شستشوی فرش شگی

فرش شگی یا فرش پرز بلند فرشی است مدرن و پرطرفدار که به خاطر شکل منحصر به فرد آن مورد توجه قرار گرفته و فضای خانه را گرم و زیبا می کند. این فرش از خانواده فرش های فانتزی به شمار می رود. این فرش های پرز بلند هماهنگی و همخوانی خوبی با طراحی و دکوراسیون مدرن دارد. به همین دلیلی تمیز نگهداری و شستشوی فرش شگی بسیار حائز اهمیت است. در عین حال شست و شوی این نوع فرش کار ساده ای نیست. اما شیوه شستن فرش شگی و تمیز کردن آن نسبت به سایر فرش ها متفاوت است و به مراقبت بیشتری احتیاج دارد. داشتن پرزهای بلند و فشرده شستشوی فرش شگی را کمی سخت کرده است.

ما در این مقاله از وبلاگ بهترین قالیشویی تهران، قالیشویی نوین، تلاش کردیم تا نکاتی در زمینه شستشوی فرش شگی در منزل یا شست و شوی فرش پرز بلند در بهترین قالیشویی و نگهداری بعد از قالیشویی  را در اختیار شما قرار دهیم تا شما با مطالعه مطالب آن بتوانید از فرش پرز بلند خود نگهداری بهتری کرده و عمر آن را افزایش دهید. با ما همراه باشید.

شستن فرش شگی

شستن فرش شگی در قالیشویی - قالیشویی نوین

فرش شگی چیست؟ به فرش هایی که پرزهای آن ها نسبت به فرش های عادی بلندتر است، گفته می شود. واژه شگی shaggy یک واژه لاتین است و به معنای پشمالو و مو بلند است. فرش شگی از الیاف پلی‌استر، آکریلیک و پلی پروپیلن تهیه می شود. در برخی از انواع آن هم پشم به کار برده می شود. از این نوع فرش بیشتر در دکوراسیون‌های مدرن، فانتزی و معاصر به کار می‎رود. فرش شگی نسبت به سایر فرش‌ها دارای وزن کمتری است. زیرا در ساختار و بافت آن از الیاف کمتری استفاده شده است.

نگهداری از فرش شگی

فرش شگی پرزهای بلندی دارد. به همین خاطر امکان محبوس شدن گرد و خاک و انواع ذرات و آشغال‌های ریز در میان پرزهای بلند آن وجود دارد. پس باید در خصوص نظافت آنها رسیدگی بیشتری توجه کنید. اگر روی فرش شگی لکه چایی یا قهوه و یا هر چیز دیگر که ریخته، باید با دستمال کاغذی یا حوله تمیز شود تا از نفوذ بیشتر آن به فرش جلوگیری کند. بهتر است قبل از تمیز کردن فرش با استفاده از شامپو فرش، اول گرد و غبار آن را بگیرید و بعد لکه گیری کنید. به طور کلی برای شستشوی فرش شگی دو راه دارید؛ اینکه فرش را در خانه بشورید و یا فرش خود را به شرکت قالیشویی بسپارید.

روش های صحیح تمیز کردن فرش شگی

شستن فرش شگی به دو روش انجام می گیرد. فرش پرز بلند را می توان هم در منزل و هم در قالیشویی ها شست. انتخاب روش شستن فرش پرز بلند با خود شماست که بخواهید در منزل آن را بشورید یا به قالیشویی تحویل دهید. که در این صورت اول باید به غبارگیری و خروج گرد و غبار از فرش پرز بلند شروع کنید. ما در این قسمت از مقاله ابتدا به شستن فرش پرز بلند در منزل می پردازیم.

جارو کشی فرش شگی

جاروکشی فرش شگی - قالیشویی نوین

برای جارو کشی بهتر است فرش شگی را به پشت برگردانید به گونه ای که پرزها به سمت زمین باشد. بر روی یک سطح سخت قرار دهید تا طرف بدون پرز به سمت شما باشد. هرگز یک فرش پرزدار را از سمت پرزها جارو نکشید، زیرا این کار می تواند به بافت فرش آسیب برساند.

جارو را روی یک خط مستقیم در عرض فرش به جلو و عقب به آرامی حرکت دهید. بخش مکنده جارو قسمت زیادی از گرد و غبار را از داخل فرش بیرون میکشد و در همین حال برس جارو با ضربه های آرام، باعث ریختن آشغال ها بر روی سطح زمین می شود.

غبارگیری فرش شگی

غبارگیری فرش شگی - قالیشویی نوین

چنانچه از اندازه های کوچک تر فرش شگی در منزل خود استفاده می کنید، بهترین کار تکان دادن هفته ای یک بار آن در هوای آزاد است. از آنجایی که این دسته از فرش ها به دلیل داشتن پرزهای بلند محل مناسبی برای جمع شدن گرد و خاک و حشرات هستند با یک یا دوبار تکاندن آن ها در هوای آزاد عمر طولانی تری خواهند داشت. جهت شستن فرش پرز بلند ابتدا باید گرد و غبار روی آن را تکاند. برای انجام این کار فرش را در فضای باز بر روی بلندی آویزان کنید. سپس آن را با دست یا به وسیله قطعه چوبی با ضربه زدن می تکانیم. این روش در منازل کنونی و آپارتمان‎ها کمی دشوار است، ولی برای غبارگیری و شستن فرش پرز بلند این کار ضروری است.

استفاده از آب ولرم برای شستشوی فرش شگی

از آنجایی که بافت فرش پرز بلند از الیاف مصنوعی ساخته شده است، بهتر است از آب ولرم برای از بین بردن لکه ‎ها و شستن فرش پرز بلند و حتی شستشوی موکت استفاده کنید. استفاده از آب داغ باعث آسیب دیدن پرزهای فرش و کوتاه شدن الیاف آن می شود. برای شستن فرش پرز بلند بهتر است آب ولرم را به وسیله پارچه و با وارد کردن ضربات متعدد بر روی لکه شست و تمیز کرد.

از بین بردن لکه روی فرش شگی

در صورتی که لکه موجود در فرش پرز بلند با آب ولرم و پاره از بین نرود بهتر است از سرکه و آب برای انجام این کار استفاده نمایید. کافی است محلول رقیقی از سرکه و آب ولرم آماده کنید و به وسیله پارچه ای تمیز بر روی لکه بکشید و آن را از بین ببرید. در صورتی که استفاده از این روش نیز برای از بین بردن لکه و شستن فرش پرز بلند تأثیر نگذارد بهتر است فرش خود را به قالیشویی ببرید.

شست و شوی فرش شگی در منزل

شستن و تمیز کردن فرش شگی در منزل چندان کار سخت و دشواری نیست. چنان چه لک های بر روی فرش ریخته باشد، بهتر است ابتدا با استفاده از یک پارچه سفید چند ضربه بر روی لکه بزنید تا جذب پارچه شود. به این نکته توجه کنید که حتماً با زدن ضربه اقدام به پاک کردن لکه کنید. هرگز پارچه را به صورت چرخشی روی فرش نکشید.

چنانچه لکه موجود به وسیله پارچه و آب ولرم از بین نرفت می توانید از محلول سرکه و آب نیز برای این کار استفاده کرد. کافی است محلول رقیقی از آب ولرم و سرکه آماده کنید و با استفاده از پارچه ای تمیز و نرم لکه ایجاد شده را از بین ببرید.

شستن فرش پرز بلند در قالیشویی

اگر وقت، حوصله و فضای کافی برای شستن فرش پرز بلند در منزل را ندارید و یا به سلامت و عدم آسیب دیدگی فرش خود اهمیت می دهید، بهتر است آن به قالیشویی معتبری بسپارید. قالیشویی نوین یکی از مشهورترین و با تجربه ترین قالیشویی های تهران است. این قالیشویی با استفاده از دستگاه‎ها و تجهیزات پیشرفته و مدرن و با به کارگیری مواد شوینده معتبر و طبیعی و افراد متخصص و ماهر اقدام به شستن فرش پرز بلند نموده است. شما می توانید در صورت انجام مراحل ذکر شده و عدم موفقیت در تمیز کردن و شستن فرش پرز بلند خود به کارشناسان و متخصصین قالیشویی نوین اعتماد و اطمینان کنید و فرش خود را به بهترین نحو تمیز و پاکیزه تحویل بگیرید.

قیمت قالیشویی فرش شگی

قیمت قالیشویی فرش پرز بلند یکی از عواملی است که در زمان شستن فرش پرز بلند به آن توجه ویژه ای می شود. عوامل متفاوتی در قیمت شستن فرش پرز بلند تأثیر گذار است که در ادامه به بررسی برخی از این نکات می پردازیم. در ابتدا باید بگوییم که شستن فرش پرز بلند نسبت به شستن سایر فرش‎ها کمی دشوار تر و سخت تر است. قیمت قالیشویی بر اساس نرخ اتحادیه حساب می شود و بسته به نوع خدماتی که بر روی فرش صورت می گیرد، متفاوت و سنجیده می شود.

نوع فرش نیز بر روی قیمت قالیشویی تأثیر گذار است. به طوری که شستن فرش پرز بلند، شستن فرش دست بافت و شستن فرش ماشینی قیمت متفاوتی دارد. فرش دست بافت به دلیل با ارزش بودن، خدمات ویژه ای دارد به همین دلیل قیمت قالیشویی آن نیز متفاوت است. قیمت قالیشویی فرش پرز بلند نیز به دلیل الیاف و پرز بلندی که دارد نیاز به مراقبت و شست و شوی ویژه ای دارد. به همین دلیل بالاتر از شست و شوی فرش‎های عادی است.

به طور کلی نحوه تعیین قیمت قالیشویی به این صورت است که نرخ اصلی برای قالیشویی (دستی  ماشینی، موکت و …) توسط اصناف مشخص می شود. سپس به اتحادیه قالیشویی اعلام می گردد و بعد از آن اتحادیه نرخ را به صورت قیمت قالیشویی به اطلاع کلیه قالیشویان می رساند. عوامل تأثیر گذار بر روی قیمت قالیشویی ابعاد، نوع فرش، لکه بری‎‎های خاص (به طور مثال برای از بین بردن لکه از روی فرش پرز بلند نیاز به لکه بری خاص است)، شست و شو در محل و رفوگری می باشند.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442