توصیه‌هایی برای پهن کردن فرش

فرش‌ها در خانه‌های ایرانی نقش پر رنگی برای دکوراسیون دارند. البته فرش ایرانی در همه جای دنیا طرفداران زیادی دارد. ما حتی جای خالی فرش را در فضاهای اداری هم حس می‌کنیم. بنابراین اهمیت آن برای همگی ما روشن است. برای مثال زمانی که می‌خواهیم خانه جدیدی بخریم و یا تغییر دکوراسیون در منزل انجام دهیم، یکی از مهم‌ترین وسایلی که برای خرید و انتخاب آن ما را به فکر فرو می‌برد فرش است.
برخی از این توصیه‌ها برای زیباتر شدن فضای داخلی و برخی دیگر آن برای مراقبت از بافت فرش است.
در صورتی که برای کف خانه خود هزینه کرده‌اید و نمای آن را جذاب‌تر کرده‌اید، لطفا کف خانه را با فرش نپوشانید. درست است که فرش زیبایی گرم و خاصی به محیط می‌بخشد، اما کفپوش‌ها هم جنبه زیبایی به محیط دکوراسیون ما می‌دهند. در صورتی که در کف اتاق خود کفپوش‌های زیبایی داشته باشیم نباید آن را بپوشانیم. شما می‌توانید بخش وسطی اتاق خود را یک فرش زیبا و با هارمونی رنگ متناسب با رنگ کفپوش انتخاب کنید.
اما مهم‌ترین نکته برای فرش، نظافت آن است. به دلیل آن که فرش بر روی زمین پهن می‌شود می‌تواند به سادگی آلودگی‌ها را جذب کند. بنابراین لازم است برای حفظ بهداشت و سلامت خودمان و همچنین افزایش عمر فرش هر چند وقت یک بار فرش را به قالیشویی بسپاریم تا زیبایی آن هم حفظ شود.

پهن کردن فرش و پایه‌های مبلمان

 

>>چیدمان اصولی فرش در منزل<<

 

بهتر است فرش را به گونه‌ای در فضاها پهن کنیم که پایه‌های مبل بر روی آن قرار نگیرد. سنگینی پایه‌های مبل می‌تواند به تار و پود فرش آسیب بزند.
اما اگر کمبود فضا به شما چنین اجازه‌ای را نداد، ترجیحا همه سنگینی پایه‌های مبل را بر روی فرش قرار ندهید. برای مثال تنها دو پایه جلویی مبل را بر روی فرش قرار دهید. اما با این کار باید بیشتر از قبل از فرش خود مراقبت کنید. یعنی هر چند وقت یک بار جای پایه‌های مبل را تغییر دهید. و جای پایه‌ها بر روی فرش را با ترفندهایی حذف کنید. یکی از این ترفندها این است که بر روی فرو رفتگی‌ها مقداری یخ قرار دهید سپس به کمک یک برس مخصوص فرش را شانه بزنید. متوجه می‌شوید که جای پایه مبل از روی فرش از بین می‌رود.
اگر نگران آسیب جدی فرشتان هستید، ابتدا ابعاد و متراژ اتاق را به صورت کلی در نظر بگیرید، سپس فضایی را که مبلمان در اتاق اشغال می‌کنند را هم بسنجید. سپس برای خرید فرش مورد علاقه خود اقدام کنید.

فرش را در کدام قسمت خانه پهن کنیم؟

این هنر زیبا را باید در بهترین قسمت خانه بر روی زمین پهن کنیم. حیف است که آن را نادیده بگیریم و یا در قسمتی پهنش کنیم که در معرض دید نباشد. البته این بدان معنی نیست که فرش را در جایی که بیشترین رفت و آمد را دارد پهن کنید. این کار را باید کاملا هوشمندانه و خلاقانه انجام دهید. معمولا بزرگترین و زیباترین فرش خانه در قسمت نشیمن و در وسط اتاق پهن می‌شود. بقیه وسایل دور فرش و با یک تناسبی از آن چیده می‌شود.
می‌توان به جرئت گفت رکن اصلی در دکوراسیون خانه‌های ایرانی فرش است. چرا که مبلمان و پرده و باقی وسایل بر اساس آن چیده می‌شود. این تمام ماجرا نیست. فرش‌ها پر از رنگ و نگار هستند.زمانی که برای آن هزینه می‌کنیم و فرش مورد علاقه خود را خریداری می‌کنیم به این فکر می‌کنیم که حالا مبلمان و پرده و باقی وسایل خانه خود را از چه رنگ‌هایی انتخاب کنیم تا دکوراسیون شاهکاری برای خود داشته باشیم.
البته برخی از فرش‌های کوچک آن‌قدر زیبا هستند که واقعا برای پهن شدن بر روی زمین حیف‌اند. آن‌ها را باید تبدیل به قابی زیبا کرد و بر روی بهترین دیوار خانه نصب کرد تا فضای چشم‌گیری در یک سمت از خانه برای ما ایجاد کنند.
در هر صورت شما باید برای پهن کردن فرش بهترین نقطه از خانه را در نظر بگیرید. این گستردنی زیبا چه دستباف باشد و چه ماشینی، فضای راحت و گرمی را در خانه برای ما ایجاد می‌کند.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442