چند نکته مهم در مورد دیزاین خانه با فرش

بسیاری از طراحان داخلی معتقدند که فرش به خانه روح و هیجان می‌دهد. اما این تنها دلیل استفاده از فرش در دیزاین داخلی نیست. فرش، با برقراری ارتباط بین المان‌های مختلفی که در طراحی به کار رفته‌اند، خانه را تکمیل می‌کند. فرش به خانه گرمی می‌بخشد و روش خوبی برای تغییر دکوراسیون است. از طرفی برای ما ایرانی‌ها که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فرش در جهان هستیم، این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است. در ضمن فراموش نکنید که فرش همان قدر که می‌تواند برای ما زندگی‌بخش باشد، نیاز به نگهداری هم دارد.
بنابراین توصیه می‌کنیم که برای شستشو و مراقبت هر چه بیشتر از فرش‌ها، با قالیشویی تهران، قالیشویی نوین تمالس بگیرید یا درخواست قالی شویی خود را آنلاین از طریق سایت ثبت کنید تا کارشناسان قالیشویی نوین با شما تماس گرفته و شما را راهنمایی کنند.

مهمترین نکاتی که باید در مورد دیزاین خانه با فرش بدانید

دیزاین خانه با فرش

چندین روش و نکته مختلف برای دیزاین خانه با فرش وجود دارد. اما ما در ادامه به ده مورد از آنها اشاره خواهیم کرد:

جدا کردن فضاها

از فرش برای تعریف یا جدا کردن مناطقی از قبیل اتاق نشیمن و یا بخش ناهارخوری استفاده کنید. این موضوع به خصوص برای آپارتمان‌های استودیویی و کوچک یا فضاهای بزرگی که نیاز به جداسازی دارند مفید است.

ایجاد تنوع

برای ایجاد تنوع در یک فضا می‌توانید از فرش استفاده کنید. هنگامی که دو فرش را در یک اتاق پهن می‌کنید و هدف‌تان تقسیم کردن این فضا به دو بخش مساوی است، باید توجه داشته باشید که سایز فرش‌ها باید با هم یکسان باشد. اما برای ایجاد تنوع می‌توانید از فر‌ش‌هایی با اندازه‌های مختلف نیز استفاده کنید.

ایجاد هارمونی

دیزاین منزل با فرش و قالی

وقتی می‌خواهید از بیش از یک فرش در خانه استفاده کنید، بهتر است که سبک این فرش‌ها با هم مشابه باشد. اگر اینگونه نباشد، ممکن است طراحی دکوراسیون‌تان کمی عجیب و غریب به نظر برسد. استفاده از طرح‌های متفاوت فرش در یک اتاق، احساس هارمونی را از بین می‌برد.

استفاده از رنگ

از رنگ مورد علاقه برای انتخاب فرش و مبلمان استفاده کنید. رنگ‌ها ابزار بسیار خوبی برای دیزاین خانه با فرش هستند. فقط باید سعی کنید که قانون هارمونی را در این مورد نیز رعایت کنید.

مطلب تفاوت فرش و قالی را حتما بخوانید.

کنترل حجم

برای ایجاد خطای بصری و بزرگ‌تر نشان دادن اتاق نیز می‌توانید از فرش استفاده کنید. اگر اثاثه یا کاغذ دیواری خانه شما الگوی زینتی دارد، فرشی را انتخاب کنید که طرحش زیاد شلوغ نباشد. هنگامی که دیوارها و اثاثه یا لوازم داخلی نسبتاً ساده هستند، می‌توانید فرشی را انتخاب کنید که الگو و طرح شلوغ‌تری دارد یا از رنگ‌های تند در آن استفاده شده است.

ایجاد یک نقطه کانونی

از فرش به عنوان ابزاری برای ایجاد یک نقطه کانونی در اتاق استفاده کنید. زیرا فرش‌ها می‌توانند تأثیر زیادی بر روی دکوراسیون خانه بگذارند. برای این کار می‌توانید از رنگ کردن یکی از دیوارهای خانه نیز استفاده کنید.

پیراستن یک دیوار

همانطور که گفتیم، اگر طرح فرش‌تان ساده است یا از رنگ‌های ملایم در آن استفاده شده است، برای ایجاد یک نقطه کانونی و یک طرح خلاقانه، یکی از دیوارهای خانه را رنگ کنید.

بازی با اشکال

دیزاین با فرش

مجبور نیستید که همیشه از فرش‌های مستطیل شکل استفاده کنید. بگذارید طرح مبلمان‌تان شکل فرش را به شما دیکته کند. بنابراین اگر طرح مبلمان خانه شما مستطیلی است، فرش‌های مربع، گرد یا بیضی شکل برای دیزاین، بهتر از فرش‌های مستطیل شکل هستند.

آیا ویروس کرونا روی فرش باقی می ماند؟

انتخاب اندازه مناسب

هنگام خرید فرش به اندازه اتاق توجه کنید. برای این که بدانید چه سایز فرشی برای خانه شما مناسب است، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که 3 فوت از طول و عرض اتاق کم کنید. خالی گذاشتن دور تا دور فرش باعث می‌شود اتاق کمی بزرگ‌تر به نظر برسد.
برای انتخاب فرش مناسب برای زیر میز ناهارخوری نیز باید حداقل 24 اینچ از فرش از لبه میز بیرون بزند. در ضمن فرش‌ها کناره نیز باید 4 اینچ از راهرو باریک‌تر و 18 تا 24 اینچ کوتاه‌تر باشند.

به‌روز کردن اتاق

برای ایجاد تنوع، فرش و کوسن‌های مبل را هر چند وقت یکبار تغییر دهید. استفاده از رنگ‌های مناسب فصل می‌تواند در این راه به شما کمک کند.

قالیشویی نوین، یکی از بهترین قالیشویی هاست که در تهران و کرج شعبه دارد و می توانید هر مشاوره ایی که برای فرش ، قالی یا مبلمان خود دارید با کارشناسان قالیشویی در تهران در میان بگذارید.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442