نحوه انتخاب فرش مناسب برای اتاق ها

استفاده از فرش روشی ساده برای به تغییر دکوراسیون و بهبود فضای داخلی خانه است. اما بسته به نوع فضایی که می‌خواهید فرش را در آنجا پهن کنید، اندازه فضا و مضمونی که می‌خواهید ایجاد کنید، گزینه‌های بسیاری پیش روی شما وجود دارد. در واقع انتخاب فرش مناسب برای اتاق ها قاعده و اصولی دارد که رعایت آنها کار شما را ساده‌تر می‌کند. در این مقاله از مجله قالیشویی نوین، کارشناسان ما به عنوان متخصصان یکی از بهترین قالیشویی های سطح تهران در زمینه انتخاب فرش شما را راهنمایی می‌کنند.

 انتخاب فرش مناسب برای اتاق ها

فرش مناسب اتاقاز مهمترین فاکتورهای مناسب در انتخاب فرش می توان به موارد زیر اشاره کرد، در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره قالیشویی ۰۲۱۱۴۴۲ تماس حاصل نمایید.

کاربری فضا

هر فرشی مناسب یک فضای خاص است. به عنوان مثال، کاربری راهروها و آشپزخانه نسبت به اتاق خواب یا اتاق نشیمن متفاوت است و احتمال زمین خوردن در آنها وجود دارد. بنابراین بهتر است فرشی را برای این فضاها انتخاب کنید که سُر نخورد و تمیز کردن آن آسان باشد. فرش‌هایی که کمی تیره هستند یا طرح دارند انتخاب مناسبی برای آشپزخانه و راهرو محسوب می‌شوند.

سایز

هرگز از روی حدس و گمان فرش نخرید. قبل از اتخاذ تصمیم نهایی، فضایی که قصد پوشش آن را با این کفپوش دارید، بارها و بارها اندازه‌گیری کنید. یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید، عدم استفاده از فرش‌های گرد و کوچک در اتاق نشیمن است. چیدن مبلمان دور تا دور این فرش اصلا منظره جالبی ایجاد نمی‌کند. بنابراین برای اتاق نشیمن ابعاد فرش را به گونه‌ای انتخاب کنید که حداقل 2 پایه جلویی مبل‌ها روی آن قرار بگیرند و دو پایه عقبی روی زمین باشند. به یاد داشته باشید که هرچه فرش بزرگتر باشد، دست‌تان برای انتخاب رنگ و طرح آن نیز بازتر می‌شود و تسلط بیشتری روی این عوامل خواهید داشت. در مقابل فرش‌های کوچک به معنی محدودیت بیشتر هستند.

شکل

فرش مستطیل همیشه فرش ایده‌آل و استانداردی نیست. استفاده از یک فرش با شکل و فرم متفاوت ممکن است فضا را بهتر دیزاین کند. به عنوان مثال اگر یک میز ناهارخوری دایره‌ای دارید، حتما از فرش گرد بزرگتر که کل ابعاد میز و صندلی‌ها را در بر می‌گیرد برای سالن غذاخوری استفاده کنید.

رنگ، طرح و سبک

همیشه هنگام استفاده از فرش، محیط اطراف خود را در نظر بگیرید. فرش راهی مناسب برای اضافه کردن رنگ به اتاق‌های خانه و تغییر دکوراسیون است. فرش طرح‌دار می‌تواند بدون نیاز به ریسک، برای اتاق‌های خانه شما شخصیت خلق کند.

الیاف

برای تولید فرش در کارخانه‌ها از الیاف مختلفی استفاده می‌شود. از طرفی هر فضایی نیاز به یک جنس خاص از فرش دارد. فاکتورهایی مانند وجود حیوان خانگی یا کودک نوپا در منزل در انتخاب فرش مناسب برای اتاق ها دخیل هستند. بر همین اساس، با استفاده از راهنمای زیر سعی کنید انتخاب بهتری داشته باشید.

اکریلیک

این فرش‌های پوشش مستحکمی هستند که و تمیز کردن‌شان نیز آسان است. فرش‌های اکریلیک معمولاً جایگزین ارزان‌تری برای فرش‌های پشمی هستند. ضمن این که کرک کمتری می‌دهند و نگهداری از آنها راحت‌تر است.

پلی پروپیلن

پلی پروپیلن یک الیاف مصنوعی بسیار مقاوم است، نیاز به نگهداری ندارد و مناسب برای مناطق پر رفت و آمد می‌باشد.

ویسکوز

ویسکوز دوام کمتری دارد و معمولاً از آن برای ایجاد درخشش در نمای کلی فرش استفاده می‌شود. تولیدکنندگان برای این که کیفیت محصول نهایی حفظ شود عموما از ترکیب ویسکوز و پشم استفاده می‌کنند. برای پوشش کف مناطق پر رفت و آمد استفاده از این فرش‌ها توصیه نمی شود. زیرا از نظر ظاهری ظریف‌تر از فرش‌های پلی پروپیلن و اکریلیک هستند.

پنبه

از پنبه معمولاً برای تولید فرش‌هایی که طرح‌شان حالت بافتنی دارد استفاده می‌شود. فرش‌های پنبه‌ای نسبت به سایر الیاف مانند پلی پروپیلن از دوام کمتری برخوردار هستند اما نرمی خاصی دارند.

پشم

پشم بسیار نرم و یک الیاف طبیعی تقریبا بادوام است که به راحتی تمیز می‌شود. فرش‌های پشمی در برابر حرارت مقاوم هستند. بنابراین می‌توانید برای پوشش فضای جلوی شومینه از آنها استفاده کنید. بهتر است این فرش‌ها را در مناطق پهن کنید که زیاد در آنجا تردد ندارید. این کار باعث دوام بیشتر الیاف فرش می‌شود.
توجه به این نکات در زمان انتخاب فرش مناسب برای اتاق ها در کنار نگهداری اصولی از آنها می‌تواند طول عمر فرش را افزایش داده و در درازمدت روی هزینه‌های خانوار تاثیر مثبتی داشته باشد.

قالیشویی نوین، تنها قالیشویی تهران است که خدمات قالیشویی را برای شما با بهترین کیفیت انجام می دهد. برای دریافت تخفیف 20 درصدی قالیشویی، درخواست خود را از طریق سایت و آنلاین سفارش دهید.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442