قیمت شستن فرش 9 متری

در سال‌های گذشته به دلیل مشغله‌های کم افراد و همچنین تعداد کم خانم‌های شاغل معمولاً از روش‌های سنتی برای شستشوی انواع فرش‌ها، موکت‌ها، مبلمان و … استفاده می‌شد اما زندگی ماشینی و پرسرعت امروزی باعث شده است که افراد مشغله‌های کاری بسیار زیادی داشته باشند و به دلیل محدودیت فضا، کمبود منابع آبی و همچنین هزینه‌بر بودن روش‌های سنتی از خدمات قالیشویی شرکت های معتبر برای این منظور استفاده کنند. قالیشویی به عنوان یکی از کسب‌وکارهای پربازده و سودمند شناخته می‌شود به همین دلیل امروزه شرکت‌های متعددی در این زمینه فعالیت دارند و می‌توانند خدمات متعددی به مشتریان خود ارائه کنند. قیمت خدمات مختلف شرکت‌های قالیشویی می‌تواند یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد برای انتخاب و استفاده از آنها باشد. به همین دلیل اتحادیه قالیشویان هرساله قیمت‌های مشخصی برای انواع خدمات مصوب می‌کند. در ادامه مطلب به بررسی قیمت شستن فرش 9 متری و نحوه محاسبه آن پرداخته می‌شود.

قیمت شستن فرش 9 متری

جدول قیمت شستشوی فرش 9 متری

ازآنجایی‌که ممکن است تعداد زیادی از شرکت‌های قالیشویی بدون داشتن مجوزهای رسمی فعالیت کنند و به مشتریان خود خدمات‌رسانی کنند، اتحادیه قالیشویان هرساله برای کنترل دقیق‌تر شرایط و جلب رضایتمندی مشتریان نرخ و قیمت‌های مصوبی برای انواع خدمات مختلف شرکت‌ها همچون قیمت شستشوی فرش 9 متری، شستن انواع موکت‌ها، مبلمان، خوشخواب و … تعیین می‌کند. قیمت‌های مصوبه اتحادیه می‌تواند تحت تأثیر شرایط اقتصادی جامعه، نرخ تورم، قیمت مواد شوینده، هزینه‌های حمل‌ونقل، قیمت تجهیزات و … متفاوت باشد. همه شرکت‌های قالیشویی در سراسر کشور موظف خواهند بود که در قبال خدماتی که به مشتریان ارائه می‌کنند هزینه‌هایی بر اساس نرخ مصوب دریافت کنند. اتحادیه قالیشویان در سال 1401 نیز همانند سال‌های گذشته اقدام به تصویب و انتشار قیمت‌های جدید کرده و آن را به در یک جدول تنظیمی به تمامی شرکت‌ها ابلاغ کرده است. ازجمله مهم‌ترین قیمت‌های مصوب این اتحادیه می‌توان موارد زیر را عنوان نمود:

ردیف

 

نوع خدمات قیمت خدمات
نرخ معمولی نرخ مصوب درجه‌یک
1 شستشوی انواع موکت‌ها (هر یک مترمربع) 4100 تومان 6200 تومان
2 شستشوی موکت پرزدار و گل برجسته (هر مترمربع) 6600 تومان 8600 تومان
3 شستشوی انواع فرش ماشینی معمولی (هر مترمربع) 10600 تومان 16500 تومان
4 شستشوی انواع فرش ماشینی مدرن و گل‌ابریشم (هر مترمربع) 22500 تومان
5 شستشوی انواع فرش دستباف معمولی (هر مترمربع) 15200 تومان 28300 تومان
6 شستشوی انواع فرش دستباف اعلا (هر مترمربع) 19000 تومان 39600 تومان
7 شستشوی انواع فرش گل‌ابریشم (هر مترمربع) 74600 تومان
8 کرایه رفت‌وبرگشت در سراسر تهران برای هرچند تخته فرش 35000 تومان
9 دستمزد شستن فرش‌های کهنه و عتیقه و تمام ابریشم تبریز و اصفهان و همچنین دستمزد شستشوی فرش‌های و ارائه خدمات مختلف رنگ‌برداری، لکه‌برداری و سایر عملیات تعمیر و ترمیم فرش و موکت بر اساس توافق طرفین قرارداد
10 بسته‌بندی و کاور هر مترمربع در صورت درخواست مشتریان 3500 تومان
11 ایاب و ذهاب تا سقف 40 مترمربع برای هر مترمربع 2000 تومان
12 خدمات نانو بر اساس درخواست مشتری توافقی
13 خدمات در محل مانند خشک‌شویی و … توافقی

بنابراین افراد به‌راحتی و با مطالعه این جدول قادر خواهند بود که قیمت شستن فرش 9 متری را محاسبه کرده و در صورت مشاهده تخلف از سمت شرکت‌ها از حق و حقوق خود دفاع کنند.

عوامل مؤثر در قیمت شستن فرش 9 متری

هرچند که اتحادیه هرساله و با توجه به فاکتورهای عنوان شده قیمت‌های جدیدی برای انواع خدمات قالیشویی تصویب می‌کند اما در حقیقت قیمت نهایی می‌تواند تحت تأثیر پارامترهای دیگری قرار داشته باشد و هزینه‌هایی که از مشتریان دریافت می‌شود تفاوت‌هایی با قیمت قالیشویی مصوب اتحادیه داشته باشد. از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت شستن فرش 9 متری، قیمت شستن فرش 12 متری و سایر لوازم می‌توان موارد زیر را عنوان داشت:

نوع و جنس فرش‌ها

فرش‌ها می‌توانند از نظر نوع و جنس انواع مختلفی داشته باشند. هر کدام از فرش‌های ماشینی و دستبافت می‌توانند از انواع مواد و الیاف‌های مختلفی ساخته شوند به همین دلیل هزینه شستشوی آنها نیز می‌تواند متفاوت باشد چرا که هر کدام از آنها نیاز به مواد شوینده خاص، تجهیزات مختلف و روش‌های ویژه‌ای دارند.

ابعاد و اندازه فرش‌

اتحادیه قالیشویان قیمت‌های جدید را بر اساس مترمربع محاسبه می‌کند به همین دلیل اندازه و ابعاد فرش‌ها نقشی تعیین کننده در میزان هزینه‌ها دارند. طبیعتاً هرچقدر اندازه و ابعاد فرش بزرگ‌تر باشد هزینه‌های شستشوی بیشتری نیز خواهد داشت. در مقاله‌ای با عنوان بزرگ‌ترین فرش دستباف جهان اطلاعات جامع و کاملی از بزرگ‌ترین فرش جهان که توسط ایرانیان بافته شده است ارائه شده که می‌تواند جذابیت بالایی داشته باشد و مطالعه آن خالی از لطف نیست.

نحوه شستشوی فرش

برخلاف گذشته که از روش‌های دستی و سنتی برای شستن فرش‌ها استفاده می‌شد امروزه از انواع تجهیزات و دستگاه‌های مختلف برای این منظور استفاده می‌شود و هر کدام از روش‌ها می‌توانند هزینه‌های خاصی داشته باشند. برای هر کدام از فرش‌ها با توجه به نوع و جنس، میزان آلودگی، ابعاد و اندازه و … از روش‌های مختلفی برای شستشو استفاده می‌شود. همچنین بسیاری از فرش‌ها به درخواست مشتریان اعلا شویی خواهند شد و این می‌تواند هزینه‌های بیشتری در برداشته باشد.

قیمت شستشوی فرش 9 متری

نوع مواد شوینده

امروزه مواد شوینده از تنوع بالایی برخوردارند و هر کدام از آنها می‌توانند ویژگی‌ها و خواص متفاوت داشته باشند. به همین دلیل استفاده از نوع ماده شوینده‌ای می‌تواند در محاسبه هزینه‌های نهایی قالیشویی مؤثر باشد. شستشوی فرش با مواد نانو و استفاده از روش نانوشویی می‌تواند هزینه‌های بیشتری در مقایسه با روش‌های عادی و مواد شوینده معمولی داشته باشد.

موقعیت مکانی و جغرافیایی قالیشویی

از دیگر فاکتورهایی که می‌تواند در محاسبه نهایی هزینه‌های قالیشویی مؤثر باشد می‌توان به موقعیت مکانی و همچنین میزان سابقه و اعتبار آن اشاره کرد. نزدیک بودن قالیشویی می‌تواند هزینه‌های حمل‌ونقل و بسته‌بندی کمتری برای افراد داشته باشد و در نهایت در قیمت نهایی خدمات تأثیر داشته باشد.

خدمات جانبی فرش

ممکن است فرش‌ها به دلایل مختلفی دچار آسیب و خسارت‌های مختلفی شده و باشند و نیاز باشد قبل از شستشوی حتماً ترمیم و تعمیر شوند. میزان آسیب‌دیدگی، روش‌های تعمیر و ترمیم، مواد مورد استفاده در تعمیر فرش و سایر خدمات جانبی می‌توانند در تعیین قیمت نهایی قالیشویی مؤثر باشند. خوشبختانه امروزه شرکت‌های قالیشویی معتبری همچون شرکت قالیشویی نوین به عنوان بهترین قالیشویی در تهران انواع خدمات را به مشتریان ارائه می‌کنند و افراد می‌توانند با اطمینان کامل از خدمات آنها استفاده نمایند

  • نحوه بسته‌بندی فرش، شهر و استان، تجهیزات و دستگاه‌های شرکت، تعداد و حجم فرش‌ها و … از دیگر فاکتورهایی هستند که می‌توانند در تعیین قیمت شستن فرش 9 متری مؤثر باشند

جمع‌بندی نهایی

فرش‌ از مهم‌ترین ارکان دکوراسیون و دیزاین داخلی منازل است و به دلیل پتانسیل بالایی که در جذب آلودگی دارد حتماً نیاز به شستشو پیدا می‌کند. یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب شرکت قالیشویی برای شستن فرش‌ها میزان هزینه‌ها است. به همین دلیل اتحادیه قالیشویان هرساله قیمت‌های مصوب و جدیدی اعلام می‌کند که شرکت‌ها موظف‌اند بر اساس آنها به مشتریان خود خدمات‌رسانی کنند. افراد می‌توانند با مطالعه قیمت‌های مصوب به‌راحتی قیمت شستن فرش 9 متری را محاسبه کنند هرچند که ممکن است قیمت پایانی تحت تأثیر فاکتورهای متعددی قرار بگیرد.

2.8 4 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442