نکات مهم در انتخاب مواد شوینده مناسب برای موکت‌ها

اگر می‌خواهید هر کاری به درستی انجام شود، باید همان ابتدا در خصوص جنبه‌های مهم آن فکر کرده و در صورت لزوم از افراد باتجربه مشورت بگیرید. برای شستن موکت نیز باید به مواد شوینده آن توجه کنید تا در برنامه خود دچار مشکل نشوید. مواد شوینده موکت موجود در بازار بسیار متنوع است و باید حتما نکات زیر را هنگام خرید مدنظر داشته باشید.

دقت به جنس و بافت موکت

اولین نکته‌ای که هنگام انتخاب مواد شوینده موکت باید در نظر داشته باشید، جنس مواد به کار رفته در ساخت موکت است. برخی موکت‌ها بسیار ظریف بوده و نمی‌توان با هر نوع ماده‌ای آن را شست و از طرفی جنس برخی موکت‌ها به حدی نسبت به مواد شوینده مقاوم است که حتما باید از قوی‌ترین مواد شیمیایی برای تمیز کردن آن استفاده کرد. بهتر است در این خصوص هنگام خرید موکت از فروشنده بابت نوع ماده شوینده سوال بپرسید.

نوع لکه یا کثیفی

موضوع مهم بعدی این است که چه نوع آلودگی روی موکت وجود دارد که می‌خواهید آن را تمیز کنید. روش شستن موکت و همینطور مواد شوینده با توجه به لکه موجود انتخاب می‌شود. مثلا نحوه تمیز کردن لکه چربی از روی موکت با شیوه تمیز کردن کل سطح موکت برای عید نوروز متفاوت خواهد بود. معمولا اکثر کثیفی‌ها با کمک مواد شوینده موکت خانگی برطرف شده و نیازی به تهیه مواد شیمیایی ندارید. در صورتی که کار شستن موکت خود را به قالیشویی سپرده باشید، با توجه به لکه و خواست شما، با دستگاه‌ها و مواد مخصوص موکت شسته خواهد شد.

ضد حساسیت بودن شوینده موکت

مواد آلرژی‌زای زیادی در داخل شوینده‌های موکت به کار می‌رود، از این رو بهتر است که هنگام انتخاب یک شوینده موکت مناسب به توضیحات نوشته شده روی بسته‌بندی آن دقت کرده و از طرفی به لیست مواد تشکیل دهنده آن نیز نگاه کنید. البته بسیاری از افراد به تمیز کننده‌های خانگی همچون جوش شیرین نیز حساس بوده و باید هنگام کار به این موضوع فکر کنند. در صورتی که حساسیت شما از نوع پوستی است، می‌توانید با پوشیدن دستکش از بروز هرگونه آلرژی موضعی جلوگیری کنید. اما اگر حساسیت شما حتی با بوی مواد نیز تحریک می‌شود، بهتر است انجام این کار را به قالیشویی‌های معتبر واگذار کنید.

شوینده مناسب مناسب موکت خانگی

شوینده‌ای با عطر خوشبو

خوب است که هنگام تهیه یک شوینده موکت جدید به این نکته توجه کنید که سطح قابل توجهی از ساختمان را موکت‌ها در بر می‌گیرند و استفاده از شوینده‌های بدبو می‌تواند باعث شود تا چندین روز رایحه مواد شیمیایی در محیط باقی مانده و باعث سردرد و یا مشکلات تنفسی مختلفی شود. می‌توانید از شوینده‌های عطری استفاده کرده تا نه تنها محیط تمیز شود، بلکه بوی تمیزی نیز در محیط پخش شود.

شستشوی آسان شوینده موکت

بسیاری از افراد بر این باور هستند که هرچه مواد شویده بیشتر کف کند حتما کیفیت بالاتری دارد. در این خصوص باید گفت که بهتر است از موادی استفاده کنید که کف بیش از اندازه نداشته و در عوض قدرت حل کردن آلودگی‌های بیشتری را در خود داشته باشد. هرچه مواد شوینده موکت شما بیشتر کف کند، تعداد مراحل شستشوی آن بیشتر شده و زحمت کار برای شما دوچندان خواهد شد. همچنین باید ماده‌ای را انتخاب کنید که اثر خاصی روی موکت باقی نگذارد و با یک شستشوی ساده تمام مواد از روی آن پاک شود.

قابلیت نرم کنندگی موکت

بسیاری از مواد شوینده در کنار قابلیت اصلی خود، حاوی برخی مواد اضافه هستند. از جمله مفیدترین مواد به کار رفته در شوینده‌های باکیفیت، ماده نرم کننده است. در صورت عدم وجود این ماده، موکت شما پس از شستشو خشک شده و راه رفتن روی آن احساس خوبی نخواهد داشت. با انتخاب یک برند مناسب یا یک ترکیب خانگی خوب، موکت شما پس از شستشو به کلی نرم شده و همانند روز اولی خواهد شد که آن را خریداری کرده بودید.

مواد شستشوی آسیب زننده به موکت

برخی مواد شوینده صنعتی باعث پوسیدگی موکت شما شده و بعد از چندین بار استفاده دیگر موکت شما همانند سابق نخواهد بود. باید جنس مواد شوینده را حتما مدنظر داشته باشید و به تناسب با بافت موکت خود گزینه‌ای را انتخاب کنید که بدانید آسیبی به موکت نمی‌زند. در صورتی که اطلاعی از این موضوع ندارید، بهتر است از یک قالیشویی معتبر کمک گرفته و در خصوص شستشوی موکت خود از آن‌ها مشورت بگیرید.

نکته دیگر این است که به هیچ عنوان موکت خود را با آب داغ نشسته و هنگام آب گیری دقت کنید تا دمای آب با محیط یکسان باشد. از دیگر مواد مضری که برخی هنگام شستن موکت استفاده می‌کنند می‌توان به وایتکس اشاره کرد. قدرت پاک کنندگی این ماده به قدری بالا است که که می‌تواند رنگ و طرح موکت را از بین ببرد. حتی اگر از پاک کننده‌های مخصوص موکت استفاده می کنید، بهتر است ابتدا مقداری از آن را روی پشت موکت امتحان کرده و اگر برای آن ضرری نداشت شروع به استفاده کنید.

شستن موکت با شوینده مناسب

حفظ شادابی موکت در کنار شستشوی آن

هنگام شستشوی موکت باید بجز تمیز کردن آن به فکر شادابی و سلامت خود موکت نیز باشید. ممکن است موکت شما پس از شستشو با مواد شوینده بسیار تمیز شود، اما نباید این مواد کاری با فرش کنند که ظاهر آن تغییر کند. یک شوینده موکت خوب باعث می‌شود که پس از شستشو موکت برق خاصی داشته باشد و همانند یک موکت جدید و نو جلوه کند. در مقابل مواد شوینده بی‌کیفیت باعث می‌شوند که موکت شما حالت مرده به خود گرفته و دیگر شادابی نداشته باشد.

قیمت مواد شوینده موکت

در کنار تمام خصوصیات و ویژگی‌های کیفی، باید قیمت تمام شده محصول را نیز در نظر داشت. شوینده‌های خارجی بسیاری در بازار وجود دارند که کار خود را به خوبی انجام می‌دهند اما قیمت بسیار بالایی داشته و در بسیاری از موارد غیر اقتصادی هستند. دقت داشته باشید که اکثر لکه‌های ایجاد شده روی سطح موکت را می‌توان با مواد خانگی تمیز کرد، اما اگر قصد دارید که کل موکت را تمیز کنید، بهتر است یک ماده شوینده مناسب خریداری کنید.

شستشوی موکت با بهترین مواد شوینده

در صورتی که قصد دارید موکت‌های خانه یا محل کار خود بشویید اما در انتخاب مواد شوینده آن شک دارید و یا اینکه تجربه‌ای در انجام این کار ندارید بهتر است که با یک قالیشویی معتبر، همچون قالیشویی نوین، تماس گرفته و از تیم متخصص آن‌ها بخواهید تا کار را برای شما انجام دهند. قالیشویی نوین از بهترین مواد شوینده مطابق با موکت شما برای شستشو استفاده کرده و حتی در صورت لزوم، مانند موکت‌های چسبیده، این کار را در محل انجام می‌دهد. برای ارتباط بیشتر می‌توانید با شماره تلفن 1442 تماس گرفته و از کارشناسان ما سوالات خود را بپرسید.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442