شستشوی فرش

یکی از خدماتی که در قالیشویی نوین برای شما عزیزان انجام می‌شود شستشوی فرش در هر نوعی است. شیوه شستشوی فرش بسته به نوع و جنس فرش و وضعیت الیاف آن متفاوت است و نیاز به تخصص و مهارت دارد. قالیشویی نوین به عنوان یکی از معتبرترین و بهترین قالیشویی تهران سعی کرده خدمات شستشوی قالی را با بهترین کیفیت به شما ارائه دهد تا با خیال راحت شستشوی سالیانه فرش‌های منازل خود را به دست کادر متخصص بهترین قالیشویی تهران بسپارید. در این قسمت مراحل شستشوی فرش توسط قالیشویی نوین را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم

خدمات شستشو قالیشویی نوین

مراحل شستشوی فرش در قالیشویی نوین

رواج استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته باعث شده که شستن فرش‌ها با کیفیت بیشتری نسبت به قبل انجام شود. قالیشویی نوین با استفاده از بهترین تجهیزات و نیروی انسانی مراحل شستشو را به دقت انجام می‌دهد. در ادامه به مراحل مختلف شستشوی فرش اشاره کرده و درباره‌شان توضیح می‌دهیم.

گردگیری فرش

زدودن گرد و غبار از فرش

یکی از مهم‌ترین مراحل شستشوی فرش مرحله غبارگیری است. این کار باید حتما قبل از خیس کردن فرش انجام شود. در گذشته این کار را با ضربه زدن به فرش انجام می‌دادند. ضربه زدن به فرش می‌تواند باعث آسیب به الیاف فرش شود، به خصوص اگر فرش کهنه و قدیمی یا دچار پارگی و زوال باشد. کسانی که در خانه عملیات غبارگیری را انجام می‌دهند معمولا از جاروبرقی استفاده می‌کنند که قدرت کافی برای مکش گرد و خاکی که به عمق فرش نفوذ کرده را ندارد. در قالیشویی نوین با استفاده از تجهیزات مخصوص و کادر با مهارت کار زدودن گرد و خاک از فرش با بهترین کیفیت انجام می‌شود و هیچ آسیبی به الیاف فرش نمی‌رسد. غبارگیری فرش حدودا یک ساعت زمان می‌برد. برای فرش‌های کوچکتر این زمان کمتر می‌شود. ابتدا روی سطح موکت به ماده شوینده مخصوص آغشته می‌شود.

شستشوی فرش

بعد از مرحله خاک‌گیری نوبت به شستشو می‌رسد که مرحله اصلی و مهم کار است. در این مرحله ابتدا فرش‌ها خیس شده و مواد شوینده به آنها اضافه می‌شود. برای استفاده از مواد شوینده باید حتما به مواردی مثل نوع و جنس الیاف فرش توجه شود. مثلا فرش‌های دستباف و ابریشمی حساس‌تر هستند و اگر از ماده نامناسب برای آنها استفاده شود آسیب می‌بینند. بنابراین تخصص و دانش کادر قالیشویی در اینجا اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. کادر باتجربه قالیشویی نوین با استفاده از مواد شوینده مناسب و بهترین تجهیزات و دستگاه‌های شستشو اقدام به شستن فرش شما می‌کنند. قیمت شستن فرش نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. در شستشوی حرفه‌ای کارکنان این قالیشویی، با مشکلاتی مثل زرد شدن فرش، آسیب دیدن الیاف و در هم رفتن رنگ‌های قالی مواجه نمی‌شویم. تمامی این موارد به دقت و مهارت بررسی شده و سپس کار شستشو انجام می‌شود. همچنین تمامی آلودگی‌ها، ذرات ریز، و چرک و کثیفی که در فرش وجود دارند از بین می‌روند

شستشوی فرش
لکه گیری فرش

آبکشی فرش

بعد از اینکه فرش کاملا با مواد شوینده شسته شد، نوبت به مرحله آبکشی می‌رسد. در این مرحله از دوش‌هایی با فشار آب قوی و دستگاه‌های مخصوص استفاده می‌شود. فرش با فشار زیاد آب وارد شده بر آن شسته شده و مواد شوینده از تار و پود آن خارج می‌شوند. این کار دو دفعه انجام می‌شود تا شستشوی فرش کاملا انجام شود و هیچ اثری از مواد شوینده در آن باقی نماند

آبگیری فرش

آبگیری یکی از مهم‌ترین مراحل قالیشویی است، چرا که اگر آب زائد در فرش بماند ممکن است باعث پوسیدگی الیاف فرش و آسیب دیدن یا زرد شدن فرش شود. این یکی از مشکلاتی است که به خصوص در زمان گذشته و در شستن قالی‌ها توسط خود افراد، به وفور مشاهده می‌شد. نبود امکانات لازم برای آبگیری منجر به زردی، بوی نامطبوع، پوسیدگی و مشکلات دیگر در شستن قالی‌ها می‌شد. در مرکز قالیشویی نوین برای آبگیری کردن فرش از دستگاه مخصوص آبگیری استفاده می‌شود. فرش لوله شده و داخل دستگاه قرار داده می‌شود و دستگاه می‌چرخد و با نیروی گریز از مرکز آب باقیمانده در فرش را می‌گیرد. این کار تا زمانی ادامه می‌یابد که فرش خالی از آب اضافه شود. بعد آن را از دستگاه درآورده و برای خشک کردن آماده می‌کنند.

آبکشی فرش
خشک کردن فرش

خشک کردن فرش

در روش‌های سنتی معمولا فرش را روی زمین می‌انداختند یا روی آن چیزی آویزان می‌کردند. هر دوی این روش‌ها معایبی دارند. بودن فرش‌ها در محیطی که در معرض آلودگی قرار دارد ممکن است باعث شود که فرش آلودگی محیط را جذب کند یا حشرات موذی سطح فرش را کثیف کنند و به الیافش آسیب بزنند. از طرفی اگر هوا سرد باشد ممکن است خیلی طول بکشد تا فرش خشک شود. همچنین آویزان کردن فرش باعث می‌شود که آب در قسمت‌های پایینی جمع شود و باعث زرد شدن و پوسیدگی ریشه‌ها و لبه‌های فرش شود. از طرفی فرش بوی نامطبوع هم خواهد گرفت. اما در مراکز تخصصی قالیشویی مثل قالیشویی نوین، این کار در مکان مخصوص و با استفاده از دستگاه‌ها و حرارت‌های مخصوص انجام می‌شود. حرارت به صورت یکسان و یکنواخت به همه قسمت‌های فرش داده می‌شود و مانع از مشکلاتی مثل زردی و پوسیدگی و آلودگی می‌گردد

شستشوی فرش ماشینی

فرش ماشینی یکی از معمول‌ترین انواع فرش‌هایی بوده که در خانه‌های ایرانی به چشم می‌خورد. این مدل فرش‌ها در عین حال که زیبا و جذاب هستند، شستشوی سختی هم ندارند. بنابراین معمولا افرادی که خانه‌های بزرگ دارند، فرش‌ها را در حیاط می‌شویند. این کار به خودی خود اشتباه نیست اما به دلیل نبود تجهیزات کافی و حرفه‌ای در خانه با مشکل روبرو می‌شوند. فرش شویی‌ها با در اختیار داشتن تجهیزات حرفه‌ای و به روز می‌توانند تا الیاف فرش را به طور کامل شستشو دهند. بنابراین هر آلودگی و خاکی که در ریشه فرش هم باقی مانده باشد، به راحتی خارج می‌شود. شما در منزل چنین تجهیزاتی را در اختیار ندارید. بنابراین توصیه می‌شود که اگر یک بار خودتان در خانه فرش را می‌شویید، بهتر است برای دفعات بعدی آن را به قالیشویی بدهید.

شستشوی فرش ماشینی
بهترین روش شستشوی فرش

بهترین مواد شوینده برای شستن فرش ماشینی

انتخاب شوینده مناسب برای شستن فرش ماشینی به خصوص زمانی که قرار است فرش‌ها را در خانه بشویید، اهمیت زیادی دارد. اول از همه باید به الیاف فرش دقت کنید، زیرا تعیین کننده نهایی نوع شوینده همان است. فرش‌هایی که الیاف پلی استر دارند باید با شوینده متفاوتی از فرش‌های پنبه‌ای شسته شوند. علاوه بر این میزان قلیایی بودن شوینده هم نباید زیاد باشد چون به بافت فرش و قالی آسیب می‌زند. پودر لباسشویی یکی از شوینده‌های مرسومی بوده که از قدیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال گزینه بهتری که می‌توانید انتخاب کنید، شامپو فرش است. فرمولاسیون شامپو فرش‌ها به این صورت بوده که نه تنها به الیاف آسیبی نرساند که به صورت عمقی آلودگی‌ها را هم پاک کند. در بسیاری از مواقع نیازی به آبکشی هم ندارند اما برای اطمینان حتما باید دستورالعمل آن را بخوانید. در قالیشویی‌ها از مواد شوینده‌ای استفاده می‌شود که به مراتب حرفه‌ای‌تر است. از طرفی نیاز به آبکشی بیشتری هم دارد، به همین دلیل از آن مواد شوینده نمی‌توانید در منزل استفاده کنید.

روش شستشوی فرش ماشینی

در مورد شستشوی فرش ماشینی برخی نکات بوده که باید آن‌ها را رعایت کنید. اول از همه اینکه قبل از هر اقدامی مطمئن شوید که الیاف فرش شما چیست. در این صورت هم شوینده و هم روش شستشو را بهتر می‌توانید انتخاب کنید. در مورد فرش‌های ابریشمی، باید حساسیت بیشتری به خرج دهید و در صورت نیاز حتما با یک کارشناس صحبت کنید. علاوه بر این باید به قالیشویی مراجعه کنید که از کیفیت کار آن‌ها مطلع باشید. استفاده از روش‌های نوین و عدم آسیب به الیاف از موارد مهمی بوده که برخی از قالیشویی‌های غیرمعتبر رعایت نمی‌کنند. همچنین فرش باید به طور کامل خشک شده و بعد به شما تحویل داده شود. یک نکته مهم دیگر این بوده که فرش تازه شسته شده را به هیچ عنوان نباید تا کنید. در این صورت خط تا کردن تا ماه‌ها روی آن باقی می‌ماند. بهترین روش لوله کردن بوده که در فرش شویی‌های معتبر انجام می‌شود.

شستشوی فرش ماشینی در منزل

چرا قالیشویی نوین؟

قالیشویی نوین علاوه بر اینکه تمامی مراحل شستن فرش را به صورت استاندارد و با بهترین کیفیت انجام می‌دهد، در حل مشکلات خاص هم مهارت دارد. مشکلاتی از قبیل زدودن لکه‌های سفت و سمج از فرش، ترمیم و تعمیر فرش‌هایی که دچار پارگی یا پوسیدگی شده‌اند و غیره. کارد متخصص و متبحر این مجموعه با به کار گیری دانش خود و استفاده از مواد شوینده مخصوص و بی‌ضرر، وضعیت هر قالی را سنجیده و نسبت به رفع مشکلات و شستشوی آنها اقدام می‌کنند از دیگر ویژگی‌های مثبت این قالیشویی این است که دارای خدمات آنلاین می‌باشد. شما می‌توانید به صورت آنلاین برای سفارش شستن قالی اقدام کنید و از تخفیف‌های ویژه این قالیشویی بهره ببرید. همچنین می‌توانید از طریق تماس با مرکز، از مشاوره کارشناسان این شرکت بهره‌مند شوید و سفارش شستشوی فرش بدهید.

سوالات متداول

سوالاتی که قبل سفارش شاید برای شما پیش بیاید.

فراموش نکنید، خشکشویی فقط خشک کردن نیست. خشکشویی فرش باید دائما انجام شود تا عمر قالی طولانی‌تر شود. قالیشویی نوین، با در نظر گرفتن نوع قالی (تراکم، نوع الیاف، قیمت و…) مراقبت‎های حرفه‌ای را برای عملیات بهینه خشکشویی به عمل می‌آورد.

شستشوی فرش ها به طور نرمال  یا سه روز کاری به طول می انجامد، مگر در شرایط خاصی مانند نوروز که ازدحام کاریب بیشتر میباشد.

در قالیشویی با استفاده از دستگاه‌های صنعتی برای از بین بردن گرد و غبار استفاده می‌‎شود. در صورت لزوم عملیات ترمیم هم صورت می‌گیرد و در نهایت فرآیند خشک کردن انجام می‌شود. اما در خشکشویی در مدت زمان اندک، عملیات با دستگاه‌های مخصوص انجام می‌گردد.

قالیشویی نوین در جهت اطمینان خاطر در جهت شستشوی فرش ها برای مشتریان کارشناسان مخصوص این کار را در اختیار دارد تا بتوانند بهترین خدمات و مناسبترین روش را به مشتری مد نظر ارائه دهند برای مشورت با این کارشناسان کافیست با شماره 1442 تماس حاصل فرمایید تا با توجه به خدمات مورد نظر خود به کارشناس مربوطه وصل شوید.

به دلیل تفاوت های جزیی که در این دو نوع فرش وجود دارد نوع شستشوی این نوع فرش‌ها هم با هم متفاوت است. از آنجا که در فرش ‌های دستباف احتمال قاطی شدن رنگ وجود دارد، در قالیشویی نوین قبل از شروع هر گونه اقدامات ابتدا عملیات تثبیت رنگ انجام میشود.

قالیشویی نوین کلیه عملیات خشکشویی مبل تخت خوابشو، خشکشویی موکت و موکت شویی، شست و شوی تشک خوشخواب و صندلی‌های شما را بر عهده خواهد گرفت.

با توجه به تعداد، نوع و جنس فرش شما ، هزینه شست و شو نیز متفاوت خواهد بود.

میتوانید بلافاصله بعد از تحویل گرفتن فرش ها پس از شستشوی فرش از آنها استفاده کنید.

تماس 1442