نحوه شستن فرش پوست

یکی از ترند‌های جهانی برای پوشاندن کف خانه‌ها،‌ استفاده از فرش پوست است. با توجه به دکوراسیون خانه و سلیقه خود می‌توانید یک فرش مناسب پیدا کنید و از آن لذت ببرید. این فرش‌ها به ندرت کثیف می‌شوند و نگهداری از آن‌ها کار سختی نیست. اما در صورتی که روی آن چیزی ریخته شود و لکه‌ای روی آن بماند، برای شستن آن بهتر است به یک قالیشویی معتبر مراجعه کنید.

فرش‌ پوست چیست و در چه دکوراسیونی استفاده می‌شود؟

فرش پوست که نام دیگر آن فرش چرم نیز بوده از پوست حیوانات مختلف مانند گوسفند، بز، آهو، گاو و گوساله تهیه می‌شود. طرح و رنگ این فرش‌ها بستگی به الگوی پوست حیوان دارد. بسیاری از افراد طرفدار این مدل فرش‌ها هستند و آن را کالایی لوکس در نظر می‌گیرند. زیبایی این فرش‌ها از آن جهت که از پوست حیوان تهیه شده، بسیار خیره‌ کننده است اما شاید استفاده از آن‌ها خیلی همسو با طبیعت نباشد.
با این حال بسته به سایز می‌تواند به عنوان پادری، فرش و دیواری مورد استفاده قرار بگیرد. از این فرش‌ها در دکوراسیون‌های لوکس و مدرن استفاده می‌شود. از آن جایی که این مدل فرش‌ها خودشان طرح و الگو دارند بهتر است که باقی لوازم خانه ساده باشد.

مراقبت از فرش پوست

چطور فرش پوست را بشوییم؟

فرش پوست را تنها می‌توان به کمک دست شست و هرگز از ماشین لباسشویی برای تمیز کردن آن استفاده نکنید. سعی کنید همیشه با جاروبرقی آن را تمیز کرده و تنها زمانی آن را بشویید که لکه‌ای روی آن پدیدار شده است. به این منظور ابتدا تمام پشم‌های روی فرش را شانه زده تا گره‌های احتمالی برطرف گردند.
در مرحله بعدی مقداری مایع شوینده برای پارچه‌های ظریف را با مقداری نمک حل کرده و به طور ملایم روی لکه میریزیم و آن را ماساژ می‌دهیم. در نهایت آن تکه را با آب ولرم شستشو داده و در نهایت آبگیری می‌کنیم. تمامی مواد شوینده باید از بافت فرش خارج شده و در هوای آزاد خشک شود. از وسایل گرمایشی برای خشک کردن آن استفاده نکنید.

مراقبت‌های لازم از فرش پوست

فرش پوست نسبت به دیگر فرش‌ها تفاوت‌هایی دارد که دارنده آن باید به این موارد آگاه باشد. برعکس دیگر فرش‌ها، فرش پوست زیاد کثیف نمی‌شود و لازم نیست که مدام آن را جارو کرده و یا بشورید. همانطور که خود حیوان نیاز چندانی به شستشو ندارد، پوست پهن شده آن‌ها هم نیازی به خیس شدن مداوم نخواهد داشت و با اینکار عمر آن را کم خواهید کرد.
از طرفی باید حواستان به موهای روی پوست بوده و در صورت نیاز در هفته آن را شانه کنید. بسته به نوع پوست حیوانی که استفاده می‌کنید، لازم است از اسپری‌های نگهداری مخصوص استفاده کرده و یک سری رسیدگی‌های حداقلی را انجام دهید. در صورتی که تجربه قبلی از شستن همچین فرش‌هایی ندارید، بهتر است آن را خیس نکرده و شستشوی آن را به افراد باتجربه بسپارید.

فرش پوست

برای شستن فرش پوست به کجا مراجعه کنیم؟

شستن فرش‌های عادی نیز کار سختی بوده و جدا از لوازم مورد نیاز و مواد شوینده مناسب، نیاز به مهارت کافی دارد. از طرفی کار با فرش پوست بسیار سخت‌تر بوده و می‌توان گفت تمیز کردن آن در خانه کار هرکسی نیست. برای اینکار بهتر است از افراد باتجربه شاغل در قالیشویی‌ها کمک گرفته و در نهایت کار را به آن‌ها بسپارید. خدمات قالیشویی نوین شامل تحویل گرفتن فرش درب منزل و رساندن فرش تمیز در مقصد مورد نظر شما است. برای هماهنگی جهت شستشوی فرش پوست خود با شماره تماس 1442 تماس گرفته و یا برای دریافت آدرس شعب به وبسایت ghalishoienovin.com مراجعه کنید.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442