نکات پاک کردن لکه هندوانه از روی فرش

هندوانه یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در کشور ایران است و مردم از خود این میوه و یا آب آن در فصول گرم استفاده می‌کنند. حتی در مناسبت‌های خاص مانند شب یلدا و عید نوروز نیز این میوه نقش مهمی را در مهمانی‌ها ایفا می‌کند. اگر شما هم طرفدار این میوه آبدار هستید، به احتمال زیاد شاهد لک شدن فرش خود با آب هندوانه بوده و به دنبال راهکاری برای شستشوی فرش و تمیز کردن آن هستید. سریع‌ترین و مطمئن‌ترین روش این است که به بهترین قالیشویی محل خود مراجعه کنید و از آن‌ها بخواهید با لوازم و مواد مخصوص فرش شما را تمیز کنند.

چه ماده‌ای برای تمیز کردن لکه هندوانه مناسب‌تر است؟

برای اینکه بتوانید به درستی لکه ایجاد شده از ریختن هندوانه روی فرش را پاک کنید، نیازی به شستشوی فرش به صورت کامل نیست. تنها باید آن نقطه را به سرعت تمیز کرده و از مواد مناسب برای اینکار استفاده کنید. استفاده از مایع ظرفشویی و آب به عنوان یک مخلوط بسیار خوب عمل خواهد کرد. می‌توانید برای تست کردن این موضوع، اول کمی از این ماده را روی قسمتی از فرش که کمتر در معرض دید است امتحان کرده و سپس روی نقطه اصلی استفاده کنید.

در صورتی که رنگ هندوانه بسیار زیاد است و فرش شما نیز رنگ روشنی دارد، می‌توانید کمی سرکه سفید به این مخلوط اضافه کنید تا قدرت پاک کنندگی آن را افزایش دهد. تهیه این محلول در هر خانه‌ای ممکن بوده و مواد مورد نیاز برای ساخت آن همیشه در دسترس است. بهتر است در همان لحظه‌های ابتدایی اقدام به تمیز کردن کنید تا اثر لکه روی فرش باقی نماند.

 

مراحل تمیز کردن لکه هندوانه از روی فرش

برای اینکه بتوانید به درستی لکه به وجود آمده را تمیز کنید، باید به مراحل گفته شده دقت کرده تا نتیجه مورد نظر را مشاهده کنید. ابتدا باید تکه‌های ریخته شده هندوانه را از روی فرش جمع کرد تا بیشتر از این باعث کثیفی آن نشود. بهتر است از دستان خود استفاده نکنید زیرا ممکن است آب بیشتری از آن تکه‌ها روی فرش چکه کند. مناسب‌ترین وسیله یک قاشق یا حتی یک چاقوی باریک است.

در صورتی که بتوانید بدون تکان زیاد قطعات را بردارید، منطقه لک شده گسترش پیدا نمی‌کند. پس از آن باید آب اضافی داخل فرش را به نحوی خارج کنید. بهترین گزینه پارچه‌های پنبه‌ای سفید است. حال کافی است آن محلول گفته شده را به کمک اسفنج یا یک پارچه تمیز روی ناحیه کثیف شده بکشید تا لکه ایجاد شده از بین برود. از آنجا که محلول شما نیز مایع است، بعد از تمیز کردن باید دوباره آن محل را به کمک پارچه تمیز آبگیری کنید.

آیا استفاده از محلول تمیز کننده به تنهایی کافی است؟

توجه داشته باشید که استفاده از محلول تمیز کننده آخرین مرحله نخواهد بود و بعد از گذشت مدت کوتاهی باید آن قسمت لک شده را با آب تمیز کنید. شستشوی فرش با آب باز هم به کمک دستمال پارچه‌ای خواهد بود و باید دقت کنید که نباید مقدار زیادی آب را روی فرش بریزید، زیرا الیاف فرش را از مایع پر کرده و رنگ هندوانه را در تمام آن ناحیه پخش می‌کند.

پس از اینکه با آب مواد شوینده را پاک کردید،  به کمک یک حوله آن قسمت را تا جای ممکن خشک کنید و بعد بدون استفاده از هرگونه وسیله گرمایشی و به کمک هوا، بگذارید تا به خوبی خشک گردد. در نهایت با جارو کشیدن فرش، شکل الیاف همانند قبل شده و دیگر تفاوتی میان آن قسمت با دیگر نواحی مشاهده نخواهید کرد.

شستشوی فرش به کمک قالیشویی

در بسیاری از مواقع فرصت کافی و یا امکان تمیز کردن لکه هندوانه از روی فرش وجود نداشته و لکه به وجود آمده خشک می‌شود. برای اینکه لکه به وجود آمده به درستی پاک شود، بهتر است به یک قالیشویی مجاز مراجعه کرده و درخواست کنید که در کنار شستشوی فرش، این لکه را نیز پاک کنند. قالیشویی نوین با داشتن تجهیزات و مواد پاک کننده درجه یک، هر نوع کثیفی و لکی را از روی فرش‌ها تمیز کرده و به صورت لول شده و در کاور به شما تحویل می‌دهد. کافی است با شماره تلفن این مرکز، یعنی 1442، تماس گرفته تا تیم حرفه‌ای قالیشویی نوین در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرش را از شما تحویل بگیرد.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442