دلایل تغییر رنگ پارچه مبل پس از شستشو

شستشوی مبل یک امر ضروری است زیرا این وسیله یکی از پرکاربردترین لوازم خانه است. تغییر رنگ پارچه مبل به خصوص در اثر استفاده طولانی هم یک موضوع عادی است. اگر با روش‌های شستشو، نگهداری و محافظت آشنا باشید، بهتر می‌توانید از این وسیله خانگی مهم نگهداری کنید. ما در این مقاله به بررسی دلایل تغییر رنگ پارچه و راهکارهای آن می‌پردازیم.

چرا رنگ پارچه مبل تغییر می‌ کند؟

گاهی به دلایل مختلف، رنگ پارچه مبل تغییر می‌کند که باعث ناخشنودی صاحب خانه می‌شود. علل مختلفی برای این موضوع وجود دارد. اول از همه اینکه استفاده طولانی مدت، باعث تغییر رنگ خواهد شد. در صورتی که مدت‌های طولانی از خرید مبل گذشته و از آن هم زیاد استفاده می‌کنید، می‌تواند باعث تغییر رنگ پارچه شود. بنابراین توصیه می‌کنیم تا اگر از آن دست خانواده‌های پرجمعیت یا اهل رفت و آمد هستید، حتما از روکش مبل استفاده کنید. در ادامه دیگر دلایلی که باعث تغییر رنگ مبل می‌شوند را با هم مرور می‌کنیم.

پارچه بی کیفیت

استفاده از پارچه بی‌کیفیت در ساخت مبل یکی دیگر از دلایلی بوده که باعث می‌شود تا رنگ آن در اثر کمی استفاده تغییر کند. گاهی اوقات افراد شکایت می‌کنند که خانواده کم جمعیتی هستند و از مبل هم استفاده چندانی نمی‌کنند اما بعد از چند ماه پارچه‌ها تغییر رنگ داده است. در این صورت تنها علتی که برای این مشکل می‌توان پیدا کرد، استفاده از پارچه‌های بی‌کیفیت و نامرغوب است.

بودن در معرض نور خورشید

از مهم‌ترین علل تغییر رنگ پارچه می‌توان به در معرض نور خورشید بودن اشاره کرد. بنابراین اگر مبلمان را برای محیط‌هایی مانند بالکن یا حیاط می‌گیرید، باید هنگام خرید به این نکته دقت کنید. در ثانی حتما در زمان‌هایی که استفاده نمی‌کنید یک پارچه نخی روی آن بیندازید. با این کار عمر پارچه و رنگش بیشتر خواهد شد.

شستشوی غیر اصولی

شستشوی مبل به روش غیر اصولی هم می‌تواند باعث بروز رنگ رفتگی شود. اگر برای شستشو به سراغ شوینده‌های قوی بروید، احتمال از بین رفتن یا تغییر رنگ را باید بدهید. یک مساله مهم دیگر این است که حتما برای شستشو به یک قالیشویی یا مرکز معتبر مراجعه کنید.

رنگ و اسید مواد غذایی

مشکل بعدی که به مرور رنگ پارچه را به کلی تغییر می‌دهد، رنگ و اسید مواد غذایی است. مواد غذایی رنگی مانند زردچوبه یا اسیدی مانند آبلیمو و سرکه می‌توانند رنگ پارچه را تغییر دهند. در نتیجه خانواده‌های بچه‌دار باید حتما از یک روکش برای صندلی‌های مبل استفاده کنند تا دیگر نیازی به شستشوی مبل هم نباشد.

روش های شستشوی مبل بعد از تغییر رنگ پارچه

روش‌های مختلفی هم برای شستشوی مبل بعد از تغییر رنگ پارچه وجود دارد. با این حال انتخاب بهترین روش بستگی به جنس پارچه دارد.

استفاده از لکه‌بر‌هایی مانند شامپو فرش هم می‌تواند بعد از تغییر رنگ پارچه مبل، آن را برطرف کند. کمی شامپو فرش را با آب ولرم مخلوط کرده و با یک ابر روی مبل بکشید. هم لکه پاک شده و هم مانع از تغییر رنگ می‌شوید. فقط دقت کنید که به سرعت باید این کار را انجام دهید.

ترکیب جوش شیرین و آب گرم می‌تواند رنگ گرفتگی پارچه را برطرف کند. می‌توانید کمی جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و روی لکه اسپری کنید. سپس با یک دستمال نخی خیس روی آن را بکشید. هنگامی که لکه به طور کامل پاک شد، وقت آن بوده که با یک دستمال نخی خشک مجددا روی آن بکشید.

یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌ها، مراجعه به قالیشویی است. قالیشویی با استفاده از دانش، مواد اولیه و تجهیزات مناسب، مبل شما را طوری شستشو دهد که پارچه‌ها تغییر رنگ ندهند. همچنین می‌توانید از گزینه شستشو در محل استفاده کنید تا در لحظه مبلمان در دسترس شما باشد.

شستشوی پارچه مبل

چگونه مانع تغییر رنگ پارچه مبل شویم؟

برای اینکه مانع تغییر رنگ پارچه مبل شویم، باید یک سری نکات را رعایت کنیم. اول اینکه هنگام خرید به سراغ پارچه مبل‌های روشن نروید. این کار تا حدودی مانع از تغییر رنگ می‌شود زیرا پارچه‌های تیره‌تر کیفیت بالاتری در مقابل مواد خوراکی و رنگ‌ها دارند.

همچنین حتما روی مبل‌ها روکش داشته باشید. به خصوص اگر کودک خردسال دارید، این کار مانع از ریختن مواد غذایی و نوشیدنی روی آن می‌شود. اگر هم قصد ندارید از روکش استفاده کنید، بهتر است اجازه ندهید که روی مبل مواد خوراکی میل شود.

یک روش دیگر هم لکه‌بری سریع است. اگر قصد دارید تا از پارچه‌های مبلمان خود مراقبت کنید،‌ حتما بعد از لکه شدن به سرعت دست به کار شوید. تمیز کردن کثیفی‌ها وقتی هنوز تازه هستند، سریع‌تر انجام شده و اثر کمتری بر جای می‌گذارد.

روش تضمینی برای تمیز شدن پارچه مبل

با همه این موارد تضمینی‌ترین روش برای تمیز شدن پارچه، شستشوی مبل به شکل اصولی است. اصولی‌ترین روش هم مراجعه به قالیشویی نوین خواهد بود. با سفارش انلاین قالیشویی می‌توانید از خدمات، در محل استفاده کنید. همچنین مطمئن باشید که بر تمام مراحل شستشو نظارت دارید. در صورتی هم که مایل باشید تا علاوه بر مبل، فرش‌ها هم تمیز شوند می‌توانید از خدمات شستشوی نوین استفاده کنید. برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره تلفن 1442 تماس بگیرید.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442