روش بزرگتر نشان دادن اتاق با موکت

مشکلات زیادی مثل کمبود فضا در خانه برای ساخت اتاق، جمعیت زیاد خانوار و … باعث می‌شود تا اتاق‌ها در ابعاد کوچکتری ساخته شوند. زندگی در آپارتمان‌ها و اتاق‌هایی با متراژ کم به‌دلیل افزایش قیمت ملک یا مشکلات دیگر حالا امری اجتناب‌ناپذیر است. اما با چند ترفند ساده و کاربردی می‌توان اتاق‌های کوچک را بزرگتر نشان داد!

اگر برای کفپوش اتاق‌ها از موکت استفاده می‌کنید، کافیست چند نکته و ترفند اصولی را بدانید تا با این کار فضای اتاق را بزرگتر نشان دهید. دانستن این نکته‌ها برای کسانی که در خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند، بسیار کاربردی و موثر است.

با دانستن نکاتی برای بزرگتر نشان‌دادن اتاق با موکت می‌توانید از فضای خانه بهترین استفاده را ببرید و کاری کنید که فضای اتاق خیلی کوچک به نظر نرسد. اما آیا این نکته‌ها را می‌دانید؟

موکت اتاق کوچک

اتاق بزرگتر با انتخاب موکت مناسب

در ادامه چند نکته طلایی و کاربردی برای بزرگتر نشان‌دادن اتاق با موکت می‌گوییم.:

رنگ موکت

یکی از اشتباهات رایج که بیشتر افراد در خانه‌های کوچک انجام می‌دهند، استفاده از موکت‌های تیره رنگ است. موکت‌هایی با رنگ تیره باعث کوچکتر نشان‌دادن فضای اتاق می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید اتاق بزرگتر به‌نظر برسد، از موکت‌هایی با رنگ روشن استفاده کنید.

رنگ پرده‌ها نیز باید با رنگ موکت‌ها ست باشد؛ پرده‌ها تاثیر بسیار زیادی در ظاهر اتاق دارند. اگر پرده‌هایی با رنگ تیره استفاده کنید، فضای اتاق کوچک و شلوغ دیده می‌شود. بنابراین با موکت و پرده‌هایی با رنگ روشن، محیط اتاق را منسجم و زیبا جلوه دهید.

رنگ موکت باید با رنگ دیوارها نیز ست باشد. شما نباید رنگ دیوار اتاق‌های کوچک را تیره در نظر بگیرید؛ موکت‌ها با دیوارهایی با رنگ روشن یک هارمونی جذاب و آرامش‌بخش در فضا به‌وجود می‌آورند.

موکت‌هایی با رنگ تیره به‌دلیل جذب نور زیاد، تاثیر منفی در فضای اتاق می‌گذارند و محیط را کوچکتر جلوه می‌دهند. استفاده از رنگ‌های تیره موکت برای آپارتمان‌های 40 یا 50 متری به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. از این رنگ‌بندی مجاز هستید در آپارتمان‌های بالای 100 یا 150 متر استفاده کنید.

طرح موکت

موکت‌ها در 2 نوع طرح‌دار و ساده تولید می‌شوند. برای خانه‌های نقلی و کوچک که فضای زیادی ندارند، پیشنهاد می‌دهیم از موکت‌های ساده استفاده کنید.

موکت‌های طرح‌دار به‌دلیل نقش‌و‌نگارهای مختلف، باعث شلوغ به‌نظر رسیدن اتاق می‌شوند. برخلاف این مدل‌ها، موکت‌های ساده با طرح‌های مینیمال و رنگ روشن نه‌تنها فضا را بزرگتر جلوه می‌دهند، بلکه آرامش خاصی در محیط به‌وجود می‌آورند.

موکت‌های طرح‌دار برای خانه‌های مدرن و امروزی مناسب نیستند. بنابراین اگر فضای خانه‌تان کوچک است و قصد دارید دکوراسیونتان امروزی باشد، از طرح‌های ساده استفاده کنید.

تاکید طراح‌های دکوراسیون همواره بر سادگی بوده، چون طرح‌های مینیمال هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شوند. پس با یک موکت ساده و زیبا، محیط خانه‌تان را بزرگتر، امروزی‌تر و آرامش‌بخشتر جلوه دهید.

تاثیر رنگ موکت

ابعاد موکت

کفپوش خانه‌های امروزی معمولا سرامیک است و حالا کمتر کسی کف خانه را سیمان می‌کند. بنابراین لازم نیست حتما تمام محیط خانه را با موکت بپوشانید. شاید در گذشته این کار متداول بود و تقریبا همه خانه‌ها با موکت پوشیده شده بودند، اما حالا برای بزرگتر نشان‌دادن فضا پیشنهاد می‌دهیم فقط بخشی از خانه را موکت کنید. هرچه ابعاد موکت کوچکتر باشد، فضای خانه بزرگتر جلوه می‌کند.

چیمدان وسایل روئی موکت

وسایلی که روی موکت اتاق خواب می‌چینید، اهمیت زیادی در بزرگتر یا کوچکتر جلوه‌دادن آنجا دارند. بنابراین وسایل زیادی روی موکت نچینید و تا جای ممکن از به کاربردن وسایل تزئینی در اتاق بپرهیزید. شما باید به ابعاد کمدها، میز‌ها و … نیز توجه داشته باشید تا فضای زیادی از اتاق و موکت را دربرنگیرند.

تمیزکاری موکت

به‌دلیل استفاده از موکت‌های روشن در اتاق‌هایی با متراژ کم، کوچکترین زباله‌ها روی این موکت‌ها به‌راحتی دیده می‌شوند. وجود زباله باعث شلوغ و کوچکتر به نظر رسیدن اتاق خواب می‌شود. بنابراین برای نظافت و تمیزکاری اتاق زمان بگذارید.

موکت‌های روشن خیلی زود کثیف می‌شوند؛ بنابراین روی آنها غذا نخورید یا رفت‌و‌آمد زیادی نداشته باشید. در‌غیر‌این‌صورت در بازه‌های زمانی کوتاه نیاز به شستشوی موکت خواهید داشت.

هر زمان که احساس کردید موکت کثیف شده، به قالیشویی‌های معتبر مثل قالیشویی نوین مراجعه کنید. قالیشویی‌ها با استفاده از تجهیزات مناسب این کفپوش‌ها را در سریعترین زمان می‌شویند و مثل روز اول تحویلتان می‌دهند.

مرتب کردن اتاق خواب

حتی یک پارچه اضافه روی موکت در اتاق‌هایی با متراژ کم، باعث کوچکتر به‌نظر‌رسیدن فضا می‌شود. در این اتاق‌ها نباید بی‌نظم باشید، در‌غیر‌این‌صورت حتی با رعایت تمام اصول باز هم اتاق‌تان کوچک به‌نظر می‌رسد. شما باید همواره به نظم وسایل اهمیت دهید و آنها را مرتب کنید.

با انتخاب موکت مناسب اتاق تان را بزرگتر جلوه دهید

اکنون به شما تمام نکته‌ها و ترفندهایی را که برای بزرگتر نشان‌دادن اتاق با موکت وجود دارد، گفتیم. با در نظر گرفتن همین چند نکته ساده و رعایت‌شان، محیط اتاق یا حتی پذیرایی و سایر قسمت‌های خانه را بزرگتر جلوه دهید. موکت‌ها انواع مختلفی دارند، بنابراین پیشنهاد می‌دهیم برای اتاق‌هایی با متراژ کم فقط به‌سراغ مدل‌های روشن، ساده و بدون‌طرح بروید. این موکت‌ها تاثیر زیادی در بزرگتر جلوه‌دادن اتاقتان دارند و زیبایی محیط را بیشتر می‌کنند.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442