چگونه کارخانه قالیشویی بزنیم؟

این روزها با توجه به رواج زندگی شهری، مراجعه به قالیشویی‌ها افزایش چشمگیری داشته است. بسیاری نیز با بهره‌گیری از تجربه پیشکسوتان این عرصه اقدام به راه‎اندازی کارخانه قالیشویی می‌کنند.

اما انجام این کار ساده نبوده و فوت و فن‌های مخصوص به خود را دارد.

در این مقاله، شما را با چالش‌ها و نکات مهمی که در تاسیس کارخانه قالیشویی مهم هستند آشنا می‌کنیم، تا دست به گزینش تصمیم درست و مناسب بزنید.

برخورداری از مکان مناسب در تاسیس کارخانه قالیشویی

اولین چیزی که در ورود به حرفه قالیشویی باید مد نظر قرار دهید مکان‌سنجی مناسب است. شما به یک زمین حداقل 300 متری برای تاسیس کارخانه خود نیاز دارید.

مکان مورد نظر شما باید فضایی برای شستشو و آبگیری و همچنین محیطی جهت خشک‌کردن و انبارداری داشته باشد.

اقلیم آب و هوای هر منطقه در برنامه‌ریزی شما برای شستشوی فرش اهمیت دارد. برای مثال در مناطق سردسیر و مرطوب، علاوه بر دستگاه‌های آبگیر پرسرعت، رطوبت گرمخانه مجهز را لازم می‌کند.

شما باید در تعیین مکان مورد نظر برای کارخانه قالیشویی قوانین شهری منطقه مورد نظر، نحوه تامین آب مورد نیاز، سیستم دفع فاضلاب، مسائل مربوط به محیط زیست و نوع کاربری منطقه (از نظر آلودگی صوتی و…) را مد نظر قرار دهید.

اگر قالیشویی شما در حومه شهر است، لازم است تا دفاتری در مرکز شهر داشته باشید تا امکان بازاریابی برای شما میسر شود. مهم است که حمل و نقل شما سریع و آسان صورت گیرد.

برخورداری از امکانات مادی کافی برای تاسیس قالیشویی

اعلاشویی فرش نوعی از شستشوی ویژه برای فرش‌های شماست

از دیگر نکاتی که باید در ایجاد کارخانه قالیشویی مد نظر قرار دهید توان مالی شما است. یک قالیشویی مدرن و مجهز، باید از تجهیزات پیشرفته و آخرین دستگاه‌های شستشو برخوردار باشد.

با توجه به مکانیزه شدن ماشین آلات قالیشویی، شما هم باید از آخرین دستگاه های قالیشویی که بدون دخالت دست و شخص هستش استفاده کنید.

سیستم سنتی شستشوی فرش اکنون در حال محو شدن است و برخورداری از تکنولوژی روز دنیا یک مزیت محسوب می‌شود.

وسایل حمل و نقل هم باید در نظر گرفته شود. برای انتقال فرش ها یا مبلمان احتیاج به وسایل نقلیه مناسب این کار است.

یکی از نکات دیگر، استفاده از مواد شستشوی مرغوب است. در صورتی که قصد راه اندازی بهترین قالیشویی را دارید، باید حتما از مواد باکیفیت استفاده کنید.

طیف خدمات خود را گسترش بدهید

کارخانه قالیشویی

روش شستشوی فرش با بخار آب داغ به عنوان پاک کننده عمیق شناخته شده است

در نظر داشته باشید که قالیشویی دیگر تنها خدمات شستشوی فرش را به مشتریان خود ارائه نمی‌کند.

مهم است که علاوه بر شستشو، انواع خدمات خشکشویی، رفوکردن، شیرازه دوزی و خشکشویی انواع مبلمان را نیز در شرح وظایف خود بیاورید.

خدمات آنلاین از دیگر ویژگی‌هایی است که یک قالیشویی معتبر و به‌روز را از سایر انواع قالیشویی‌های سطح شهر متمایز می‌کند.

هرچه خدمات آسان‎تر و سریع‌تر در اختیار مشتری قرار گیرند، مخاطبان شما راضی‌تر خواهند بود.

بازار را بررسی کنید

پیش از ورود به این عرصه حتما باید رقبای خود را تحلیل کنید و بررسی کنید آن‌ها چه خدماتی به مشتریان خود می‌دهند.

همچنین به یاد داشته باشید که نیاز بازار اکنون چیست. برای مثال پیشرفت تکنولوژی نیاز به شستشوی دستی و شیوه سنتی بازار را کمرنگ کرده و در سال‌های اخیر مسیر بازار قالیشویی به سمت مدرن شدن پیش می‌رود.

رعایت ارزش‌ها، اصول اخلاقی و اسلامی نیز با توجه به منطقه تاسیس قالیشویی دارای اهمیت ویژه‌ای است. برای همین شما نیاز دارید تا شناخت کافی از مخاطبان خود نیز بدست آورید.

اخذ مجوزهای لازم قالیشویی

کارخانه قالیشویی نوین

پس از آنکه تصمیم به احداث کارخانه قالیشویی گرفتید، لازم است تا مجوزها و اجازه‌های لازم را نیز از ارگان‌های ذیربط اخذ کنید.

برای تاسیس قالیشویی لازم است کارهای خود را در صنف و اتحادیه قالیشویان پیگیری کرده و مجوزهای صنفی لازم را بگیرید. صنف قالیشویی در هر شهر یا استان مرجع اصلی قیمت‌گذاری و نظارت بر عملکرد کلیه قالیشویی‌ها در آن ناحیه است.

شما لازم است تا با سایر ارگان‌های مرتبط همچون محیط زیست، آب و فاضلاب و شرکت‌های برق و گاز در ارتباط باشید.

تیم پشتیبانی

یکی از مهم ترین خدماتی که قالیشویی باید داشته باشد پاسخ گویی به مشتریان است. پشتیبانی یکی از راه هایی است که برای مشتری مداری لازم است. بنابراین اصلا این مورد را دست کم نگیرید.

مزیت رقابتی

با توجه به اینکه رقابت در این بازار بسیار زیاد است، شما باید قبل از زدن قالیشویی، مزیت های رقابتی خود را نسبت به رقبا مشخص کنید. باید مزیتی داشته باشید تا مشتری های قالیشویی را انتخاب کنند.

گستردگی خدمات

داشتن شعبه در مناطق یا حتی شهر های مختلف مزیت محسوب می شود. بنابراین سعی کنید وقتی کار شما رونق گرفت در بیشتر مناطق تهران شعبه داشته باشید و در شهر های دیگه هم خدمات خود را گسترش دهید.

مهارت‌های شخصی خود را بسنجید

تاسیس قالیشویی کار ساده‌ای نیست. شما باید با انواع فرش و قالی آشنایی کاملی داشته باشید. باید به این حوزه علاقه‌مند بوده و با متخصصان و افراد کارکشته در این حوزه در ارتباط قرار بگیرید.

روحیه مدیریتی شخصیت ویژه‌ای می‌طلبد و چالش‌های فراوانی دارد.

رعایت حقوق و احترام کارمندان، کارگران و مشتریان در اداره قالیشویی حرف اول را می‌زند.

اگر قصد تاسیس کارخانه قالیشویی دارید، یادتان باشد که این حرفه باید در قلب و روح شما جای داشته و توانمندی‌های شما را نیز شامل شود.

کارخانه قالیشویی نوین یکی از بهترین قالیشویی های تهران است که سعی کرده است تمام مواردی که در بالا گفته شده است را داشته باشد و بهترین خدمات را به مشتریان عزیز ارائه دهد.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442