بهترین روش غبارگیری فرش

فرش‌ها به دلیل ساختاری که در تار و پود خود دارند، می‌توانند به راحتی غبار و آلودگی را به خود جذب کنند. این غبارها در صورتی که بر روی فرش بمانند می‌توانند موجب بیماری و آلرژی برای شما شوند. بهتر است اگر فرصتی برای شستشوی فرش خود ندارید، آن را غبارگیری کنید. در صورتی که به صورت مداوم فرش خود را تمیز کنید و از جذب آلودگی آن جلوگیری کنید، مرحله غبارگیری برای شما آسان‌تر می‌شود.
در صورتی که عملیات غبارگیری فرش را انجام ندهید، گرد و خاک در ریشه فرش رخنه کرده و می‌تواند در ظاهر آن تاثیر منفی بگذارد. همچنین یکی دیگر از دلایلی که ما عملیات خاک زدایی فرش را آغاز می‌کنیم این است که بوی نامطبوع فرش را دور کنیم.
این که چه روشی بهترین روش برای غبارگیری فرش‌های شماست، کاملا به جنس و عمر فرش شما بستگی دارد. همچنین باید بسنجید که این کار را می‌خواهید خودتان انجام دهید یا به مراکز قالیشویی بسپارید.

روش‌های غبارگیری فرش در خانه

ممکن است فضایی را برای این کار داشته باشید و تصمیم بگیرید که این کار را خودتان انجام دهید. در صورتی که محل زندگی شما به طوری باشد که گرد و غبار زیادی در اطراف شما باشد، عجیب نیست که هر چند ماه نیاز پیدا کنید تا فرش خودتان را غبارگیری کنید.
ساده‌ترین راه را به شما معرفی می‌کنیم. باید فرش را روی سطحی به پشت پهن کنید و به وسیله پارو یا یه چوب به تمامی قسمت پشت فرش بزنید. بعد از این کار به آرامی فرش را بلند کنید. مشاهده می‌کنید که گرد و غبار از بین تار و پود فرش بر روی زمین ریخته است. در صورتی که بخواهید این کار را به شکل اصولی‌تری انجام دهید بهتر است فرش را بر روی یک توری فلزی قرار دهید. سپس این کار را انجام دهید. با این روش گرد و غبار بیشتری از فرش جدا می‌شود.
در صورتی که فرش شما دچار پوسیدگی یا پارگی باشد، نباید از این روش‌های سنتی استفاده کنید. زیرا با این کار آسیب بیشتری به بافت فرش می‌رسانید. برای فرش‌های آسیب دیده و قدیمی‌تر لازم است با احتیاط بیشتری غبارگیری را انجام دهید. برای مثال از برس‌های مخصوص فرش استفاده کنید و سپس بر روی فرش را جاروبرقی بکشید.

غبارگیری فرش در قالیشویی

در صورتی که شرایط گرد و غبار زدایی فرش را در خانه ندارید با یک تماس به شماره قالیشویی می‌توانید از خدمات فرش های معتبر استفاده کنید. در قالیشویی‌های مجهز این کار توسط ماشین آلات اتوماتیک استفاده می‌شود. این ماشین آلات اتوماتیک به شکل ماشین لباسشویی است که دارای یک گردونه متحرک همراه با میله‌های فلزی است. داخل این دستگاه به شکل یک محفظه فلزی شکل است که با باز کردن در دستگاه می‌توانید تعدادی فرش را داخل آن برای غبارگیری قرار دهید. فرش‌های شما در این دستگاه قرار می‌گیرند و توسط برس‌های مخصوص شانه می‌شوند. این عمل برای مرتب کردن تارهای فرش است. سپس به کمک ابزارهای خاصی به پشت و روی فرش کوبیده می‌شود تا خاک درون بافت فرش خارج شود.
در این مرحله به دلیل این که فرش شانه و مرتب شده، خاک درون فرش به راحتی به بیرون ریخته می‌شود. دستگاه‎های اتوماتیک غبارگیری امروزه پیشرفت بسیاری داشته‌اند، به طوری که در طول زمان کم، تعداد فرش زیادی را برای خاک زدایی آماده می‌کنند.
برای این مرحله هم لازم است عمر و سلامت فرش شما بازبینی شود. در صورتی که فرش شما کهنه یا آسیب دیده باشد بهتر است با کارشناسان مربوطه در این خصوص مشورت کنید.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442