چگونگی شستن کاور مبل در منزل

شستن مبل و اثاثیه منزل کاری سخت، دشوار و زمان‌بر است و بیشتر ما به‌دلیل مشغله‌های مختلف امکان انجام این کار را در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت نداریم. برای همین کارشناس‌ها توصیه می‌کنند برای افزایش زمان ‌شستشو آنها از کاور استفاده کنید. کاورها باعث کثیفی کمتر مبلمان می‌شوند، اما بعد از مدتی خودشان هم کثیف خواهند شد. بنابراین باید آنها را بشویید و دوباره روی مبل‌ها بیندازید. اما چطور می‌توان کاور مبل را شست؟

روش های ‌شستشوی کاور مبل

کاورهای مبل از متریال مختلفی تولید می‌شوند، بنابراین شیوه ‌شستشوی آنها با هم متفاوت است. قبل از اینکه بخواهید کاور مبلمان خانه خود را بشویید، باید به جنس و نوع آن توجه کنید. با سپردن کاورها به بهترین قالیشویی، این مجموعه تمام کارهای لازم برای شسشتو اصولی آنها را انجام می‌دهد.

در ادامه نحوه ‌شستشوی متداول‌ترین انواع کاورهای مبل را توضیح می‌دهیم:

نحوه ‌شستشوی کاور مبل ژله ای

کاورهای ژله‌ای بهترین نوع کاورها برای مبل‌ها هستند که تا مدتی طولانی شما را از شستن مبل راحت می‌کنند. این کاورها نحوه ‌شستشوی راحتی دارند و خیلی زود تمیز می‌شوند. برخی از روش‌های ‌شستشوی رو مبلی ژله‌ای را در ادامه می‌گوییم:

  • روش اول: در این روش کافیست یک ظرف را بزرگ با آب ولرم پر کنید و کاور را برای مدتی داخل آن بگذارید. حالا به‌وسیله مواد شوینده کاور را بشویید و آن را آبکشی کنید. بعد از خشک‌شدن کاور می‌بینید که تمام لکه‌ها و کثیفی آن از بین رفته است.
  • روش دوم: روش دوم برای زمان کاربرد دارد که کاور خیلی کثیف نشده و با یک پارچه مرطوب می‌توانید آن را کاملا تمیز کنید. برای این کار یک پارچه نرم و لطیف را با شوینده یا اسپری‌های لکه‌بر آغشته کنید و روی سطح کثیف شده بکشید.
  • روش سوم: در این روش کافیست تا کاورها را داخل ماشین لباسشویی بگذارید و به‌جای پودر لباسشویی از شامپو استفاده کنید. استفاده زیاد از شامپو ممنوع است، چون امکان آسیب‌دیدن کاورها حین ‌شستشو را بالا می‌رود.

کاور ژله ای مبل

نحوه ‌شستشوی کاور مبل پارچه ای

کاورهای پارچه‌ای انواع مختلفی دارند که شامل کاورهای نخی، مخملی و … می‌شوند. استفاده از این کاورها هم شما را از شستن مبل راحت می‌کنند، چون به‌خوبی جلوی هر نوع لک و کثیفی را می‌گیرند. اما چطور می‌توان این کاورها را شست؟

  • روش اول: متداول‌ترین روش ‌شستشوی کاور پارچه‌ای قرار دادنش داخل یک ظرف آب ولرم بزرگ و سپس ‌شستشوی آن با مواد شوینده است. اگر از این روش استفاده کردید، حتما شوینده‌ای متناسب با بافت و نوع پارچه کاور بخرید، در غیر این صورت احتمال آسیب‌دیدن کاور بالا می‌رود.
  • روش دوم: روش راحت‌تر برای ‌شستشوی کاور پارچه‌ای استفاده از ماشین لباسشویی است. شما در این روش کافیست تا پارچه را داخل ماشین لباسشویی گذاشته، مواد شوینده مناسبی را داخل ماشین ریخته و سپس بر اساس جنس و نوع پارچه، زمان ‌شستشو را تعیین کنید.

کاورهای پارچه‌ای بعد از ‌شستشو چروک می‌شوند. شما باید کاورها را کاملا اتوکشی کنید تا صاف شوند و بتوانید آنها را دوباره روی مبل‌ها بیندازید.

نحوه ‌شستشوی کاور مبل چرمی

توصیه می‌کنیم به‌هیچ‌وجه کاورهای چرمی را مثل سایر کاورها به‌شیوه سنتی نشویید. حتی انداختن این کاورها داخل ماشین لباسشویی هم اشتباه است، چون به بافت و جنس آنها آسیب می‌رسد.

تنها راه ‌شستشوی رو مبلی چرمی استفاده از دستمال‌های مرطوب و لکه‌برهای مختلف است. بنابراین یک لکه‌بر تهیه و آن را روی لکه‌های کاور اسپری کنید. حالا با دستمال مرطوب روی لکه‌ها بکشید تا کاملا تمیز شوند.

دستمالی که برای ‌شستشوی کاور چرمی استفاده می‌کنید، باید بافت نرم و لطیفی داشته باشد. دستمال زبر امکان آسیب‌رساندن به رویه کاورها را دارند.

نحوه ‌شستشوی کاور میکروفایبر

کاورهای میکروفایبر از ترکیبات فیبری خیلی نازک تولید شده‌اند. پارچه‌های میکروفایبر مناسب و زیبا هستند و مانع از شستن مبل در بازه‌های زمانی کوتاه می‌شوند. در واقع این پارچه‌های جلوی هر نوع لک و کثیفی مبلمان را می‌گیرند. از روش‌هایی که در ادامه می‌گوییم، برای شستشوی این کاورها بهره ببرید تا عمر و دوام آنها بیشتر شود.

  • روش اول: ابتدا یک ظرف بزرگ تهیه و داخل آن را با آب ولرم پر کنید. حالا کمی ماده شوینده در آب بریزید و بعد پارچه را داخل ظرف بگذارید. حالا با حرکت‌های آرام کاور را با دست بشویید و لکه‌های آن را از بین ببرید. در صورت کثیفی بیش از حد کاور، اجازه دهید برای مدتی داخل ظرف آب بماند.
  • روش دوم: در صورت ‌شستشوی کاورهای میکروفایر با ماشین لباسشویی، پارچه‌های دیگری را همراه آنها داخل محفظه ماشین نیندازید، چون خیلی زود پرز می‌گیرند. حالا ماده شوینده مناسبی داخل ماشین بریزید و زمان ‌شستشو را تنظیم کنید.

در شستن کاور میکروفایبر به نکات کلیدی که در ادامه می‌گوییم، دقت کنید:

  • استفاده از نرم‌کننده باعث چسبیدن کاورهای میکروفایبر به هم می‌شود.
  • سفیدکننده‌ها باعث کهنگی پارچه‌های میکروفایبر می‌شوند.
  • پیشنهاد می‌دهیم این پارچه‌ها را در هوای آزاد خشک کنید. اما در صورت استفاده از خشک‌کن ماشین لباسشویی، حرارت خشک‌کن را پایین بیاورید. حرارت بالا باعث آسیب‌دیدن پارچه‌ها می‌شود.

شستشوی کاور ژله ای مبل

نکات مهم در ‌شستشوی کاور مبل

به چند نکته مهمی که در ادامه می‌گوییم، برای ‌شستشوی کاور رومبلی دقت کنید:

  • به‌هیچ‌وجه کاورها را با فشار و شدت زیاد نشویید، چون امکان آسیب‌دیدن یا پارگی‌شان بالا می‌رود.
  • در صورتی که قصد شستن کاورها با ماشین لباسشویی را دارید، از پودر ماشین لباسشویی استفاده نکنید. شما باید شوینده‌ای متناسب با جنس و نوع کاور بخرید. پودرهای ماشین لباسشویی مثل کرک به پارچه می‌چسبند و جدا نمی‌شوند.
  • بهترین آب برای ‌شستشوی کاور مبل، آب ولرم است. آب کاملا داغ یا سرد می‌تواند به جنس کاور آسیب بزنند، بنابراین توصیه نمی‌شود.
جمع بندی

در این مطلب انواع روش‌های ‌شستشوی کاور مبل را توضیح دادیم. با استفاده از کاورها تا زمانی طولانی دیگر نیازی به شستن مبل ندارید. کاورها مانع هر نوع لک و کثیفی می‌شوند، اما ممکن است خودشان هم کثیف شوند که در این صورت از روش‌های گفته‌شده در این مقاله استفاده کنید.

اگر به هر دلیلی امکان کاور مبل را داخل خانه ندارید، می‌توانید از قالیشویی نوین کمک بگیرید. در این قالیشویی علاوه بر خدمات شسشتوی کاور، خدمات شستن مبل، فرش، موکت و … نیز ارائه می‌شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره قالیشویی نوین تماس بگیرید تا کارشناس‌های به‌طور کامل شما را راهنمایی‌ کنند.

1 1 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442