نکات شستشوی فرش با اصول مذهبی

برای ادیان مختلف خط قرمزهایی وجود دارد. در دین اسلام باید با مفاهیمی مانند نجس یا پاک بودن آشنا شد. هیچ فردی نمی‌تواند ادعا کند که همیشه فرشی عاری از هرگونه آلودگی و نجاست دارد. فرش‌های خانه به میزان استفاده‌ای که از آن‌ها می‌شود در طول سال کثیف می‌شوند. اما آلوده شدن با نجس شدن مفهوم متفاوت‌تری دارد. آلودگی و کثیفی فرش‌ها در طول سال با دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. بسته به آب و هوای شهری که در آن زندگی می‌کنید، وجود حیوانات خانگی، میزان استفاده و رفت و آمد بر روی فرش، نحوه مراقبت از فرش و … می‌تواند میزان آلودگی فرش شما متفاوت باشد.
اما نجاست با آلودگی تفاوت دارد، فرش شما به وسیله خون و ادرار نجس می‌شود که امروزه در قالیشویی هم لکه زدایی می‌شود و هم اثرات نجاست از روی آن حذف می‌شود. 
با تکیه بر قالیشویی معتبر میتوان مطمئن بود که رفع نجاست ادرار از مبل و فرش به طور صحیح انجام میشود.
ما در این مقاله نکاتی را به شما می‌گوییم. اما باید توجه داشته باشید که این نکات به صورت کلی است. در هر صورت شما باید طبق نظریه مرجع تقلید خودتان پیش بروید.

شستشوی فرش با اصول مذهبی در قالیشویی

نماز خواندن بر روی فرشی که نمی‌داند کدام قسمت از آن نجس شده، قبول نمی‌شود. حتی اگر این فرش را در فضای باز و زیر نور خورشید پهن کرده باشید باز هم عامل نجاست آن برطرف نمی‌شود. برای رفع این موضوع لازم است فرش به صورت کامل و با رعایت اصول مذهبی شستشو داده شود.
موضوعی که در قالیشویی‌های پایبند به شستشوی مذهبی هستند، نوع آبکشی فرش است. همان طور که توصیه شده فرش نجس باید 3 بار آبکشی شود. این کار در قالیشویی‌هایی که فرش شما را با اصول مذهبی شستشو می‌دهند رعایت می‌شود.
خون و ادرار علاوه بر این که نجس تلقی می‌شوند، لکه‌هایی هم بر روی فرش بر جای می‌گذارند. برای لکه زدایی لکه‌های خون و ادرار باید روش‌های اصولی بر طرف کردن آن را بدانید. قالیشویی‌ها با وجود نیروهای مجرب بر این امر به خوبی تسلط دارند. آن‌ها می‌دانند هر لکه‌ای با چه روشی باید رفع شود.
علاوه بر این برای شستشوی فرش باید توسط آب کر انجام شود. حجم آب کر در اسلام برابر یک مکعب با ابعاد سه وجب و نیم است.

شستشوی فرش با اصول مذهبی در خانه

در صورت نجس شدن فرش خانه شما، امکان خواندن نماز بر روی آن را نخواهید داشت. در دین اسلام محل اقامه نماز باید عاری از هر گونه نجاسات و آلودگی‌ها باشد. تمیز نگه داشتن فرش‌ها در صورتی که در خانه یک کودک هم داشته باشید کار سختی است. اما برای پاکسازی فرش‌های نجس شده می‌توانید خودتان در خانه اقداماتی را انجام دهید.
در صورتی که امکانات و شرایط شستشوی فرش را داشته باشید. این کار معمولا در خانه‌های آپارتمانی امروزی شدنی نیست. اما اگر امکانات و شرایطش را داشته باشید خودتان می‌توانید دست به کار شوید.
برای این منظور لازم است بر روی قسمتی از فرش که نجس شده، 3 مرتبه آب بریزید. بعد از هر بار آب ریختن باید فرش چلانده شود تا آبی که بر روی آن ریختید، از داخل تار و پود خارج شود.
ممکن است تصور کنید که فرش نجس را در آفتاب پهن کنید، تمیز می‌شود. اما باید بدانید که فرش نجس شده با قرار گرفتن در زیر نور خورشید باز هم نجس است.
به خاطر داشته باشید که شستشوی فرش در خانه و توسط خودتان علاوه بر زحمت بسیاری که دارد، احتمال تمیز نشدن و باقی ماندن لکه‌ها بر روی فرش شما را زیاد می‌کند. بنابراین بهتر است برای این کار از خدمات قالیشویی‌ های معتبر انجام شود.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
Call Now Buttonتماس 1442