قیمت شستن فرش 12 متری

قیمت قالیشویی یک فاکتور مهم و ضروری است که هر ساله در روزهای پایانی سال توسط صنف قالیشویی اعلام می شود. هزینه قالیشویی معمولاً با نرخ تورم و با در نظر گرفتن تمام هزینه هایی که بر این خدمات تأثیر می گذارد تعیین می شود. سپس تمامی قالیشویی ها باید قیمت اعلام شده در ابتدای سال جدید را رعایت کنند. در واقع هر قالیشویی که برخلاف قیمت تعیین شده توسط اتحادیه عمل کند، متخلف محسوب می شود و توسط اتحادیه قالیشویی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد. فرش‌ها در متراژهای مختلفی به فروش می‌رسند. از رایج ترین متراژهای فرش می‌توان به فرش های 6 متری، 9 متری و 12 متری اشاره کرد. در ادامه به نحوه تخمین هزینه شستن فرش 12 متری خواهیم پرداخت.

نرخ شستن فرش دوازده متری

اتحادیه ها یا اصناف قالیشویی، نرخ پایه شست و شوی انواع فرش را در هر متر مربع تعیین می کنند. به عنوان مثال نرخ شستن فرش دستباف در هر متر مربع 7000 تومان و برای قالیشویی فرش ماشینی متری 5000 تومان می باشد. هزینه های دیگری مانند تعمیر فرش، نقش و نگار، لکه گیری، میزان ابریشم فرش، نوع شستشوی فرش به صورت خشکشویی یا اعلاشویی، هزینه حمل و نقل و سایر خدمات پس از آن به قیمت قالیشویی اضافه می‌شود. در ادامه شما می‌توانید جدول قیمت شستشوی فرش 12 متری در سال 1402 را مشاهده کنید.

سرویس از قیمت (تومان) تا قیمت (تومان)
قیمت شستشوی فرش ماشینی 12 متری 135200 278000
قیمت شستشوی فرش دستباف 12 متری 192500 350600
اعلا شویی فرش ماشینی 12 متری 378000
اعلا شویی فرش دستباف 12 متری 458000 592000
قالیشویی فرش گل ابریشم دستباف 1008200
شستشوی موکت جدا از زمین 220000
شستن فرش ماشینی مدرن و گل ابریشم 320000
خشکشویی فرش ماشینی در محل 12 متری 348000
خشکشویی فرش دستباف در محل 12 متری 432000
خشکشویی موکت در محل 12 متری 700000
خشک شویی موکت در محل پله هر عدد 420000
اعلا شویی موکت جدا از زمین توافقی
قیمت شستن قالیچه و کناره توافقی
قیمت رفوگری و ترمیم (متر مربع) توافقی
قیمت لکه‌ برداری توافقی
حمل و نقل توافقی

فاکتورهای موثر بر قیمت شستن فرش 12 متری

اولین مرحله در محاسبه هزینه قالیشویی، ضرب میزان دقیق تمیزکاری به ازای هر متر فرش و موکت در متراژ فرش می باشد. سپس تمام هزینه های جانبی را برای تعیین قیمت نهایی شناسایی کنید. اگر قبل از شستن فرش از لکه بر یا پاک کننده فرش استفاده کرده اید، باید هزینه آن را نیز تعیین کنید. سپس می توانید با در نظر گرفتن هزینه حمل و نقل، قیمت نهایی را تعیین کنید.

جنس فرش 

جنس و نوع فرش تاثیر زیادی در قیمت قالیشویی دارد. در واقع تراکم فرش بر نحوه شستن آن تاثیر می گذارد. هر چه فرش متراکم تر باشد شستن آن دشوارتر است. قالیشویی ها قبل از شرو به تمیزکاری، بافت، مواد و الیاف فرش را شناسایی می کنند. سپس هر کدام از آنها طبق اصل و فرآیند خاصی شسته می شوند. فرش های دستباف نیاز به مراقبت و توجه بیشتری نسبت به فرش های ماشینی دارند.

نفیس بودن فرش

فرش های دستباف مجلل و گران قیمت به صورت جداگانه و طی فرآیند خاصی شسته می شوند. در واقع این فرش ها باید زیر نظر متخصص شسته شوند تا به تار و پود فرش آسیبی وارد نشود. یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت خدمات قالیشویی، نوع شستن فرش است. برای نظافت و تمیزی فرش معمولا از سه روش قالیشویی استفاده می شود. هر کدام از این روش ها هزینه های متفاوتی دارند. شستن دستی، شستشوی نیمه اتوماتیک و شستشوی اتوماتیک. هرچه ماشین‌های قالیشویی بیشتر مجهز شوند، مراحل قالیشویی بهتر است.

قیمت شستن فرش دوازده متری

شستن فرش با دست و استفاده از نیروی انسانی زمان بیشتری می برد، در حالی که در بسیاری از موارد کیفیت کمتر از شستشوی تمام اتوماتیک است. بنابراین هزینه شستن دستی فرش می تواند بیشتر باشد. قالیشویی نوین برای شستن انواع فرش و قالی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات ممکن استفاده می‌کند. این کار باعث کاهش آسیب به پارچه فرش شده و روند شستشو را بهتر می کند.

نوع شوینده

کیفیت و نوع شوینده‌ای که برای شستن انواع فرش و قالی در قالیشویی استفاده می‌شود، عامل دیگری است که می‌تواند بر قیمت قالیشویی تأثیر بگذارد. هر چقدر مواد شوینده کیفیت بیشتری داشته باشند، هزینه شست ‌و شو نیز بیشتر خواهد شد. در کنار آن کیفیت خدمات قالیشویی فرش و قالی شما نیز بسیار بالاتر خواهد بود.

3.4 5 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمیترین
جدیدترین رای بیشتر
نظرات
مشاهده همه نظرات
مهناز حسن زاد

قیمت شستن قالی تو سال 1402 چقدر شده؟ چقدر افزایش قیمت داشته؟ الان این لیست به روز شده هزینه شستشوی فرش ؟

2
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442