راهنمای خرید فرش دستباف

راهنمای خرید فرش دستباف و نکات مربوط

فرش دستباف یک کالای گران‌قیمت و لوکس است؛ که استفاده از آن در زیبا، دلنشین و گرم کردن هر محیطی نقش اساسی دارد. اما خرید این کالا نیازمند شناخت ویژگی‌های فرش دستباف و انتخابی درست است. اگرچه گفتیم فرش‌های دستباف همگی ارزشمند هستند؛ اما در میان خود نیز در رنج‌های قیمتی متنوعی تولید می‌شوند.
در این نوشته وب‌سایت قالیشویی نوین می‌خواهیم چند نکته مهم را که بهتر است هنگام خرید فرش دستباف در نظر داشته باشید، با شما در میان بگذاریم.

اندازه را رعایت کنید.

اگرچه در گذشته‌ای نه چندان دور مد بر این بود که تمام کف خانه را با فرش بپوشانند. اما امروزه با توجه به بالا رفتن کیفیت کفپوش‌ها، بهترین تصمیم خرید فرش‌ها و قالیچه‌هایی است که تمام فضای خانه را در بر نگیرد. این موضوع کمک می‌کند که با قیمت مناسب‌تری، بتوانید فضایی زیباتر را بیافرینید.
در این زمینه فاصله حدود 50 تا 70 سانتیمتری از حاشیه را در نظر داشته باشید. اگر فرش زیر مبلمان قرار دارد؛ بهتر است تا میانه پایه‌های مبل جلو برود. و اگر فرش را برای زیر میز نهارخوری می‌خرید؛ بهتر است حاشیه‌ای نیم متری از اطراف میز را نیز پوشش دهد.

جنس و بافت فرش را در نظر بگیرید.

بسته به مکانی که قصد دارید از فرش در آن استفاده کنید جنس و بافت فرش از اهمیت بسیاری برخوردار است. به عنوان مثال برای فضاهایی که در آن دائما در رفت و آمد هستید؛ استفاده از فرش‌های با بافت ظریف و جنس ابریشمی با رنگ روشن یک اشتباه بزرگ است. این فرش‌ها را بهتر است در فضاهای کم رفت و آمد پهن کنید تا به خوبی زینت بخش فضای شما باشند.

سلامت فرش را بررسی کنید.

در بازار خرید فرش دستباف نمونه‌های دست دوم نیز به وفور یافت می‌شود. در مورد فرش دستباف مهم‌تر از نو یا دست دوم بودن آن، سلامت فرش است. در زمینه سلامت فرش بیش از هر چیز پوسیده نبودن آن و رفو نشدن آن مهم است. ساده‌ترین راه نیز بررسی دقیق پشت فرش است. پوسیدگی و جای رفو به طور معمول از پشت فرش به راحتی قابل پیدا کردن است. بخش‌های رفو شده به طور معمول در حاشیه فرش قرار دارند؛ و مقداری سفت‌تر و زمخت‌تر از بخش‌های دیگر هستند. پوسیدگی فرش دستباف نیز از میزان انعطاف‌پذیری آن قابل بررسی است. اگر پشت فرش بیش از حد سفت و خشک است؛ و با تا کردن مانند شکستن کارتن واکنش نشان می‌دهد؛ اصلا بعید نیست که با یک فرش پوسیده روبرو باشید.

کیفیت بافت را فراموش نکنید.

فرش‌های دستباف از کیفیت بافت گوناگونی برخوردارند. دستباف بودن به معنای آن نیست؛ که همه آنها دارای رج شمار بالا و در اوج ظرافت هستند. پس حتما به کیفیت و نوع بافت توجه کنید. تعداد رج شمار و میزان گره را از فروشنده بپرسید. طبیعتا هرچقدر این عدد بیشتر باشد، فرش شما از ظرافت بیشتری برخوردار است. همین‌طور برای اینکه از کیفیت بافت مطمئن شوید؛ بهتر است پشت فرش را بررسی کنید. فرشی که خوب بافته شده باشد، دارای خطوط منظم تار و پود است. در نتیجه بخشی از آن فشرده و بخش دیگر دارای فضای خالی نیست. به‌طور کلی پشت فرش باید کاملا یک‌دست باشد. همچنین عمق کم یا زیاد فرش دلیل بر ظرافت آن نیست. بلکه بهتر است بررسی کنید که قیچی زدن فرش منظم بوده باشد؛ و بخش های مختلف آن موج نداشته باشد.

طرح فرش را با توجه به فضا انتخاب کنید.

هر فضایی با طرح خاص خود هماهنگ است. به عنوان مثال در محیط‌های با طراحی کلاسیک، فرش‌هایی با طرح لچک و ترنج مناسب هستند. در حالی که در طراحی‌های مدرن، فرش هایی با طراحی هندسی جذاب هستند. البته در این زمینه همه چیز تا حدود زیادی سلیقه‌ای است.

از خدمات قالیشویی نوین شستشوی حرفه ای فرش های دستباف و ابریشم می باشد. برای شستشوی فرش های دستباف و همچنین شستشوی موکت خود با یکی از شعبه های کارخانه قالیشویی نوین، نزدیک به محل سکونت خود، تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن از تمامی خدمات حرفه ای شستشوی مجموعه نوین بهره مند شوند.

1 1 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
Call Now Buttonتماس 1442