نکاتی که قبل از خرید مبل باید به آنها توجه کنید

خرید مبل یکی از مراحل مهم برای شروع زندگی است. بیشتر افراد در ابتدای ازدواج و نقل مکان به خانه شخصی خود مبلمانی را خریداری کرده و تا سال‌ها از همان استفاده می‌کنند. به همین دلیل اهمیت دارد که از همان ابتدا کالای باکیفیتی را خریداری کنید که عمر آن طولانی باشد. علاوه بر موضوع خرید، نگهداری از مبلمان هم اهمیت زیادی دارد. اگر به صورت مداوم شستن مبل را انجام دهید، عمر آن طولانی‌تر می‌شود. پس همراه ما باشید تا به بررسی مهم‌ترین نکات قبل از خرید مبل بپردازیم.

توجه به متراژ منزل

توجه به متراژ منزل و فضایی که قرار است در آن مبلمان قرار بگیرد، اولین و مهم‌ترین نکته هنگام خرید مبل است. برای منازل کوچک نباید به سراغ مبل‌های بزرگ با دسته‌های پهن بروید. بلکه برعکس باید مبلمانی را انتخاب کنید که ابعاد کوچک‌تری دارد. دلیل آن هم این است که نباید کل فضای نشیمن، با مبلمان پر شود.

اصول صحیح در چیدمان مبلمان این است که در اطراف آن باید فضای کافی برای راه رفتن وجود داشته باشد. علاوه بر این نباید به دیوار بچسبد، زیرا فضای خانه را کوچک‌تر می‌کند. قرارگیری وسایل خانه از جمله لوازم چوبی مانند میز ناهارخوری و مبلمان تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی بصری دارد.

نکات انتخاب پارچه

انتخاب پارچه مورد نظر

پارچه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای مبلمان خود انتخاب کنید. هنگام انتخاب، علاوه بر زیبایی، باید به حس راحتی، فضای خانه و نوع شستشوی آن هم توجه کنید. به عنوان مثال پارچه چرم، راحت‌ تمیز می‌شود اما اگر فرزند خردسال یا حیوان خانگی داشته باشید، احتمالا سریع‌تر خراب شود. انواع پارچه‌های مناسب برای مبلمان شامل:

  • چرم
  • ابریشم
  • پنبه
  • مخمل
  • کتان

هریک از این پارچه‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. به عنوان مثال ابریشم مقاومت بالایی داشته و بسیار هم پارچه زیبایی دارد اما بسیار گران ‌قیمت و لوکس است. پس قبل از انتخاب پارچه، به نکات دیگری که در ادامه می‌گوییم هم توجه کنید.

تناسب بین رنگ مبلمان با دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ هنگام خرید مبلمان یک نکته کلیدی مهم است. با توجه به رنگ لوازم دیگر خانه مانند دیوارها، فرش و کابینت‌ها باید مبلمان منزل را انتخاب کنید. در اینجا آشنایی با تئوری و چرخه رنگ‌ها به شما کمک می‌کند. قرار است از رنگ‌های مکمل استفاده کنید یا تنالیته روشن و تیره از یک رنگ به عنوان مثال سبز تیره و روشن. همه این موارد باید با آگاهی نسبت به دیگر اجزای دکوراسیون انتخاب شوند.

برای خانه‌ای با رنگ زمینه کرم، انتخاب مبلمان سبز یشمی، سورمه‌ای، زرشکی و قهوه‌ای توصیه می‌شود. اگر دوست دارید حس گرمی از فضای خانه منتقل شود بهتر است به سراغ ترکیب رنگ زرشکی و سبز بروید. بنابراین تناسب بین رنگ لوازم مختلف خانه می‌تواند تاثیر مستقیمی در زیبایی دکوراسیون داشته باشد.

سبک مبلمان

مبلمان‌ها سبک‌های مختلفی از جمله کلاسیک، نئوکلاسیک،‌ راحتی، مدرن و ال دارند. مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک جز مدل‌هایی بوده که استفاده روزانه از آن‌ها راحت نیست. بنابراین بهتر است افرادی که خانه‌هایی با متراژ بزرگ دارند، به سراغ این مدل مبل‌ها بروند. برای افرادی که فقط قرار است یک دست مبل خریداری کنند، راحتی، مدرن و ال توصیه می‌شود.

یک نکته مهم دیگر هم این است که آیا نیاز دارید تا مبلمان تبدیل به تخت تاشو هم شود؟ اگر پاسخ این سوال بله بوده، باید به سراغ مبل‌های تاشو بروید. مبلمان تاشو را می‌توانید برای زمان خواب تبدیل به یک تخت خواب یک یا دو نفره کنید.

 

ساختار بدنه مبلمان

اغلب مبل‌های فعلی بازار دارای بدنه چوبی هستند. بنابراین شاید حق انتخاب زیادی نداشته باشید اما باید به این نکته توجه کنید که علاوه بر چوب، مبلمان فلزی هم وجود دارد. برخی از مبل‌ها دارای قاب و فریم فلزی یا چوبی هستند. بعضی از مدل‌های دیگر هم بدنه از فلز اما فریم جلویی مبل چوبی است. بنابراین هنگام خرید مبل باید به ساختار آن توجه کافی داشته باشید.

 

در نظر گرفتن بودجه

یک نکته مهم که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد، مساله بودجه است. قرار است چه مقدار برای خرید هزینه کنید و با چه محدودیتی روبرو هستید. اگر بودجه محدودی دارید، بهتر است به سراغ یک مبل کاربردی بروید تا کمترین هزینه‌ و بیشترین استفاده را داشته باشید.

اجاره یا دائمی بودن محل سکونت

موضوع مهمی دیگری که هنگام خرید مبل باید به آن توجه کنید، این است که منزل شما اجاره یا دائمی است. اگر مستاجر باشید باید فرض را روی این قرار دهید که هر سال مجبور به جابجایی هستید. در نتیجه مبلمانی را خریداری کنید که هم از نظر تعداد و هم از نظر ابعاد کم و کوچک باشد. در این صورت حمل و نقل راحت‌تری خواهد داشت. اگر منزل شما دائمی است در این صورت نگرانی بابت تعداد و شکل مبل‌ها نخواهید داشت.

 

تعداد میهمانان

این موضوع کمی فرعی اما تا حدی مهم است. افرادی که رفت‌وآمد زیادی دارند و از طرفی تعداد میهمانان هم نسبتا زیاد است باید توجه داشته باشند که مبلمان کافی برای این نفرات خریداری کنند. اصلا جالب نیست که تعدادی از میهمانان روی مبل و باقی روی زمین بنشینند. با این حال اگر اهل رفت‌وآمد نیستید، می‌توانید به تعداد مبلمان بسیار کمتری هم فکر کنید.

برخی از افراد برای حل این مساله به سراغ خرید میز و صندلی ناهارخوری می‌روند. هم مبلمان و هم صندلی‌ها مشابه هم بوده و در صورتی که میهمان داشته باشند، می‌توانند از صندلی‌های ناهارخوری به عنوان مبلمان هم استفاده کنند.

خرید مبل مناسب

نحوه شستشو و نگهداری درست از مبلمان

هنگام خرید مبل باید به این نکته توجه کنید که نحوه شستشو و نگهداری از آن هم اهمیت دارد. اگر شستشو را به صورت مرتب انجام ندهید، اتفاقی که رخ می‌دهد این است که پارچه چرک می‌شود. این چرک شدن با کثیفی متفاوت بوده و به معنای این است که آلودگی‌ها جزئی از بافت پارچه هستند. بنابراین کل مبلمان شکل کهنه پیدا می‌کند.

برای حل این مساله راهکاری که وجود دارد این است که به شکل منظم شستشوی مبلمان را به قالیشویی بسپارید. قالیشویی‌ها با استفاده از تجهیزات و لوازمی که دارند به شکل عمیق پارچه مبل را تمیز می‌کنند. بعد هم بلافاصله آن را خشک می‌کنند تا کپک نزند.

قالیشویی نوین با در اختیار داشتن تجهیزات به‌روز و پیشرفته، مبلمان و کلیه منسوجات خانه را در محل شستشو می‌دهد. کارشناسان نوین با اطلاعات به روز و روش‌های جدید مانع از بروز هرگونه آسیبی به الیاف فرش و مبلمان شما می‌شوند.

5 1 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442