شستشوی پرده زبرا

پرده‌ها یکی از وسایلی هستند که در منازل به کار می‌روند و جلوه‌ای خاص به محیط می‌بخشند و دارای انواع مختلفی می‌باشند. شاید هزاران مدل مختلف پرده وجود داشته باشد که پرده زبرا یکی از انواع آن است. پرده‌های زبرا نوع مدرن و جدید از پرده‌ها هستند که همانند سایر پرده‌های پارچه‌ای پس از مدتی استفاده دچار آلودگی و کثیفی می‌شوند. اما با توجه به نوع بافت و ساختاری که دارد شاید برای خیلی از افراد شستشوی پرده زبرا معضلات و مشکلاتی را به همراه داشته باشد. شستشوی پرده روشی است که شاید تمامی افراد با آن آشنایی داشته باشند و از دیر باز یکی از دغدغه‌های افراد به حساب می‌آمده است.

با این حال شستن پرده زبرا کمی متفاوت از شستشوی پرده‌های عادی است. به این منظور روش‌هایی برای شستشوی آن در منزل وجود دارد که در ادامه و متن این مقاله مطرح می‌کنیم؛ اما در صورت نداشتن وقت و مهارت کافی و لازم می‌توانید از یک قالیشویی معتبر و شناخته شده که به عنوان بهترین قالیشویی می‌شناسید کمک بگیرید.

تمیز کردن پرده زبرا

شستشوی پرده زبرا به گونه‌ای است که باید با مهارت و دقت زیادی صورت بگیرد، زیرا نمی‌توان آن را همانند سایر پرده‌ها درون لباسشویی انداخت. پس بهتر آن است تا از یک قالیشویی معتبر برای انجام این کار کمک بگیرید. ما در این مقاله از وبلاگ قالیشویی نوین تلاش کردیم تا نکاتی در خصوص شستن پرده زبرا در اختیار شما قرار دهیم تا شما عزیزان در مواقع نیاز بتوانید با مطالعه مطالب آن عملکرد بهتری را تجربه کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شستن پرده زبرا

پرده‌ها یکی از وسایلی هستند که در معرض آلودگی و کثیفی قرار می‌گیرند و تمیز نکردن به موقع آن‌ها سبب ایجاد جلوه‌ای زشت و بد در منزل می‌گردد. شستن فرش زبرا با توجه به نوع ساختار و آهار و بافتی که دارد نسبت به شستشوی سایر پرده متفاوت است. نحوه شستن پرده زبرا به گونه‌ای است که نیاز به مهارت و کمی تخصص دارد تا به بافت پرده آسیبی وارد نشود.

این پرده‌ها از تور و پارچه تولید می‌شوند و به صورت موازی و عمود بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند. نوع ساخت و نحوه قرار گیری این پرده‌ها سبب جذب و نشستن آلودگی بر روی آن می‌شود. شستن پرده زبرا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سعی کنید این کار را به صورت هفتگی یا نهایتاً ماهانه انجام دهید. این روند از تجمع گرد و غبار و آلودگی بر روی پرده خود جلوگیری می‌کند.

زیرا در صورت تمیز کردن آن به صورت هفتگی یا ماهانه دیگر نیازی به شستشوی پرده به صورت فصلی و تخصصی نیست. همچنین عدم تمیز کردن پرده زبرا مشکلات فراوانی از جمله بروز آلرژی و حساسیت را در افراد افزایش می‌دهد به آن جهت که آلودگی‌ها و گرد و غبار را در خود نگه می‌دارد. تجمع آلودگی و گرد و غبار به مدت طولانی در پرده زبرا موجب تغییر رنگ و آسیب به بافت پرده نیز می‌گردد.

پس بهتر است این کار را به صورت همیشگی و برنامه ریزی شده انجام دهید. برای شستن پرده زبرا روش‌های مختلفی وجود دارد که با کمی مهارت و کسب آگاهی می‌توانید به راحتی آن را انجام داده و پرده زبرا خود را تمیز کنید.

شستشوی پرده زبرا

طریقه شستشوی پرده زبرا

برای شستن پرده زبرا در منزل می‌توانید از روش‌های مختلفی کمک بگیرید که کاربردی‌ترین و متداول‌ترین آن استفاده از بخارشوی و همچنین استفاده از شامپو فرش و محلول‌های شوینده است که توسط یک اسفنج می‌توانید از آن استفاده نمایید. اما نکته‌ای که پیش از انجام شستن باید به آن توجه کنید این است که ابتدا باید پرده زبرا را تا نهایت و انتهای آن باز کرده و به وسیله جارو برقی یا یک دستمال سطح پرده را از دو طرف آن ( هم رو و هم زیر پرده) گردگیری کرده و از گرد و خاک پاک کنید.

سپس می‌توانید از روش‌های ذکر شده اعم از به کارگیری از بخارشوی و یا استفاده از شامپو فرش و محلول شوینده استفاده نمایید. در ادامه به بررسی بیشتر و چگونگی استفاده از این موارد و طرز شستن پرده زبرا می‌پردازیم.

نحوه تمیز کردن زبرا به وسیله بخارشوی

برای استفاده از بخارشوی در شستن پرده زبرا، در ابتدا پرده را به وسیله جارو برقی خوب گردگیری می‌کنیم. سپس به وسیله بخارشوی از قسمت بالا به پایین پرده را به آرامی و با دقت می‌شوییم. برای انجام این کار باید به درجه حرارت و بخار دستگاه توجه کنید تا به بافت پارچه و پرده آسیبی وارد نشود.

طرز شستشوی پرده زبرا با استفاده از شامپو فرش و محلول شوینده

برای شستشوی پرده زبرا به وسیله شامپو فرش یا محلول شوینده، ابتدا مقداری از شامپو فرش یا محلول را در ظرفی ریخته و در آب حل می‌کنیم تا محلول به خوبی رقیق شود. سپس در مرحله دوم توسط اسفنج یا دستمالی تمیز مقداری از محلول را بر می‌داریم و بر روی سطح پارچه و پرده خود می‌کشیم. برای انجام این کار به دو عدد اسفنج یا دستمال احتیاج داریم تا یکی را به محلول یا شامپو فرش آغشته کرده و بر روی پرده بکشیم و با اسفنج و دستمال دیگری که تمیز است، پرده را پاک و آبکشی کنیم.

برای این کار دستمال یا اسفنج تمیز را مقداری نمدار می‌کنیم. سپس محلول یا شامپو فرش کشیده شده بر روی پرده را به آرامی پاک و تمیز می‌کنیم. به این نکته توجه داشته باشید که محلول بیش از اندازه رقیق نباشد. زیرا در غیر این صورت تمیز کردن آن از پرده کمی مشکل می‌شود. چنانچه با فرآیند شستشوی پرده زبرا در خانه ندارید آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌شود از خدمات قالیشویی برای این کار کمک بگیرید.

نحوه شستن پرده زبرا

جمع بندی نهایی

همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم تمیز کردن پرده زبرا کمی متفاوت از شستشوی پرده عادی است و این امر به دلیل ساختار و نوع بافت این پرده‌ها است. شستشوی پرده زبرا باید به صورت مداوم و هر چند ماه یک بار انجام گیرد تا از خرابی بافت پرده جلوگیری شود.

نحوه تمیز کردن پرده زبرا به گونه‌ای است که می‌توانید به وسیله بخار شوی و یا اسفنج و شامپو فرش آن را تمیز نمایید. با توجه به وجود آهار و بافت این نوع پرده بهتر است از آگاهی و مهارت بالایی برخوردار باشید. هم‌چنین می‌توانید برای انجام این کار می‌توانید از متخصصین و افراد ماهر کمک بگیرید. قالیشویی نوین یکی از قالیشویی‌های معتبر و شناخته شده در تهران است که می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد.

این شرکت با به کارگیری افرادی ماهر و متخصص و استفاده از دستگاه‌های پیشرفته اقدام به ارائه خدمات مختلفی نظیر شستشو، رفوگری، دارکشی فرش دستباف و …. فرش‌ها و قالی‌ها و همچنین شستشوی پرده‌ها و علی الخصوص شستن پرده زبرا به مشتریان خود می‌نماید. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت‌ها با همکاران ما در قالیشویی نوین تماس حاصل فرمایید. همکاران متخصص این شرکت در صورت تمایل شما، خدمات دیگری همانند مشاوره برای راهنمای خرید پرده نیز برای شما در نظر گرفته‌اند که می‌توانید از راهنمایی‌های آن‌ها بهره‌مند شوید.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمیترین
جدیدترین رای بیشتر
نظرات
مشاهده همه نظرات
سیما

سلام برای شستن پرده حریر بهترین راه کدومه؟

2
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442