بهترین روش شستشوی فرش چیست؟ مواد شیمیایی یا بخار آب؟

بهترین روش شستشوی فرش چیست؟ و روش‌های تمیز کردن فرش چیست؟ این سوالات بارها از متخصصین ما در قالیشویی نوین پرسیده شده است؛ و ما هم توضیح داده‌ایم که به موارد متعددی بستگی دارد. اما در این مطلب می‌خواهیم به صورت دقیق‌تر بررسی کنیم و ببینیم کدام روش برای شستشوی فرش و موکت مناسب‌تر است. استفاده از مواد شیمیایی یا بکار بردن بخاطر آب داغ؟ باید بگوییم که هر دو روش طرفداران و منتقدان بسیاری دارند. بنابراین تنها راه انتخاب مناسب برای فرش شما، بررسی هر دو روش و پیدا کردن آنچه که شما به آن نیاز دارید، است. تنها در این صورت است که شما می‌توانید یک تصمیم آگاهانه و خوب برای تمیز کردن فرش‌های خود بگیرید.

بهترین روش شستشوی فرش با بخار یا مواد شیمیایی؟

شستشوی فرش با بخار آب داغ به عنوان پاک کننده عمیق شناخته شده است. به همین دلیل است که تنها روش تمیز کردن فرش شناخته شده که می‌تواند حداقل 97 درصد از خاک و باکتری‌های فرش را از بین ببرد. این روش تنها روشی است که تمام فرش را تا پایین‌ترین لایه بطور کامل تمیز می‌کند. در نتیجه شستشوی فرش با بخار آب برای لکه‌بری بسیار محبوب است.

اما هنگامی که صحبت از شستشوی فرش می‌شود، توانایی تمیز کردن عمیق تنها یک مورد مهم است. از آنجا که در تمیز کردن با بخار از آب گرم با دمای بسیار بالا استفاده می‌شود؛ خشک شدن فرش می‌تواند طولانی‌تر شود. بسته به اینکه سیستم استخراج پاک کننده چقدر خوب است و فرش چقدر ضخیم است، این زمان می‌تواند 45 دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. در بعضی موارد ما شاهد آن بوده‌ایم که پس از یک روز فرش‌ها هنوز هم مرطوب بودند. پس اگر به سرعت به اتاق خود نیاز دارید، ممکن است بخواهید از روش دیگری برای تمیز کردن فرش خود استفاده کنید.

همانطور که از نامش بر می آید، شستشوی شیمیایی شامل استفاده از یک راه حل شیمیایی برای حذف آلودگی‌ها از فرش شما می‌شود. برخی از این راه حل‌ها شامپوهای خشک هستند. اگر چه این اصطلاح به آسانی استفاده می‌شود؛ اما آنها در واقع کاملا خشک نیستند. هرچند از آب قابل بسیار کمتری نسبت به تمیز کردن با بخار استفاده می‌کنند. این مسئله به این معنی است که فرش‌هایی که با مواد شیمیایی تمیز می‌شوند عموما زودتر خشک می‌شوند.

همانطور که در روش شستشو با بخار، زمان خشک شدن تنها موضوع مورد توجه نیست. از آنجا که راه حل‌های شیمیایی تنها در لایه های بالای فرش کار می‌کنند؛ تقریبا به طور کامل برای درمان لکه های عمیق ناکارآمد هستند. همچنین تمایل به جابجایی مواد شیمیایی در فرش شما وجود دارد. به این معنی که شما و خانواده‌تان می‌توانید در معرض این مواد شیمیایی قرار بگیرید. پس باید اطمینان حاصل کنید که به طور کامل متوجه هستید که مواد شیمیایی مورد استفاده برای شستشوی فرش چیست و چه مضرات احتمالی‌ای دارد.

در واقع برای افرادی که دچار حساسیت به مواد شیمیایی هستند؛ طبیعتا استفاده از روش بخار عاقلانه‌تر است.

در واقع روش انتخابی شما بستگی به نیازهای خاص شما و نگرانی‌های شما در مورد استفاده از مواد شیمیایی دارد. امتیازاتی برای هر دو طرف، بخار یا شیمیایی وجود دارد. هزینه‌ها می‌تواند متفاوت باشد. و به همین دلیل باید عوامل دیگری را نیز در نظر بگیرید.

البته در هر صورت، اگر یک محصول یا خدمات قابل اعتماد را انتخاب کنید؛ می‌توانید اطمینان حاصل کنید که در هر دو صورت، نتایج خوبی داشته باشید. در این زمینه می‌توانید از دوستان و همسایگان خود که از آن محصولات و خدمات استفاده می‌کنتد بپرسید. این بهترین راه برای پیدا کردن یک کارخانه قالیشویی معتبر یا یک پاک‌کننده فرش است.

فرش شما می تواند اولین تصور ایجاد شده قوی از خانه و یا دفتر شما نظر میهمانان خانه شما باشد. بنابراین مطمئن شوید که فرش‌ها را به خوبی نگهداری و تمیز می‌کنید. تحقیق خود را انجام دهید و ببینید آیا تمیز کردن بخار یا شیمی برای شما مناسب است یا خیر. در نهایت، شما قادر خواهید بود از فرش های تمیز لذت ببرید و این چیزی است که انتظارش را دارید. اگر سوال بیشتری در ذهن‌تان باقی مانده است، ما در قالیشویی نوین می‌توانیم به آنها پاسخ دهیم، برای گرفتن مشاوره از متخصصان و کارشناسان ما در مراکز مختلف می توانید با شماره تلفن قالیشویی ۰۲۱۱۴۱۴۲ تماس حاصل نمایید و از خدمات قالیشویی ما استفاده کنید.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442