فرش مناسب برای هر قسمت از خانه کدام است؟

فرش مناسب برای هر قسمت از خانه کدام است؟

فرش مناسب برای هر قمست از خانه با سایر قسمت‌ها تفاوت‌هایی دارد. دنیای فرش‌ها و سایر کفپوش‌های مشابه از جمله، گلیم، جاجیم و انواع موکت‌ها، بسیار گسترده است. همچنین کاربری بخش‌های مختلف خانه نیز با یک‌دیگر تفاوت‌هایی دارند. همین تفاوت‌هاست که در کنار سلیقه و نیاز شما، موجب می‌شود تا برای هر قسمت از خانه نیاز به انتخاب کفپوشی مناسب داشته باشیم. در این نوشته وب‌سایت قالیشویی نوین به این موضوع پرداخته‌ایم. اگر به دنبال یک قالیشویی معتبر برای دریافت خدمات مرتبط هستید؛ همین حالا می‌توانید با شماره قالیشویی نوین تماس بگیرید.

فرش مناسب پذیرایی

فرش مناسب هر قسمت خانه

در سالن پذیرایی همه چیز بر اساس معیار زیبایی و هماهنگی سنجیده می‌شود. همه ما تمایل داریم که این بخش از خانه دلنشین‌ترین و زیباترین بخش آن باشد. برای فرش کردن کف پذیرایی انتخاب‌های متعددی پیش روی شماست. اگر مبلمان و طرح کلی فضای شما کلاسیک است. فرش‌های دستباف بهترین انتخاب‌ها هستند. اگر هم نمی‌خواهید هزینه خیلی زیادی کنید؛ خرید فرش‌های ماشینی با رج شمار بالا را پیشنهاد می‌کنیم.
در طراحی‌های مدرن نیز می‌توانید از انواع فرش‌های ماشینی با طرح مدرن استفاده کنید. گلیم و جاجیم‌های دستباف ایرانی نیز به خوبی با اغلب طراحی‌های مدرن هماهنگ می‌شوند.
فارغ از انتخاب فرش دستباف یا ماشینی، به ابعاد فرش خود دقت کنید. این روزها کفپوش تمامی خانه‌ها از سنگ، سرامیک یا پارکت لمینت است. بنابراین لزومی ندارد که فرش شما تمامی سطح کفپوش خانه را بپوشاند. این موضوع کمک می‌کند تا فرش‌های کوچک‌تر اما باکیفیت‌تری را خریداری نمایید.
بنابر وسعت فضای سالن پذیرایی، فرش انتخابی شما باید در میانه مبلمان چیده شده قرار بگیرد. به این معنا که پایه‌های مبلمان پذیرایی روی کفپوش خانه باشد.
این موضوع درباره فرش قرار گرفته در زیر میز نهارخوری کاملا برعکس است. یعنی فرش شما باید از هر طرف به شعاع حدود یک متر، از زیر میز و صندلی‌های نهارخوری بیرون بزند.

فرش مناسب اتاق خواب

اتاق مناسب هر قسمت خانهاتاق خواب محل استراحت شماست. بنابراین باید فضایی آرام‌بخش و تا حد ممکن خلوت داشته باشد. از سویی معمولا اتاق‌های امروزی فضایی به شدت کوچک و محدود دارند.
فرش انتخابی برای اتاق خواب بهتر است با رنگ پرده اتاق هماهنگ باشد. رنگ‌های روشن و آرامش‌بخش مانند سبز، بنفش، زرد و آبی بنابر سلیقه شما می‌توانند انتخاب خوبی باشند.
در یک اتاق کوچک با قرار دادن تخت خواب و کنسول و… تقریبا جای زیادی برای فرش باقی نمی‌ماند. بنابراین انتخاب ابعاد مناسب فرش در این اتاق‌ها بیش از هرچیز به میزان فضای در دسترس و باقی‌مانده شما بستگی دارد. در درجه اول اگر فضای بسیار کمی باقی مانده، بهتر است کاملا خالی باشد. اما در صورت وجود فضای کافی، استفاده از قالیچه‌های یک و نیم متری و کناره‌ها، انتخاب مناسبی خواهند بود.

خواندن مقاله ست کردن فرش با مبل یا پرده را حتما بخوانید.

فرش مناسب اتاق کودک

با توجه به کوچک بودن تخت کودک، اتاق کودک معمولا فضای خالی مناسبی دارد. فضایی که به بازی کردن کودک اختصاص می‌یابد. در انتخاب و خرید فرش اتاق کودک ، توجه به دو نکته بسیار مهم است.
در درجه اول در این اتاق اولویت با سلیقه کودک است. کودکان معمولا رنگ‌های شاد، پررنگ و طرح‌های عروسکی را دوست دارند. این رنگ و طرح‌ها معمولا در مدل‌های فرش سنتی، به اندازه کافی اصالت و زیبایی ندارند. بنابراین بهتر است به سراغ فرش‌های با طرح مدرن و ماشینی برویم.
در درجه دوم نیز از آنجا که اتاق کودک محل بازی اوست؛ احتمال کثیف شدن زود به زود فرش بسیار زیاد است. بنابراین باید فرش یا موکتی را انتخاب کنید که در عین زیبایی، نرمی، راحتی و دوام، به سختی کثیف شده، به راحتی تمیز شده و همچنین سبک باشد. این ویژگی‌ها کمک می‌کند تا اتاق کودک شما همیشه تمیز و زیبا باقی بماند.
نکته نهایی درباره اتاق کودک آنکه بهتر است تمام سطح اتاق با فرش یا موکت پوشانده شود؛ تا کودک با خیال آسوده‌تری بازی کرده و در صورت زمین خوردن آسیب کمتری ببیند.

قالیشویی در تهران، قالیشویی نوین است که فرش های شما را با بهترین کیفیت شستشو قالیشویی می کند. با ثبت سفارش آنلاین 20 درصد تخفیف بگیرید.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442