکه بزنید، تا زمان خشک شدن آن کمی صبر کنید. کمی مایع شستشوی فرش با کمی مایع ظرفشویی را مخلوط کنید و بر روی لکه بریزید. سپس به کمک حوله کمی بر روی لکه بکشید. این کار را تکرار کنید تا اثری از لکه بر جای باقی نمانده باشد.
بعد از این که لکه را به طور کامل از بین بردید، احتمالا متوجه خواهید شد که بوی بدی بر روی فرش باقی مانده است. برای رفع این بو مراحل چندان سختی در پیش ندارید. در عنوان بعدی با ما همراه شوید تا برایتان توضیح دهیم.

از بین بردن بوی ادرار سگ از روی مبل

یکی از عاداتی که سگ‌های تربیت نشده دارند، ادرار در نواحی مختلف خانه است. ممکن است زمانی که سگ شما استرس می‌گیرد یا دچار هیجانات اضافی می‌شود، این اتفاق رخ دهد. به دلیل فرهنگ غالب بر جامعه، این کار ناپسند تلقی شده و افراد خواهان تمیز شدن سریع محل کثیف شده هستند.
بوی بد ادرار سگ‌ها به دلیل آمونیاک حل شده در آب بوده و در صورتی که آن حیوان بیماری کلیوی نیز داشته باشد، این بو شدیدتر نیز خواهد شد. زمانی که ادرار روی سطح پارچه‌ای مانند مبل ریخته شود، ماندگاری این بو در خانه بیشتر شده و تحمل آن سخت خواهد بود.

از بین بردن بوی ادرار گربه از روی مبل

می‌توان گفت تمام گربه‌ها تنها در ظرف خاک مخصوص به خود ادرار کرده و روی اشیا یا مبل شما این کار را نخواهند کرد. تنها در صورتی که گربه شما دچار بیماری‌های کلیوی شده و یا هنگام ادرار کردن درد داشته باشد، ممکن است به مکان‌های محبوب خود، مانند مبل یا قسمتی از فرش، پناه برده تا احساس بهتری داشته باشند و همانجا نیز ادرار می‌کنند. از بین بردن بوی ادرار گربه نیز مشابه روش‌های ارائه شده برای ادرار سگ است.

از بین بردن بوی ادرار از روی مبل

به صورت کلی باید از شماتت حیوانات خانگی به دلیل ادرار کردن دست برداشت و آن‌ها را در این خصوص تربیت کرد. در صورتی که این اتفاق برای شما نیز رخ داد، باید در سریع‌ترین زمان ممکن به کمک یکی از این روش‌های ذکر شده در قسمت بعدی، اقدام به شستشوی ناحیه مورد نظر کنید. در صورتی که فرش شما خیس شده است، برای تمیز شدن و رفع بو و لکه‌ ادرار، می‌توانید به یک قالیشویی معتبر زنگ بزنید تا آن را برای تمیز کردن از شما تحویل گرفته و در اسرع وقت به شما بازگرداند.

روش های پاک کردن لکه ادرار سگ

>روش های جمع اوری موی حیوانات از فرش و مبل<<

روش‌های برطرف کردن بوی ادرار سگ از روی مبل

اگر سگتان روی مبل ادرار کرد، بهترین راه حل این است که هرچه زودتر اقدام به تمیز کردن آن کنید. هرچه زودتر اثر ادرار را از بین ببرید، کمتر هم اثر لکه روی آن باقی می‌ماند. از آن جایی که سگ‌ها باهوش هستند، بهتر است تنها اقدام به تمیز کردن مبل کرده و از دعوا کردن او اجتناب کنید. در ادامه به مهم‌ترین روش‌هایی می‌پردازیم که می‌توان بوی ادرار سگ را از روی مبل از بین برد.

تمیز کردن ادرار با استفاده از سرکه سفید

سرکه یک ماده بسیار شگفت انگیز برای از بین بردن بوی ادرار است. از طرفی خود سرکه بوی تندی دارد، پس بهتر است آن را با آب گرم مخلوط کنید. سپس داخل یک شیشه ریخته و روی مبل اسپری کنید. البته دقت کنید که ادراری از قبل روی مبل باقی نمانده باشد.

تمیز کردن ادرار با استفاده از آنزیم

مواد شوینده یا بر پایه آنزیم یا آمونیاک هستند. هرکدام هم موارد استفاده خاص خود را دارند. برای تمیز کردن بوی ادرار باید به سراغ شوینده‌های آنزیمی بروید. بسته به اینکه شوینده محلولی بوده یا جامد، آن را در آب گرم حل کنید و مانند روش قبل روی محل تمیز شده ادرار اسپری کنید.

تمیز کردن ادرار با استفاده از جوش شیرین و آب 

برای از بین بردن اثر و بوی ادرار از روی مبل می‌توانید دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب گرم حل کنید. بهتر است آب ولرم باشد تا هم جوش شیرین راحت‌تر در آن حل شود، هم اینکه لکه سفیدی روی مبل باقی نگذارد. سپس ادرار را از روی مبل تمیز کرده و این محلول را به محل اسپری کنید. بعد هم اگر امکانش وجود دارد مبل را در نزدیکی یک پنجره باز قرار دهید تا هوای آزاد به از بین بردن بو کمک کند. 

راه حل اساسی برای از بین بردن بوی ادرار سگ

همانطور که گفته شد، روش‌های مختلفی برای شستشو و حذف بوی ادرار سگ از روی وسایل وجود دارد. می‌توانید در اولین ساعت‌هایی که این اتفاق رخ داد با روش‌هایی که گفته شد اقدام به شستشو کنید، اما اگر بخواهید به صورت اساسی این مشکل را حل کنید بهتر است که شستشوی این کار را به دست کارشناسان و افراد خبره بسپارید. سگ‌ها ممکن است در هرجایی از منزل شما ادرار کنند، اما بدترین قسمت‌ها مربوط به تخت، مبل و فرش‌های خانه است که بوی ادرار در آن‌ها باقی می‌ماند. 

 

چطور از ادرار مجدد حیوان خانگی روی فرش جلوگیری کنیم؟

معمولا دیده شده که حیوانات خانگی، به خصوص گربه‌ ها، دوباره در همان محل قبلی که ادرار یا مدفوع کرده بودند، اقدام به این کار می‌ کنند. شامه حیوانات بسیار تیز است و حتی با به‌ کارگیری انواع روش‌ های شستشوی لکه ادرار از روی فرش باز هم می‌ توانند محلی که ادرار کرده بودند را بیابند. آنها از طریق بو کشیدن جای قبلی را پیدا کرده و مجددا خرابکاری می ‌کنند.
اما برای جلوگیری از این اتفاق راهکارهایی وجود دارد که می‌ توانید امتحان کنید:

1.مقداری سرکه روی محل ادرار حیوان خانگی خود بریزید، دقت کنید که فقط مقدار خیلی کمی از سرکه استفاده کنید تا فرش شما بوی تند سرکه نگیرد.
2. ریختن مقداری پوست پرتقال یا نارنگی می‌ تواند گربه یا سگ شما را از آن محل فراری دهد.
3. یک ظرف خاک دیگر در محلی که گربه خانگی شما ادرار کرده، قرار دهید.
4. اگر گربه خانگی دارید، خاک مخصوص ادرار و مدفوع او را عوض کنید. چون ممکن است حیوان مشکلی با خاک یا ظرف دستشویی خود داشته باشد.
5. در صورتی که با این راهکارها موفق به جلوگیری از ادرار حیوان خانگی روی فرش نشدید، حتما به دامپزشک مراجعه کنید تا متوجه شوید مشکل حیوان شما از کجا است.

رفع بوی بد ادرار از روی فرش

برای از بین بردن بو باید از مواد شوینده آنزیم‌دار استفاده کنید. شامپو فرش‌هایی که امروزه در بازار وجود دارند حاوی مواد آنزیم دار هستند که بوی بد را از روی فرش از بین می‌برد. ادرار دارای اسیدی به نام اسید اوریک است که چاره از بین بردنش، شوینده‌های آنزیم دار است.
البته جوش شیرین، سرکه هم می‌تواند بوی نامطبوع را نابود کند. اما این به شرطی است که در همان لحظه ایجاد لک برای این کار اقدام کنید. اما در صورتی که فرصت لکه برداری را نداشته باشید، کمی مراحل رفع بو و لکه از روی فرش برای شما سخت می‌شود.
نحوه رفع بو به این ترتیب است:
قبل از انجام هر کاری باید تا جایی که می‌توانید لکه را از روی فرش به کمک یک دستمال نخی تمیز کنید. سپس کمی پودر جوش شیرین را بر روی لکه بریزید و اجازه دهید چند دقیقه بر روی آن بماند. سپس کمی سرکه سفید را بر روی لکه و جوش شیرین اسپری کنید. در این محل دوباره باید به سرکه و جوش شیرین فرصت دهید تا تاثیرات خود را بر روی فرش بگذارند. سپس با یک دستمال نخی تمیز روی لکه را پاک کنید. انجام دادن این روش بهتر است بعد از مراحل پاک کردن لکه ادرار باشد. زیرا سرکه و جوش شیرین را به منظور رفع بوی نامطبوع فرش استفاده می‌کنیم.

سخن آخر

حیوانات می ‌توانند روح تازه‌ای به خانه بدمند. تحقیقات ثابت کرده افرادی که حیوانات خانگی نگه می ‌دارند خیلی کمتر از دیگران در معرض مشکلات روحی مثل افسردگی و اضطراب قرار دارند و در صورت داشتن این مشکلات هم حیوان خانگی می ‌تواند تاثیر بسزایی در کمرنگ کردن و از بین بردن مشکلات روحی داشته باشد. 

بنابراین در صورت مشاهده چند خرابکاری از حیوان بازیگوش خود نرنجید و علت را جستجو کنید. به علاوه اینکه با راهکارهایی که به شما ارائه دادیم، می‌ توانید خیلی راحت و بی دردسر لکه ادرار یا بوی نامطبوع آن را از فرش یا موکت خود بزدایید. فراموش نکنید که همیشه راهی برای حل اینجور مشکلات وجود دارد. 

چنین اتفاقی ارزش نگرانی، سرزنش حیوان خانگی یا اجتناب از نگهداری حیوان خانگی را ندارد. در نهایت امر، اگر زیاد حساس بودید و احساس کردید مشکل لکه آنطور که شما می ‌خواهید حل نشده، که چنین موردی بعید است، می ‌توانید از خدمات قالیشویی برای رفع لکه استفاده کنید تا تمیزی و درخشندگی را به فرش شما بازگردانند.

در صورتی که فرش‌های خانه شما با ادرار آلوده شد و بخواهید در اولین فرصت آن‌ها را تمیز کنید، می‌توانید به یک قالیشویی مطمئن مراجعه کرده و یا با شماره قالیشویی تماس حاصل فرمایید فرش‌های خود را به صورت کامل تمیز کنید. قالیشویی نوین با بهترین تجهیزات شستشو و کادر مجرب خود، در اولین فرصت فرش‌های شما را تحویل گرفته و به صورت لول شده و کاور به دست شما می‌رساند.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442