پاک کردن لکه خون روی فرش در منزل یا قالیشویی؟

برای پاک کردن هر نوع لکه‌ای از روی فرش به شما توصیه می‌کنیم زمان را از دست ندهید. هر چقدر که زودتر برای این پاکسازی دست به کار شوید کار شما آسان‌تر است. بنابراین به محض این که لکه‌ای بر روی فرش شما ایجاد شد، سریعا برای پاک کردن آن اقدام کنید. این موضوع برای لکه خون روی فرش نیز بسیار مهم است.
فرش یکی از وسایلی است که در همه خانه‌های ایرانی محبوب شمرده می‌شود. بنابراین برای همه ما احتمالا پیش آمده که شاهد پاک کردن لکه فرش و تجربه‌ای از آن را داشته باشیم. شما می‌توانید این کار را در خانه انجام دهید یا به قالیشویی بسپارید. ممکن است در مواردی لکه به قدری کوچک باشد که تصمیم بگیرید خودتان برای پاک کردن آن اقدام کنید. اما در صورتی که لکه بیشتر از حد انتظار شما باشد، بهتر است توسط قالیشویی شسته شود.
در مواقعی که تشخیص دهید فرش شما نیاز به شستشو دارد گاهی ایجاد یک لکه برای تماس برای قالیشویی‌ها کافی است. در این صورت فرش شما در فاصله زمانی کوتاهی شسته شده و به محل مورد نظر شما ارسال می‌شود.

پاک کردن لکه خون روی فرش در خانه

ابتدا به نوع فرش خود دقت کنید. در چنین مواقعی پاک کردن لکه از روی فرش‌های دستباف کار سخت‌تری است و لازم است با احتیاط رفتار کنید. باید به خاطر داشته باشید که رنگ الیاف فرش‌های دستباف، طبیعی است و با بخار یا آب داغ ممکن است به راحتی رنگ‌ها در هم نفوذ کنند و چهره فرش شما را تحت تاثیر قرار دهند.
در صورتی که فرش شما دستباف بود، برای پاک کردن لکه از روی فرش دستباف، فشار زیادی بر روی تار و پودهای فرش وارد نکنید. ابتدا لکه را تا جایی که می‌توانید به کمک یه دستمال نخی از روی فرش بردارید. سپس مقدار کمی جوش شیرین بر روی آن بریزید و سپس با دقت و آهسته، ذرات جوش شیرین را از روی فرش بردارید تا به قسمت‌های داخلی فرش نفوذ نکند.
در صورتی که لکه به تازگی ایجاد شده باشد، می‌توانید از پودر بچه هم کمک بگیرید. مقداری از پودر بچه را با میزان کمی از آب ترکیب کنید. این ترکیب باید به صورت خمیری درآید. این ترکیب را بر روی لکه بگذارید و صبر کنید خشک شود. سپس به کمک یک پارچه مرطوب سعی کنید خمیر را از روی فرش پاک کنید.

مراحل پاک کردن لکه خون کهنه

شاید به هر دلیلی امکان پاک کردن لکه از روی فرش را نداشته باشید. همان طور که گفتیم بهتر است برای پاک کردن لکه عجله کنید و آن را سریعا پاک کنید. اما اگر به هر دلیل فرصت چنین کاری برای شما فراهم نبود باز هم راه چاره‌ای برای این کار وجود دارد.
بر روی لکه خون روی فرش را مقداری مرطوب کنید، سپس بر روی آن به میزانی که روی لکه را بپوشاند نمک یا شکر بریزید. اجازه دهید چند دقیقه بر روی فرش بماند. سپس با کمک دستمال تمیزی بر روی آن بکشید. در صورتی که لکه به طور کامل از روی فرش پاک نشد، نگران نباشید؛ راه حلی‌های دیگری هم همچنان وجود دارد.
سرکه یک پاک کننده لک قوی است که احتمالا به گوشتان خورده. مقدار کمی سرکه سفید بر روی لکه بریزید و کمی صبر کنید. سپس با کمک دستمال نخی و تمیز بر روی لکه بکشید. اگر باز هم اثراتی از لکه باقی مانده باشد، این کار را تکرار کنید.
در نهایت اگر باز هم موفق به پاک کردن لکه نشدید، محلولی از ترکیب سرکه سفید، جوش شیرین و نمک آماده کنید و بر روی لکه مقداری از آن را اسپری کنید. سپس روی لکه را با پارچه نخی خشک کنید.

0 0 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
Call Now Buttonتماس 1442