سریع‌ترین روش پاک کردن خمیر و اسلایم از فرش در منزل

خمیر بازی یکی از محبوب ترین وسایل بازی بین کودکان است. این وسیله که مواد اصلی تشکیل دهنده آن آرد و آب و نمک است، می تواند سرگرمی بسیار خوبی برای بچه ها باشد و خلاقیت و تمرکز آنها را تقویت کند. امروزه کمتر کودکی را می بینیم که در میان اسباب بازی های خود در خانه چند مدل از این خمیرهای بازی را نداشته باشد. علاوه بر خانه، این خمیرها در اکثر مهد کودک ها نیز وجود دارند و می توانند ساعت ها کودکان را به خود مشغول کنند. 

اما یکی از مسائلی که به خصوص برای خانم های خانه دار در مورد خمیر بازی دردسر آفرین و آزاددهنده است لکه ناشی از این خمیرها یا چسبیدن آنها بر فرش و موکت است. کسانی که بچه کم سن و سال در خانه دارند، حتما بارها با این مشکل مواجه شده اند. اما چه راهی وجود دراد که هم بتوانیم این وسیله سرگرم کننده را در اختیار کودک دلبندمان بگذاریم و هم بتوانیم در پاک کردن لکه خمیر بازی موفق باشیم؟ اگر شما انتخاب کرده اید که به جای سپردن فرش خود به قالیشویی، خود به شستشوی فرش و موکت خود از اسلایم و خمیر بپردازید، در ادامه این نوشته قصد داریم در باره این موضوع صحبت کنیم و شما را با راه حل های این مشکل آشنا کنیم. 

 

چطور خمیر بازی را از روی فرش پاک کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم این مشکل قابل حل است و جای نگرانی وجود ندارد. در اینجا سعی می کنیم مراحل و راهکارهای پاک کردن لکه خمیر بازی و شستوی موکت و فرش را به شما آموزش دهیم. 

خمیر بازی نرم را از روی فرش بردارید

سرعت عمل در این کار از اهمیت زیادی برخوردار است، چون وقتی خمیر هنوز نرم و تازه باشد پاک کردن آن ساده تر است. شما می توانید به راحتی با استفاده از کارد کوچکی خمیر را لوله کنید و از الیاف فرش و موکت بکنید. حتی می توانید با دست این کار را انجام دهید. 

اگر خمیر بازی رنگ پس داده بود چه کنیم؟

بعضی از خمیرهای بازی ممکن است به فرش یا موکت رنگ پس بدهند. در این صورت شما باید برای پاک کردن لکه رنگی اقدام کنید. یک حوله تمیز بردارید و آن را به کمی الکل سفید آغشته کنید. حوله را روی لکه رنگی بکشید تا وقتی که تمامی رنگ را به خود جذب کند. پیش از این کار بهتر است نوع و جنس فرش خود را در نظر بگیرید. اگر فرش شما ابریشمی یا جزو فرش های رنگ ده است باید احتیاط بیشتری کنید تا مبادا به فرش آسیب بزنید. در این موارد بهتر است از خدمات یک مرکز قالیشویی تهران یا شهرستان بهره بگیرید. 

اگر خمیر بازی خشک شده بود چه کنیم؟

در صورتی که خمیر بازی خشک شده باشد کار شما کمی سخت تر است. در این حالت باید با دست تکه های خمیر را تا جایی که می توانید خرد کنید و از الیاف فرش جدا کنید. می توانید از یک کارد یا برس برای این پاک کردن لکه خمیر بازی استفاده کنید. مراقب باشید که با وسیله به الیاف فرش یا موکت آسیب نزنید. بعد از پاک کردن لکه خمیر یا اسلایم خشک شده باید فرش را جاروبرقی بکشید. 

فرش را بشویید

بعد از اینکه اسلایم را از فرش جدا کردید یا در صورتی که رنگ داده بود لکه رنگی را پاک کردید، لازم است که به شستشوی فرش بپردازید. ساده ترین و بهترین ماده برای این کار شامپو فرش است. مقداری از شامپو فرش را با آب مخلوط کنید و با استفاده از یک برس روی فرش یا موکت خود بکشید. محل لکه را به خوبی با برس پاک کنید. 

بعد از این کار برس را خوب بشویید تا شامپو فرش از آن خارج شود. حالا به کمک برس و آب ولرم دوباره محل لکه را پاک و تمیز کنید. 

 

فرش را خشک کنید

یک حوله خشک و تمیز بردارید و سعی کنید آب فرش را بگیرید. تا جایی که می توانید خیسی و رطوبت را با حوله جذب کنید. سعی کنید روی این محل فرش رفت و آمد نکنید تا کاملا خشک شود. برای زودتر خشک شدن فرش می توانید از سشوار هم استفاده کنید. حرارت سشوار را به طور یکنواخت روی محل لکه بگیرید تا فرش به اندازه قابل قبولی خشک شود. 

 

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم درباره چسبیدن و ایجاد لکه خمیر بازی بر فرش صحبت کنیم و شیوه پاک کردن لکه خمیر بازی را به شما آموزش دهیم. اگر خمیر بازی زیاد مانده بود و خشک شده بود، یا رنگی که پس داده بود پاک نمی شد، یا فرش و موکت شما از جنس و الیاف ویژه و حساسی برخوردار بود، بهتر است بدون احتیاط و آگاهی دست به اقدامی نزنید که به فرش و موکت شما آسیب بزند. 

در این موارد تماس با  شماره قالیشویی بهترین گزینه است. شرکت های قالیشویی و موکت شویی می توانند با نیروهای متخصص و مواد شوینده مخصوص به آسانی و بدون نگرانی لکه خمیر بازی را از فرش و موکت شما پاک کنند. 

 

2.5 2 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442