چگونگی پاک کردن لکه نسکافه از روی مبل

پاک کردن لکه نسکافه از روی مبل دغدغه بسیاری از افراد خانه‌دار و حساس به تمیزی است. از طرفی نمی‌توان مانع چنین اتفاقی شد، زیرا نسکافه و چای جز نوشیدنی‌های محبوب هستند. بنابراین در صورت بروز لکه نسکافه از روی مبل یک روش سریع و مطمئن این است که به بهترین فرش شویی محل مراجعه کنید.

روش های پاکسازی لکه نسکافه از روی مبل

یکی از مشکلات رایج در خانه ریختن انواع نوشیدنی روی مبل و فرش است. اگر نوشیدنی‌هایی مانند چای و قهوه هم باشد که مشکل سخت‌تر است زیرا به سرعت به مبلمان شما رنگ می‌دهد. به همین دلیل باید همیشه چند روش کاربردی برای پاک کردن لکه نسکافه و قهوه را یاد بگیرید. تا بتوایند سریعا به شستشوی مبل خود بپردازید.

پودر شوینده

یکی از اولین روش‌هایی که می‌توانید به کمک آن لکه روی مبل را پاک کنید، استفاده از پودر شوینده است. مقداری پودر لباسشویی را با کمی آب گرم مخلوط کنید. محلول به دست آمده را با یک ابر نرم روی لکه بکشید. این کار را انقدر ادامه دهید تا لکه به طور کامل پاک شود. حالا باید محل شسته شده را خشک کنید. برای خشک کردن هم اگر یک پارچه نخی آبگیر دارید، گزینه مناسبی است.

 

 بخارشوی

اگر در خانه بخارشوی دارید، یک روش مناسب برای پاک کردن لکه‌های نسکافه از روی مبل است. برای این کار باید دمای دستگاه را تنظیم کرده و روی مبل بکشید. بلافاصله هم باید با یک حوله، رطوبت ایجاد شده را خشک کنید.

 

سرکه سفید

سرکه سفید یکی از مواد همه‌کاره در خانه است. با آن هم می‌توانید لکه‌های روی ظروف استیل را پاک کنید و هم لکه نسکافه روی مبل تمیز می‌شود. فقط برای نتیجه بهتر باید سرعت عمل داشته باشید. نصف فنجان سرکه را با 5 فنجان آب سرد مخلوط کنید. حالا کمی مایع ظرفشویی هم به آن اضافه کنید. سپس این محلول را روی لکه مبل اسپری کنید و اجازه دهید تا کمی باقی بماند. سپس یک پارچه سفید روی لکه پاک شده بکشید تا آب را به خود جذب کند.

 

شامپو فرش

یکی از روش‌های مرسوم برای پاک کردن هرگونه لکه از روی فرش و مبل این است که به سراغ شامپو فرش بروید. به کمک این شوینده می‌توانید لکه نسکافه را هم به راحتی پاک کنید. فقط باید مقدار مناسبی از آن استفاده کرده و بلافاصله مبل را در کنار پنجره قرار دهید تا رطوبت آن خشک شود.

جوش شیرین

جوش شیرین یک پاک کننده قوی دیگری بوده که برای از بین بردن لکه نسکافه از روی مبل می‌توانید استفاده کنید. برای کسب نتیجه بهتر باید همان ابتدا که لکه ایجاد شد، کمی جوش شیرین روی آن بریزید. این کار باعث می‌شود تا رنگ به لکه جذب شود. حالا می‌توانید با جارو برقی یا دستمال آن را از روی مبل پاک کنید.

 

آمونیاک

اگر هیچ یک از روش‌های قبلی اثر نکرد، به این معنی بوده که نیاز به یک راه حل نهایی دارید. آمونیاک همان راه حل اساسی بوده که کمک می‌کند تا لکه قهوه از روی مبلمان به خوبی پاک شود. مقداری آمونیاک را باید با آب سرد و یک قاشق چای خوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید. سپس این محلول به دست آمده را با یک پارچه نرم روی لکه بکشید. البته بهتر است اول روی یکی از قسمت‌های پشتی مبل امتحان کنید تا مطمئن شوید که رنگ پارچه تغییر نمی‌کند. سپس قسمت تمیز شده را به خوبی خشک کنید تا مواد شیمیایی به الیاف مبل نفوذ نکند.

 

بهترین روش برای خشک کردن مبل بعد از شستشو

بعد از انتخاب هر کدام از روش‌های پاکسازی مبل از لکه نسکافه، باید اقدام به خشک کردن مبلمان کنید تا پارچه آن خراب نشده و بتوانید هرچه زودتر از آن استفاده کنید. به این منظور بهتر است که یک پارچه یا حوله سفید بدون پرز را به صورت ضربه‌ای روی محل تازه تمیز شده بزنید تا رطوبت اضافی را به خود جلب کند. پس از آن تنها راه درست برای خشک کردن مبل این است که در معرض هوا قرار گرفته و کم کم رطوبتش را از دست بدهد.

به هیچ عنوان از وسایل گرمایشی برای خشک کردن مبل استفاده نکنید زیرا با این کار بافت پارچه از بین خواهد رفت و الیاف آن آسیب خواهد دید. بهترین کار این است که پنجره‌ها را باز کرده تا جریان هوای تازه‌ در ساختمان شکل بگیرد. در صورتی که لازم است مبلمان شما زودتر خشک شود، بهترین گزینه استفاده از پنکه است. با استفاده از این دستگاه هوا سریع‌تر رد و بدل شده و لکه خیس شده نیز در زمان کمتری خشک خواهد شد.

از بین بردن لکه نسکافه

بهترین روش برای پاک کردن لکه نسکافه از روی مبل

در مطالب بالا به بررسی روش‌های مختلفی که به کمک آن‌ها می‌توانید لکه نسکافه را از روی مبل پاک کنید، پرداختیم. تمام این موارد می‌توانند در شرایطی که این لکه به تازگی ایجاد شده است اثر گذار بوده و مانع از ماندگاری رنگ این نوشیدنی روی مبل شما شود. در صورتی که فرصت نکنید در همان لحظات ابتدایی آن را تمیز کنید، بهترین گزینه این است که کار را به دست افراد متخصص بسپارید.

کارخانه قالیشویی نوین با داشتن دستگاه‌های مجهز و مواد پاک کننده قوی، به خوبی تمام لکه‌ها را از روی مبل برداشته و آن را تمیز می‌کند. این مجموعه می‌تواند در محل شما اقدام به شستشوی فرش و مبل کرده و در کوتاه‌ترین زمان آن‌ها را به شما تحویل دهد. در صورت تمایل می‌توانید با شماره 1442 در تماس بوده و در خصوص نحوه ارائه خدمات از اپراتور سوال فرمایید.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442