شستن فرش آشپزخانه

شستن فرش آشپزخانه

یکی از دغدغه‌های بانوان خانه دار کثیف شدن فرش است؛ به خصوص فرش آشپزخانه که بیشترین وقت یک خانم در آن نقطه از خانه سپری می شود. پس برای شستن فرش آشپزخانه باید نکات ضروری را رعایت کرد تا به بافت و رنگ فرش هیچ آسیبی وارد نشود. برای شستن فرش آشپزخانه می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. یکی از روش‌های شستن فرش آشپزخانه این است که شما فرش‌هایتان را با رعایت نکات شستشو در خانه بشویید. 

روش بعدی سپردن فرش به قالیشویی است. قالیشویی نوین یکی از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات قالیشویی در تهران است که شما می توانید برای تمیز کردن انواع فرش و قالی از آن‌ها کمک بگیرید. در این مقاله از وبلاگ قالیشویی نوین می توانید با نکاتی مهم در مورد شستن فرش آشپزخانه آشنا شوید.

شستن انواع فرش های آشپزخانه

شستن هر یک از انواع فرش های آشپزخانه با هم متفاوت است. در این بخش می توانید با روش های شستن انواع فرش آشپزخانه آشنا شوید.

شستن فرش ابریشمی بلژیکی

جنس فرش ابریشمی از ویسکوز می باشد و زیر ساخت آن طبیعی و گیاهی است. وجود لاتکس در پشت فرش ابریشمی بلژیکی یکی از مزیت‌های این فرش است و موجب می شود تا فرش روی زمین تکان نخورد. بهتر است شستشوی این فرش‌ها در خانه انجام نشود، زیرا در صورت شستشوی فرش به روش نادرست ممکن است بافت فرش آسیب ببیند.

شستن فرش نخ کنف

شستن فرش نخ کنف - قالیشویی نوین

این نوع فرش‌ها از الیافت کاملاً طبیعی ساخته می شوند. برای شستن فرش آشپزخانه که از جنس کنف می باشد در خانه می توانید با یک برس محکم و نرم همراه با پودر خشکشویی آن را تمیز کنید.

شستن فرش ماشینی

فرش‌های ماشینی به خاطر الیاف مصنوعی دارای رنگ پذیری بسیار بالایی هستند. به همین علت این نوع فرش‌ها از نظر رنگ و لعاب خیلی جذاب و خیره کننده هستند. فرش ماشینی تنوع بالایی دارد و بدون پرز است. این ویژگی موجب می شود که فرش‌های ماشینی راحت تر شسته شوند. قابلیت دیگری که این فرش دارد جذب پایین رطوبت است. نکته دیگری که در مورد این فرش‌ها وجود دارد قیمت مناسب آن‌ها در بازاراست که می تواند تمام سلیقه‌ها را پوشش دهد.

برای شستن فرش آشپزخانه ماشینی باید به برچسب متصل به فرش توجه داشته باشید و بر اساس آن از مایع مناسبی استفاده کنید. در اولین مرحله از شستشوی فرش ماشینی باید گرد و غبار و آشغال‌های اضافی را با جارو برقی جمع کنید. در صورت وجود لکه می توان با سرکه و جوش شیرین در قسمتی که لکه هست آن را بشویید. اگر فرش شما کوچک است جوش شیرین را روی تمام نقاط فرش ریخته و بعد محلولی از آب و سرکه درست کنید. سپس با یک فرچه همه فرش را تمیز کنید.

مطلب چگونه به خدمات قالیشویی اعتماد کنیم را حتما بخوانید.

شستن فرش گلیمی

این نوع فرش‌ها دو نوع دسته هستند؛ دستبافت و مصنوعی. از آن جایی که فرش گلیمی دستبافت از پنبه و پشم ساخته می شود، بهتر است حتماً توسط قالیشویی شسته شود. نوع دوم فرش‌های گلیمی از الیاف مصنوعی ساخته شده اند. برای شستشوی این فرش‌ها باید آن را در جایی که شیب دارد قرار دهید و کاملاً خیس کنید. سپس آن را با شامپو فرش بشویید و در نهایت با آب ولرم آبکشی کنید.

شستن فرش کناره ماشینی

فرش‌های کناره ماشینی فرش‌های کوچکی هستند که در جلوی راهروها، فضای ورودی، راه پله ها و پای سینک ظرف شوی قرار می گیرند. برای شستشوی فرش‌هایی که در راهروها و فضای ورودی قرار می گیرند، به علت چرب نبودن فرش می توانید برای شستشو از جاروبرقی استفاده کنید. برای شستن فرش آشپزخانه کناره ماشینی که در آشپزخانه قرار دارند، می توانید از شامپو فرش استفاده کنید. سپس فرش را با آب ولرم آبکشی نمایید.

اصول شستن فرش آشپزخانه در منزل

نکات شستن فرش آشپزخانه - قالیشویی نوین

  • قبل از شستن فرش آشپزخانه باید گرد و غبار روی فرش و بین پرزها را از بین ببرید. زیرا ماندن گرد و غبار باعث چرک تاب شدن فرش می شود. پس بهترین و راحت ترین گزینه استفاده از جاروبرقی است.
  • شستشوی فرش باید با برس‌های نرم مخصوص فرش استفاده کنید. از برس‌های زبر و خشن برای شستن فرش آشپزخانه استفاده نکنید. زیرا به بافت فرش آسیب زیادی می رسانند.
  • برای شستشوی فرش بهتر است محلول مورد نظر را با آب ولرم تهیه کنید. زیرا آب داغ باعث می شود تار و پود فرش از بین برود و آب سرد قدرت پاک کنندگی ندارد.
  • اکثر فرش‌ها دارای برچسب هستند. قبل از شستشوی فرش باید به آن توجه کرد و بر اساس آن باید شامپو یا پودر مورد نظر را انتخاب کنید. بهتر است از شامپوهایی که فاقد جوهر هستند و درصد اسیدی پایینی دارند استفاده کنید.
  • فرش‌هایی که در آشپزخانه قرار دارند به دلیل رفت و آمد زیاد و وجود چربی‌های پروتئینی و ریختن ضایعات غذا بهتر است با پودر یا مایع قوی شستشو شوند و از شستن این فرش‌‌ها با آب ولرم جدا خودداری شود.
  • بهتر است بعد از شستن فرش آشپزخانه آن را در فضای آزاد پهن کنید و در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار ندهید زیرا باعث تغییر رنگ در فرش می شود.

بیشتر بدانید: چه فرش اشپزخانه ای بخرم؟

شستن فرش آشپزخانه در قالیشویی

بهتر است در آشپزخانه از فرش‌هایی که دارای تار و پود و پرز بلندی هستند استفاده نکنید زیرا شستشوی آن بسیار دشوار است. استفاده از فرش‌های فانتزی بهترین گزینه برای آشپزخانه است. زیرا فاقد تاروپود است و از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار می باشد و به خاطر ساختاری که دارد چروک نمی شود و استقامت فوق العاده بالایی دارد. قالیشویی نوین یکی از معتبرترین قالیشویی‌های تهران است که شما می توانید شستشوی انواع فرش‌های ماشینی و دستی خودتان را با خیال راحت به آن واگذار کنید.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
Call Now Buttonتماس 1442