قالیشویی مدرن

با توجه به مشغله‌های کاری بیش‌ازحد افراد در دنیای امروز، ماشینی شدن زندگی‌ها، کمبود منابع آبی، محدودیت‌های فضایی و مکانی و … اکثر افراد برای شستشوی فرش‌ها، موکت، مبلمان و … از خدمات شرکت‌های قالیشویی استفاده می‌کنند. سودآوری مناسب قالیشویی باعث شده است که شرکت‌های متعددی در این زمینه فعالیت داشته باشند و به مشتریان خدمات‌رسانی کنند. یک قالیشویی مدرن برخلاف قالیشویی‌های سنتی باید از تجهیزات و تکنولوژی‌های به‌روز برخوردار باشد، نیروهای متخصص و ماهری در اختیار داشته باشد و در نهایت خدمات متنوعی به مشتریان خود ارائه کند.

در گذشته شستن فرش در حیاط خانه انجام می‌شد، اما امروز در خانه‌های آپارتمانی و زندگی‌های مدرن این شیوه شست‌وشو دیگر مرسوم نیست. همراه با مدرن شدن زندگی، نحوه شستن فرش‌ها نیز به روز شده و با روش‌های نوین انجام می‌شود. در ادامه مطلب به بررسی بهترین ویژگی‌های بهترین قالیشویی مدرن و خدمات آن پرداخته می‌شود.

قالیشویی مدرن

مهم‌ترین ویژگی‌های یک قالیشویی معتبر و مدرن

همانطور که گفته شد امروزه تعداد شرکت‌های قالیشویی در شهرها و شهرستان‌های مختلف به‌راحتی قابل شمارش نیستند و همین امر موجب شده است که انتخاب یک شرکت معتبر و مطمئن برای افراد چالش زا باشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های یک قالیشویی مدرن و معتبر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قالیشویی باید تمامی مجوزهای رسمی و قانونی لازم را از اتحادیه قالیشویان دریافت کرده باشد و فعالیت‌های خود را کاملاً قانونی دنبال کند.
  • قالیشویی باید از نیروهای متخصص، ماهر و با سابقه‌ای برخوردار باشد تا تمامی نیازهای مشتریان خود را برطرف کند.
  • یکی قالیشویی باید از شعبه‌های متعددی در سطح شهر برای دسترسی راحت‌تر مشتریان داشته باشد.
  • قالیشویی باید در قبال کالاهای مشتریان مسئولیت‌پذیری کاملی داشته باشد و رضایت حداکثری مشتریان را جلب کند.
  • قالیشویی‌ها باید بتوانند خدمات متنوع و متعددی همچون اعلاشویی فرش، خشک‌شویی در محل و … به مشتریان خود ارائه کند.
  • قیمت و هزینه‌های خدمات قالیشویی باید بر اساس نرخ مصوبه اتحادیه باشد.
  • قالیشویی باید از مواد شوینده و روش‌های منحصر به فرد برای شستن هر کدام از انواع فرش‌ها استفاده نماید.
  • این شرکت‌ها باید بتوانند عملیات دریافت، شستشو و تحویل فرش را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

خصوصیات و قابلیت‌های قالیشویی مدرن

همانطور که در بخش قبلی عنوان شد یک قالیشویی معتبر باید از ویژگی‌ها و قابلیت‌های متعددی برخوردار باشد اما امروزه افراد در مورد فرش‌ها، مبلمان، موکت، تابلو فرش و سایر کالاهای خود حساسیت‌های بسیاری زیادی دارند و انتظار دارند که شرکت‌های قالیشویی به بهترین شکل ممکن اقدام به شستشو و تمیز کردن آنها نمایند. از جمله مهم‌ترین و بارزترین ویژگی یک قالیشویی مدرن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خدمات آنلاین قالیشویی دارد.

در دنیای امروز که همه چیز مجازی شده و افراد می‌خواهند کارهایشان با بالاترین سرعت و کمترین اقدام از سوی خودشان انجام شود، خدمات آنلاین حرف اول را می‎زنند. یک قالیشویی پیشرفته و به‌روز باید از سایت و تارنمای اختصاصی برخوردار باشد تا مشتریان بتوانند به‌راحتی اقدام به سفارش آنلاین قالیشویی، پیگیری سفارشات خود، دریافت مشاوره از کارشناسان متخصص و … کنند. در سیستم آنلاین، مشتری با انتخاب نوع فرش (ماشینی یا دستباف) و نوع خدمات مورد نیاز، تنها با وارد کردن اطلاعات خود در اسرع وقت، بهترین خدمات را دریافت می‌کند.

در روش آنلاین، مشتری با استفاده از اپلیکیشن مخصوص قالیشویی یا در وبسایت آن، درخواست خود را ثبت کرده و منتظر کارشناسان می‌نشیند. آنگاه متخصصین در کمترین زمان ممکن خود را به مشتری رسانده و با خدمات بسته‎بندی ویژه و تخصصی فرش را برده و آن را در حداقل زمان تمیز و زیبا همچون روز اول به مشتری باز می‌گردانند. مشتری در خدمات آنلاین این قالیشویی مدرن هیچ زحمتی به خود نمی‌دهد و به آسان‌ترین شیوه، خدمات عالی دریافت می‌کند.

بسته‌بندی مدرن و حمل و نقل اصولی

فرش‌ها گنجینه‌های ارزشمندی هستند که باید با دقت و حوصله همان‌طور که بافته شده‌اند با احترام و به صورت تخصصی بسته‎ بندی نیز شوند. حمل و نقل فرش اهمیت زیادی دارد و هرگونه اشتباه در این زمینه موجب خسارت جدی به فرش می‌شود. در یک قالیشویی مدرن به این نکته توجه شده و با برخورداری از سیستم‌های به‌روز بسته‌بندی، حمل و نقل این کالای ارزشمند به بهترین نحو انجام می‌شود.

مهم است که فرش تا نشود، چراکه بافت آن دچار آسیب می‌گردد؛ همچنین شکستن فرش موجب از بین رفتن شکل آن می‌شود. نحوه درست انتقال فرش به قالیشویی لوله کردن آن است. همچنین پس از شست و شوی فنی فرش، این کالای گران‌بها باید حتما در کاور پلاستیکی قرار گیرد، مجدد لوله شود و به صاحب فرش بازگردد.

چرا کاور فرش اهمیت دارد؟

استفاده از کاور فرش ضروری است؛ چراکه از آن در برابر هرگونه آلودگی مراقبت می‌کند. گاهی بعد از شست‌وشوی فرش مقداری رطوبت روی آن باقی می‌ماند و در صورتی که بدون کاور جابه‌جا شود، ممکن است آلودگی‌های بیرونی را به خود جذب کند. این اتفاق باعث ایجاد بوی نامطبوع در قالی می‌شود. رعایت این اصل در یک قالیشویی مدرن ، موجب جلب اعتماد مشتری و برخورد محترمانه با این کالاهای گرانقدر می‌شود.

مشتری‌مداری، مشخصه یک قالیشویی مدرن

یک قالیشویی مدرن ضمن برخورداری از تیم پشتیبانی حرفه‌ای، با تمام فنون مذاکره با مشتری آشنایی کامل دارد. این تیم باید بتواند درخواست مشتری را با بالاترین سرعت به واحدهای دیگر اعلام کند و هماهنگی‌های لازم را انجام دهد. مشتری، با وجود تیم پشتیبانی متخصص با احساس اطمینان فرش‌های باارزش خود را به قالیشویی می‌سپارد. پاسخگو بودن قالیشویی در همه شرایط با جلب اعتماد مشتری، این امکان را در اختیار او قرار می‌دهد تا بتواند در صورت بروز مشکل آن را حل کند.

آشنایی با قالیشویی مدرن و شیک

شست و شوی اصولی

در یک قالیشویی مدرن ، تکنولوژی به خدمت بشر آمده است تا عملیات شست‌وشو با دقت بیشتر و تخصصی‌تر صورت گیرد. ابتدا باید فرش به دقت بررسی شود. در صورت وجود هرگونه لکه، پوسیدگی و یا پارگی ابتدا رفو و تعمیرات انجام شده و سپس فرآیند شست‌وشو آغاز گردد. پیش از شروع شستن حتما باید خاک‌گیری با دستگاه و وسایل مدرن انجام شود.

مدرن بودن قالیشویی به معنای تمایز در نحوه شستن فرش است. فرش‌های دستباف، ماشینی و جنس‌های مختلفی که وارد قالیشویی می‌شوند، هرکدام شیوه‌های شست‌وشوی مخصوص به خود را دارند. همچنین لکه‌های مختلفی همچون چربی، رنگ و مواد آرایشی مکانیسم شست‌وشوی خاصی دارند و باید با مواد شوینده مخصوص تمیز شوند. نوع مواد شوینده اهمیت ویژه‌ای دارد تا قالی آسیب نبیند.

شعبه های متعدد در مناطق شهر

زمانی که یک شرکت قالیشویی بتواند از تجهیزات مدرن و پیشرفته استفاده کند، نیروهای متخصص و ماهری را در اختیار داشته باشد، خدمات متنوع و گسترده‌ای به مشتریان خود ارائه کند و از مواد استاندارد و باکیفیت برای شستشوی فرش دستباف و ماشینی استفاده کند می‌تواند اعتماد حداکثری مشتریان را به دست بیاورد و این کمک می‌کند که مشتریان بیشتری به آن جذب شوند. از مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های قالیشویی‌های مدرن داشتن شعبه‌های مختلف برای رفاه حال بیشتری مشتریان است. به عنوان مثال در کلان شهرهایی مانند تهران یک قالیشویی پیشرفته فقط با داشتن یک یا دو شعبه قادر نخواهد بود به درخواست تمامی مشتریان خود پاسخ بدهد. به همین دلیل لازم است که در مناطق و محله‌های مختلف اقدام به افتتاح و تأسیس شعبه‌های مختلف کند.

  • در کنار موارد گفته شده یک قالیشویی به‌روز و مدرن باید بتواند در تمامی ایام سال و حتی ایام تعطیلات به مشتریان خود خدمات‌رسانی کند، از تنوع خدمات بالایی برخوردار باشد، خدمات در محل داشته باشد و در صورت لزوم خدماتی همچون تعمیر، ترمیم، رنگرزی و … را نیز ارائه کند.

مکانیزه بودن دستگاه های قالیشویی

امروزه تمام فرایندهای قالیشویی به صورت مکانیزه و با دستگاه های پیشرفته که آسیبی هم به فرش نمی زند و دخالت انسان در آن کمتر است انجام می شود.

جمع‌بندی نهایی

امروزه قالیشویی‌های متعددی در سراسر کشور در حال فعالیت بوده و خدمات متنوعی به مشتریان خود ارائه می‌کنند. قالیشویی‌های مدرن و پیشرفته باید بتوانند علاوه بر داشتن تنوع خدمات، از تجهیزات و دستگاه‌های به‌روز برخوردار باشند، دارای سایت اینترنتی انحصاری باشند، شعبه‌های مختلفی برای دسترسی راحت‌تر مشتریان افتتاح کنند و از مشتری مداری بالایی برخوردار باشند. قالیشویی نوین به عنوان بهترین و پیشرفته‌ترین قالیشویی تهران و با برخورداری از تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های عنوان شده همواره در تلاش است که رضایت حداکثری مشتریان را جلب کند.

5 1 رای
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات
0
نظرتو به ما بگوx
Call Now Buttonتماس 1442