چگونه برای خرید فرش کارشناسانه عمل کنیم؟

اگر مشتری‌ای هستید که داد و ستد شما بر پایه خرید فرش و فروش آن نیست و فقط برای مصارف خانگی نیاز به خرید هر چند سال یک‌بار دارید و تجربه زیادی در این امر ندارید، نیازمند راهنمایی‌های جامعی هستید که برای همان چند بار خرید هم دچار تردید و شکست از خرید نشوید.
فرش زینت کفپوش هر خانه‌ای است. اگر برای کف آپارتمان خود از بهترین نوع سنگ و سرامیک هم استفاده کنیم، باز هم برای نقطه مرکزی خانه خود یک فرش زیبا را انتخاب می‌کنیم. اهمیت وجود فرش برای ایرانیان از گذشته‌های دور ثابت شده است.
امروزه با توجه به تنوع فرش و همچنین تولید آن در رنگ‌های متنوع امکان تطبیق آن با دکوراسیون منزلمان به سادگی قابل انجام است. در گذشته ابعاد فرش فقط به شکل مستطیل بود، اما امروزه شاهد ابعاد دیگری از فرش مانند دایره هم هستیم. این تنوع نیاز ما برآورده می‎کند تا با سلیقه و نوع دکوراسیون خود بهترین انتخاب را داشته باشیم. اما پس از جنبه ظاهری فرش باید خرید اصولی و کارشناسانه آن هم یاد بگیریم.
به هر حال برای خرید این وسیله اصیل و ماندگار اطلاعاتی را باید از قبل داشته باشیم تا خریدی کارشناسانه داشته باشیم.

بازار را بسنجید

برای خرید فرش موردنظرتان عجله نکنید. حداقل یکی دو روز را برای گشتن وقت بگذارید. به هر حال این وسیله قیمتی باید سالیان سال جایگاه قدم‌های مبارکتان باشد. با اولین انتخاب تسلیم خرید نشوید. به خصوص برای فرش‌های ماشینی که از طرح انتخابی شما ممکن است در مغازه‌های دیگر هم موجود باشد. کار سختی نیست با کمی دقت می‌توانید فرش مورد پسندتان را با قیمتی مناسب‌تر پیدا کنید.
یک توصیه کارآمد برایتان دارم. شما با مراجعه به مغازه‌های فروش فرش تعدادی نکات را از فروشندگانش می‌آموزید. آن‌ها با بازار کار خود بیشتر آشنا هستند. اما با عقل خود به صحبت‌ها گوش دهید. یادتان نرود شما بیشتر از هرکس دیگری می‌دانید به چه فرشی نیاز دارید.
البته امروزه با توجه به ظهور کردن فروشگاه‌های اینترنتی فرش، خرید برای مردم بسیار آسان‌تر شده است. با این کار فرش‌های مورد نظر خود را مقایسه می‌کنید و بهترین انتخاب را انجام می‌دهید.

برای خرید فرش تجربه کسب کنیم

همیشه برای کسب تجربه نیازی نیست در دل اتفاق قرار بگیرید. گاهی با تحقیق و مطالعه این تجربه به دست می‌آید. در این چند خط به شما چند نکته مهم را در خرید فرش اعلام می‌کنیم.
اگر برای خرید فرش دچار تردید در انتخاب شده‌اید همه جوانب آن را بسنجید، اگر با بودجه و نوع کاربردی شما همخوانی داشت سپس برای خرید اقدام کنید.
اگر به مراکز معتبری برای خرید فرش مراجعه کردید از داشتن ضمانتنامه آن اطمینان پیدا کنید. با داشتن ضمانت در صورت مشاهده ایراد در ظاهر فرش این امکان را دارید که به فروشنده برای تعویض آن مراجعه کنید. البته هر فروشگاهی قوانین خاص خود را دارد. برخی از شرایط ضمانتنامه بر روی مسائلی مانند عدم پرزدهی، تضمین کیفیت نخ استفاده شده در تار و پود، ثبات رنگ فرش در طی زمان و بعد از ارائه به قالیشویی، است. این ضمانتنامه دارای محدودیت زمانی به طور مثال برای 2 سال است. بهتر است قبل از خرید از شرایط ضمانتنامه با خبر باشید شاید حتی شرایط آن برای شما در برابر پولی که پرداخت می‌کنید، قابل قبول نباشد. برخی از مراکز فروش فرش این امکان را به شما می‌دهند که اگر تا چند ساعت بعد از خرید خود منصرف شده‌اید ، فرش را بدون پرداخت جریمه‌ای پس دهید.
بافت فرش‌های ماشینی متنوع است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم مقاله مفهوم شانه و تراکم فرش ماشینی چیست را مطالعه کنید. چرا که هر با تغییر اعداد شانه و تراکم، قیمت و ماندگاری فرش تغییر می‌کند.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
تماس 1442