عوامل تاثیرگذار بر قیمت موکت شویی

یکی از متداول‌ترین انواع کف‌پوش‌ها که در بسیاری از خانه‌ها، مساجد، اداره‌ها و … استفاده می‌شود، موکت‌ها هستند. موکت‌ها تنوع رنگ و طرح بالایی دارند و زیبایی خاصی به محیط می‌بخشند. اما این کفپوش‌ها خیلی زود کثیف می‌شوند و لکه می‌گیرند. کوچکترین آلودگی‌ها روی موکت می‌تواند موجب انتقال بیماری به انسان شود، بنابراین باید در سریع‌ترین زمان برای شستشوی موکت‌ها اقدام کنید.

برخی لکه‌ها به‌صورت عمقی روی موکت‌ها می‌نشینند و امکان تمیز‌کردن‌شان داخل منزل و با تجهیزات معمولی وجود ندارد. در این صورت باید موکت را به قالیشویی‌ها بسپارید. مراکز قالیشویی از شما در ازای ارائه خدمات هزینه‌ای می‌گیرند. آنها  قیمت موکت‌شویی را بر اساس فاکتورها و عوامل مختلفی تعیین می‌کنند. اما آیا می‌دانید این مولفه‌ها چه هستند؟

چرا باید خدمات قالیشویی‌ها برای شستشوی موکت استفاده کنیم؟

استفاده از تجهیزات و مواد شوینده نامناسب می‌تواند آسیب جدی به بافت موکت‌ها برساند. این آسیب‌ها گاهی به‌قدری جدی هستند که روی ظاهر موکت تاثیر منفی می‌گذارند و دیگر نمی‌توانید از آن به‌عنوان کف‌پوش استفاده کنید.

بیشتر تجهیزات و مواد شوینده‌ای که در خانه‌ها پیدا می‌شود، برای شستن موکت مناسب نیستند. شما باید موکت‌ها را به قالیشویی‌ها بسپارید تا با تجهیزات مناسب، مواد شوینده مرغوب و با علم و تجربه‌ای که دارند، موکت‌هایتان را با بهترین کیفیت بشویند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت شستشوی موکت

عوامل تاثیرگذار در قیمت شستشوی موکت

در ادامه لیستی از مهمترین فاکتورهایی را می‌آوریم که قالیشویی‌ها در قیمت‌گذاری شستشوی موکت آنها را در نظر می‌گیرند:

نوع و مدل موکت

اولین نکته مهم در شستن موکت‌ها، توجه به جنس و نوع آنهاست. موکت‌ها انواع مختلفی دارند و جنس هر کدام با دیگری متفاوت است. قالیشویی‌ها باید برای شستشوی هر نوع موکت از مواد و  تجهیزات متفاوتی استفاده کنند. بنابراین نوع و مدل موکت می‌تواند از جمله مهمترین مولفه‌ها در قیمت‌گذاری قالیشویی‌ها باشد.

در ادامه درباره انواع موکت‌ها نکته‌های مهمی می‌گوییم:

موکت‌های نمدی

موکت‌های نمدی رنگ‌بندی متنوعی دارد و اغلب برای محیط‌های پر رفت‌و‌آمد مثل سینماها و … استفاده می‌شوند. این موکت‌ها دوام و ماندگاری خوبی دارند، اما باید به‌طور مداوم آنها را بشویید. در صورت شستن موکت‌های نمدی، رنگ‌شان تغییر نمی‌کند و کیفیت خود را از دست نمی‌دهند.

موکت کبریتی

به‌هیچ‌وجه نباید موکت‌های کبریتی را خودتان بشویید. بافت این نوع از موکت‌ها حساس است و حتما باید توسط نیروی متخصص شسته شوند.

موکت چمن مصنوعی

موکت‌های چمن مصنوعی معمولا برای اماکن ورزشی استفاده می‌شوند. این موکت‌ها هم باید به‌شیوه خاصی شسته شوند، در غیر این صورت آسیب می‌بینند و دیگر قابل استفاده نیستند.

موکت پشمی

موکت‌های پشمی جزو انواع موکت‌های لوکس و گران‌قیمت هستند و هیچ مواد شیمیایی ندارند. هر چند تمیز‌کردن این موکت‌ها ساده است، اما به‌دلیل قیمت زیادشان پیشنهاد می‌دهیم شستشوی آنها را بر عهده قالیشویی‌ها بگذارید.

موکت تافتینگ

موکت‌های تافتینگ اغلب از جنس پشم هستند، اما گاهی از ترکیب پشم با مواد دیگر هم تولید می‌شوند. این موکت‌ها برای مکان‌های پرتردد گزینه مناسبی نیستند. شما باید از این موکت‌ها به‌خوبی مراقبت کنید تا پرزهایشان از بدنه موکت جدا نشود. از آنجا که شستشوی نادرست می‌تواند به بافت این فرش‌ها آسیب بزند، بنابراین حتما این موکت‌ها را به قالیشویی‌ها بسپارید.

موکت پلی استر

موکت‌های پلی‌استر لکه‌پذیر نیستند، بنابراین خیلی دیر کثیف می‌شوند. در صورتی کثیف‌شدن این موکت‌ها، از قالیشویی‌ها کمک بگیرید.

موکت نایلونی

موکت‌های نایلونی مقاومت بالایی در برابر لکه و پوسیدگی دارند و پرکاربردترین نوع موکت‌ها در منازل هستند. در صورت شستشوی موکت نایلونی به‌روش اصولی، این موکت‌ها بین 12 تا 15 سال عمر می‌کنند.

متراژ موکت

قالیشویی‌ها بر اساس متراژ موکت قیمت شستشوی آن را تعیین می‌کند. هر چه موکت بزرگتر باشد، باید هزینه بیشتری بابت شستشوی آن بپردازید.

نوع مواد شوینده

نوع مواد شوینده بر اساس جنس موکت‌ها تعیین می‌شود. مثلا برای موکت‌های چمن مصنوعی، باید از مواد شوینده خاصی استفاده کنید. بنابراین نوع مواد شستشوی موکت در قیمت‌گذاری قالیشویی‌ها تاثیر مستقیم دارند.

دستگاه‌ها و تجهیزات

از دستگاه‌های مختلفی مثل دستگاه اسپری مکش، دستگاه برس، دستگاه پولیشر یا دستگاه بخار برای شستن موکت‌ها استفاده می‌شود. قالیشویی‌ها بر اساس نوع دستگاه‌هایی که برای شستشوی قالی‌تان به کار می‌برند، قیمت شستشوی موکت را تعیین می‌کنند.

نحوه شستشوی موکت

شستن موکت‌ها به دو روش مکانیزه و سنتی انجام می‌شود. روش مکانیزه همواره قیمت بیشتری نسبت به روش سنتی دارد.

محل شستشوی موکت

بیشتر قالیشویی‌ها خدمات شستن موکت در محل را هم ارائه می‌دهند. بنابراین در صورتی که کارشناس‌ها و متخصص‌های قالیشویی برای شستن کف‌پوش به محل اعزام شوند، قالیشویی هزینه بیشتری بابت ارائه خدمات دریافت می‌کنند.

در برخی مواقع امکان جا‌به‌جایی و حمل موکت به قالیشویی به‌دلایلی مثل استفاده از چسب برای چسباندن موکت به زمین یا متراژ زیاد، وجود ندارد. بنابراین پرسنل قالیشویی با تجهیزات خود به خانه‌تان می‌آیند. آنها موکت را در محل مورد نظر بدون هیچ مشکلی می‌شویند و هیچ آسیب و صدمه‌ای به آن نمی‌زنند.

هزینه حمل و نقل موکت

هر چند برخی قالیشویی‌ها در ازای خدمات حمل‌و‌نقل موکت هزینه‌ای نمی‌گیرند، اما برخی هم از مشتری درخواست هزینه می‌کنند. بنابراین قبل از سفارش شستشوی موکت به قالیشویی، مطمئن شوید که هزینه حمل‌و‌نقل بر عهده کیست.

تعیین قیمت شستشوی موکت

راهنمای انتخاب قالیشویی مناسب برای شستشوی موکت

با توجه به تمام نکته‌ها و عوامل تاثیرگذار در قیمت شستن موکت که در این مطلب گفتیم، حالا شما باید به‌دنبال بهترین قالیشویی‌ باشید. برای این کار با قالیشویی‌های مد نظرتان تماس بگیرید و در مورد خدمات‌شان از آنها سوال بپرسید. مثلا از آنها در مورد نوع مواد شوینده، هزینه حمل‌و‌نقل یا نوع تجهیزات و دستگاه‌هایشان سوال کنید.

این کار را برای قالیشویی‌های مختلف انجام دهید تا در نهایت بهترین و مناسب‌ترین قالیشویی برای شستشوی موکت‌ها را پیدا کنید.

جمع بندی

در این مطلب به‌طور کامل در مورد عوامل تاثیرگذار بر قیمت شستن موکت صحبت کردیم. همچنین گفتیم که چطور می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین قالیشویی را پیدا کنید. اگر به همین نکته‌ها دقت داشته باشید، یک قالیشویی با قیمت خیلی خوب پیدا می‌کنید.

برخی قالیشویی‌ها برای شستشوی موکت هزینه بسیار پایینی می‌گیرند. در صورت که هزینه تا حد نامعقولی پایین بود، باید به نحوه شستشوی قالیشویی مورد نظر شک کنید. این قالیشویی ممکن است به‌دلیل نداشتن تجربه یا تجهیزات مناسب به بافت و جنس آن آسیب بزند، بنابراین به سراغ قالیشویی‌های ارزان و بی‌کیفیت نروید.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442