مشکلات شستشوی فرش در خانه

بسیاری از افراد تصور می‌کنند فرشی را که به دست خودشان شستشو دهند نظافت بیشتری برای آن رعایت می‌شود. امروزه با پیشرفت دستگاه‌های شستشوی فرش در قالیشویی‌ ها فرش‌ها در نهایت تمیزی به مشتری تحویل داده می‌شود. همچنین اگر فرش خانه خود را به دست قالیشویی مطمئنی بسپارید، نگران آسیب دیدگی آن نمی‌شوید. ما در این مقاله مشکلات شستشوی فرش در خانه و توسط خودتان را به شما می‌گوییم.
در وهله اول شما باید برای شستشوی فرش فضای مناسبی داشته باشید. بعد از شستشو فرش و قالی شما مدتی را برای خشک شدن نیاز دارد. فضایی که فرش برای خشک شدن قرار می‌گیرد کمی حساس است. اما چرا این مرحله حساس است؟ در هنگام خشک شدن فرش به دلیل رطوبتی که دارد، بافت آن محل مناسبی برای زندگی و رشد حشرات و میکروب‌ها می‌شود. به همین دلیل لازم است فضای مناسبی برای خشک شدن فرش‌ها در نظر بگیریم تا آلودگی را به خود جذب نکند.
اما پس از شستشو ممکن است شاهد تغییر شکل ظاهری در فرش شویم. این تغییر ظاهری می‌تواند پخش شدن رنگ‌های فرش در هم شود یا بافت فرش را خشن و زبر کند. در کارخانجات قالیشویی استفاده از مواد شوینده مخصوص از بروز چنین مشکلی جلوگیری می‌کند. حتی نحوه شستشو فرش ماشینی با فرش دستباف متفاوت است تا شما با خیال راحت تری فرش خود را در اختیار آن‌ها برای نظافت بگذارید.

با چه مشکلاتی مواجه می‌شویم؟

شستشوی فرش‌ها می‌تواند آسیب جدی به جسم ما بزند. فرش‌ها به تنهایی خود دارای وزن سنگینی است. البته این موضوع بستگی به اندازه آن هم دارد. اما اگر آب به داخل بافت آن نفوذ کند این سنگینی بیشتر از قبل هم می‌شود. فکرش را بکنید اگر قرار باشد فرش را در خانه توسط خودتان شستشو دهید، باید سنگینی وزن آن را تحمل کنید. بتوانید آن را بلند و برای خشک شدن جابجا کنید، فشاری که به ستون فقرات شما وارد می‌شود ممکن است غیر قابل جبران باشد.
البته زندگی در آپارتمان‌های امروزی محدودیت‌های خاص خودش را هم دارد. در یک آپارتمان 5 طبقه اگر هر شخصی بخواهد در هر زمان که دلش خواست فرش‌های خود را در حیاط یا پشت بام شستشو دهد، بی‌نظمی در ساختمان جاری می‌شود.
معمولا این موضوع در گذشته بیشتر به چشم می‌خورد. خانه‌های شخصی که دارای حیاط بودند، اهالی منزل تصمیم به شستشوی فرش می‌گرفتند. آن زمان‌ها، کسب و کار قالیشویی‌ها مانند امروز با اهمیت نبود. امروزه با وجود قالیشویی‌های معتبر در سطح شهر و ثبت سفارش آنلاین قالیشویی ، باز هم عده‌ای ترجیح می‌دهند فرش و قالی خود را در خانه شستشو دهند.

برخی دیگر از مشکلات شستشوی فرش در خانه

شستشو در کارخانجات قالیشویی توسط کارشناسان با تجربه انجام می‌شود. آن‌ها به خوبی می‌دانند که هر فرشی را با توجه به جنس الیاف و نوع بافت چگونه شستشو دهند تا آسیبی به بافت و ظاهر آن نرسد. اما زمانی که فرش را در خانه شستشو می‌دهید تنها به شامپو فرش یا مواد شوینده دیگر اکتفا می‌کنید. بسیاری از موادهای شوینده آسیب زیادی به بافت و رنگ فرش می‌رساند.
بسیاری از بانوان برای تمیز کردن فرش، در ساختمان از همین روش استفاده می‌کنند. یعنی با یک اسفنج نرم و محلول شامپو فرش، آن را تمیز می‌کنند. در این روش فرش شما برای مدتی مرطوب باقی می‌ماند و تا زمان خشک شدن ممکن است بخش دیگری آلودگی را به خود جذب کند. با این کار فرش شما بوی نامطبوعی به خود می‌گیرد و شما را مجبور می‌کند تا بار دیگری فرش خود را بشویید.
اما این پایان دردسر نیست، در بسیاری از موارد بعد از شستشوی فرش لاکی و انواع دیگر فرش متوجه می‌شوید که رنگ‌های فرش بر روی هم تاثیر گذاشته‌اند و بخشی از زیبایی فرش شما از دست رفته است. نحوه شستشوی هر فرشی با هر فرش دیگر متفاوت است و این موضوع را کارشناسان قالیشویی نوین به خوبی می‌دانند.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
Call Now Buttonتماس 1442