مراحل ضدعفونی کردن فرش

فرش یکی از وسیله‌های مهم و اساسی در منازل افراد به خصوص ایرانی‌ها به حساب می‌آید. فرش ها در فضاها و مکان هایی از منزل قرار می گیرند که بیشترین رفت و آمد در آن جا صورت می‌گیرد، به همین دلیل به شدت در معرض آلودگی و کثیفی قرار دارند.این روز ها با شیوع ویروس کرونا نیاز به تمیز کردن و ضدعفونی کردن فرش نیز چندین برابر حائز اهمیت و توجه مردم قرار گرفته است.

زیرا با توجه به در معرض خطر بودن و قرار گرفتن در فضا و مسیر پر رفت و آمد شست و شو و تمیز کردن فرش یکی از مسائل مهم به شمار می رود. برای ضد عفونی کردن فرش روش های مختلف خانگی وجود دارد.

ضدعفونی فرش

در صورت عدم انجام آن ها و یا نداشتن وقت کافی می توانید از یک قالیشویی معتبر کمک بگیرید تا فرش خود را با اطمینان خاطر به آن بسپارید. قالیشویی نوین جزء یکی از معتبر ترین و شناخته شده ترین قالیشویی تهران است. این قالیشویی با به کارگیری افراد متخصص و ماهر خدمات قالیشویی خود را به مشتریان خود ارائه می دهد. خدمات فرش در این قالیشویی شامل تمیز کردن و ضدعفونی کردن فرش ها، رفو گری فرش و …. است که توسط متخصصین و افرادی مجرب ارائه می شود.

ما در این مقاله از وبلاگ قالیشویی نوین تلاش کردیم تا نکاتی در زمینه روش های ضدعفونی کردن فرش و مشکلات و مزایای ضد عفونی کردن فرش را در اختیار شما قرار دهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

روش های ضدعفونی کردن فرش

برای ضد عفونی کردن و تمیز کردن فرش ها باید مراحل و راه هایی را انجام داد. در ابتدا و در اولین مرحله قبل از شروع ضد عفونی کردن فرش باید آن ا به طور کامل غبار گیری نمود. این کار را به وسیله جارو برقی انجام می دهند. به این صورت که به وسیله جارو برقی پشت و روی فرش را جارو می زنند، تا خاک و گرد و غبار به طور کامل از روی آن پاک شود. در مرحله بعدی توسط محلول هایی که در خانه می توان ساخت، فرش را ضد عفونی کنید. به عنوان مثال محلول خانگی ضد عفونی کننده فرش را از ترکیب مایع فرش شویی، شامپو فرش و کمی خمیر دندان سفید و آب می توان ساخت.

ضدعفونی فرش با محلول خانگی

یکی دیگر از محلول های خانگی به وسیله سرکه نیز ساخته می شود. برای استفاده از این محلول ها و ضد عفونی کردن فرش حتماً جنس فرش خود را در نظر بگیرید. در گوشه ای از آن محلول خانگی خود را تست کنید تا در صورت استفاده رنگ های فرش با یکدیگر مخلوط نشده و سبب از بین رفتن و آسیب به فرش نگردد. در صورت تست کردن و عدم وجود مشکل، محلول ساخته شده خود را بر روی فرش ریخته. سپس به وسیله اسفنج نرم و تمیز روی آن بمالید، تا کف کند. سپس می توانید از یک فرچه و برس نیز برای این ضد عفونی کردن ریشه فرش ها استفاده نمایید.

روش ضدعفونی کردن فرش

مشکلات ضد عفونی کردن فرش

به منظور ضد عفونی کردن و تمیز کردن فرش در منزل  باید توجه داشته باشید که حتماً از مواد شوینده مرغوب و خوبی استفاده کنید. زیرا مواد اسیدی و قلیایی سبب آسیب رساندن به فرش می شوند و تار و پود فرش را از بین می برد. یکی از مشکلات شایع ضد عفونی کردن فرش در منزل، خشک کردن آن است. امروزه با کوچک شدن فضای خانه ها و متراژ ساختمان ها و نبود حیاط، خشک کردن فرش ها به عنوان یک از مشکلات اصلی در شست و شوی آن به شمار می رود. یکی دیگر از مشکلات ضد عفونی کردن فرش ها عدم آگاهی درست صحیح از گرمای مناسب برای خشک کردن آن است. زیرا نداشتن اطلاعات کافی و آگاهی کم در زمینه سبب باقی ماندن میکروب ها و ویروس ها بر روی فرش می شود. یعنی ضد عفونی به صورت کامل و صحیح صورت نمی گیرد.

مزایای ضدعفونی کردن فرش

ضد عفونی کردن فرش ها به خصوص در زمان حال و شیوع ویروس کرونا یکی از اصلی ترین مسائل به شمار می رود. همان طور که پیش تر به آن اشاره نمودیم روش ها و مراحل مختلفی برای ضدعفونی وجود دارد. انجام این کار در منزل در صورت عدم آگاهی درست سبب باقی ماندن میکروب و ویروس در آن می‌شود. به همین منظور کمک گرفتن از قالیشویی های معتبر یکی از راحت ترین و بهترین راه برای انجام این کار به شمار می رود.

قالیشویی ها با به کارگیری افرادی متخصص و مجرب عمل ضد عفونی و تمیز کردن فرش را انجام می دهند. به بهترین نحو میکروب ها و ویروس ها و گرد و غبار و آلودگی را از روی فرش پاک می نمایند. علاوه بر این عوامل، موارد دیگری نظیر حیوان ریز و باکتری هایی درون فرش و در تار و پود فرش وجود دارد که نمی توان به راحتی آن را دید و تمیز کرد. اما با سپردن فرش خود به قالیشویی معتبر و شناخته شده می توانید با اطمینان خاطر فرش خود را ضد عفونی کنید.

ضد عفونی کردن فرش

جمع بندی نهایی

ضد عفونی کردن و تمیز کردن فرش ها یکی از اساسی ترین و مهم ترین مسائلی است. امروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین محل قرار گیری فرش ها باید به این مقوله توجه نمود. مراحل زیادی برای ضد عفونی کردن فرش در منزل وجود دارد به عنوان مثال قبل از شروع ضد عفونی باید به طور کامل فرش را غبارگیری نمود و پس از انجام این کار شروع به ضد عفونی کردن آن به وسیله مواد شوینده و … کرد. در صورت عدم آگاهی درست و یا نداشتن وقت کافی برای انجام این کار بهتر است از یک متخصص و قالیشویی معتبر کمک بگیرید.

قالیشویی نوین یکی از شناخته شده ترین و معتبر ترین قالیشویی ها در تهران است. نوین با به کار گیری افراد ماهر و متخصص و مجرب و استفاده از دستگاه های پیشرفته اقدام به تمیز کردن و ضد عفونی کردن فرش های شما می نماید. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت قالیشویی با همکاران ما در قالیشویی نوین تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442