پاک کردن اسلایم از روی فرش

برای سرگرم کردن کودک خود ممکن است کارهایی را انجام دهیم که خودمان را در دردسر بیندازیم. حتما شما هم وقتی کم سن و سال بودید تجربه خمیر بازی را داشته‌اید. خمیرهای رنگی که با انعطاف پذیری زیادی به هر شکلی که ما می‌خواستیم در می‌آمدند. اما امروزه روش‌های دیگری برای خمیر بازی و سرگرمی کودکان به وجود آمده است. خمیر اسلایم حتی می‌تواند برای شما هم سرگرم کننده باشد. اما این خمیر ممکن است بر روی فرش شما لکه‌هایی ایجاد کند. ما شما را راهنمایی می‌کنیم تا برای پاک کردن اسلایم اقدام درستی انجام دهید. در صورتی که این روش برای شما کارآمد نباشد از یک قالیشویی مطمئن کمک بگیرید تا با روشی اصولی این مشکل را رفع کند.
برای پاک کردن هر لکه‌ای باید نوع آن را بررسی کنید تا بتوانید راه چاره‌ای برای برطرف کردن آن داشته باشید. اسلایم یکی از وسایل بازی کودکان امروزی است که حتی برای بزرگسالان نیز بازی جذابی انتخاب شده است. در هر صورت شما نمی‌توانید چنین سرگرمی از کودک خود دریغ کنید. اما می‌توانید راه‌هایی را برای رفع لکه‌های آن از روی وسایل یا فرش داشته باشید تا در صورت بروز چنین مشکل آن را به کار گیرید.

پاک کردن اسلایم از روی فرش

خمیر اسلایم یک خمیر صنعتی است که در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود. ما در این مقاله می‌خواهیم آگاه شویم که اگر در اثر سهل انگاری کودک این خمیر اثری بر روی فرش گذاشت برای رفع آن چه کنیم.
بهترین کار برای رفع هر لکه‌ای این است که در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به رفع و پاکسازی آن کنیم.
در صورتی که برای حذف این لکه، کار را به تعویق بیندازیم ممکن است پاک کردن آن دیگر کار خودمان نباشد. برای ساخت اسلایم از مواد شیمیایی استفاده می‌شود.این مواد می‌تواند رنگ فرش شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث تداخل رنگ آن شود. اگر سریعا برای پاک کردن آن اقدام نکنید احتمال این که لکه تیره‌تر شود زیاد است.
برای اولین قدم به کمک یه کاردک یا حتی ناخن دست خود سعی کنید تا جایی که امکان دارد مواد اسلایم را از روی فرش یا موکت بردارید. هر چقدر این مرحله را با دقت بیشتری انجام دهید قدم بعدی برای حذف لکه توسط شما راحت‌تر می‌شود.

خودتان دست به کار شوید

سرکه یکی از کاربردی‌ترین مواد برای از بین بردن لکه‌های مختلف از روی فرش و موکت است. اما این محلول به تنهایی ممکن است به تار و پود فرش شما آسیب وارد کند. بنابراین می‌توانید آن را با مقداری آب حل کنید سپس مورد استفاده قرار دهید. اما لازم است مقدار آن را بدانید. حدود 180 میلی لیتر سرکه سفید را با 90 میلی لیتر آب حل کنید. این محلول را درون یک بطری بریزید و بر روی لکه اسپری کنید تا مطمئن شوید محل لکه به خوبی به محلول سرکه و آب آغشته شده است.
از یک برس نرم که به فرش شما آسیب نزند کمک بگیرید تا لکه نسبت به محلول واکنش نشان دهد. چند دقیقه صبر کنید. خاصیت چسبندگی اسلایم با محلول آب و سرکه از بین می‌رود. با برس می‎توانید شاهد این تغییر برای پاک کردن اسلایم باشید. سعی کنید لکه را به کمک برس از روی فرش حذف کنید. اما این کار را به آرامی انجام دهید تا لکه بیشتر از این بر روی فرش پخش نشود. برس را چند بار تمیز کنید تا باعث پخش شدن لکه نشود.
این مرحله هم کمی به دقت و حوصله نیاز دارد و باید تا زمانی که میزان لکه به حداقل خود برسد به این کار ادامه دهید.
بعد از این مرحله نوبت این است که به کمک یک حوله یا دستمال نخی بر روی لکه بکشید تا خشک شود. در صورتی که همچنان آثار لکه بر روی فرش باقی مانده بود این مرحله را تکرار کنید تا به خوبی پاک شود.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442